Nasza strona internetowa wykorzystuje cookies (pol.: ciasteczka)

W celu sprawnego i szybkiego działania serwisu, zapewnienia wygody podczas jego przeglądania, dostosowywania funkcjonalności do indywidualnych potrzeb użytkowników, a także w celach statystycznych oraz reklamowych, używamy informacji zapisanych za pomocą cookies. Korzystanie z serwisu jest równoznaczne ze zgodą użytkownika na stosowanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz tutaj.

Sztuka powieści. Antologia wywiadów I z „The Paris Review”. Wywiady z pisarzami

Wydawnictwo: Książkowe Klimaty
6,96 (49 ocen i 9 opinii) Zobacz oceny
10
0
9
5
8
17
7
14
6
5
5
4
4
2
3
1
2
0
1
1
szczegółowe informacje
tytuł oryginału
The Paris Review Interviews
data wydania
ISBN
9788364887475
liczba stron
500
język
polski

Jak pracują wielcy pisarze? O tajemnicach swojego warsztatu opowiedzieli w wywiadach dla "The Paris Review" między innymi nobliści William Faulkner, Gabriel Garcia Marquez i Ernest Hemingway, a także najbardziej cenieni współczesni autorzy, jak Michel Houellebecq czy Jonathan Franzen. Wszystkie rozmowy ukazały się pierwotnie w jednym z najbardziej znanych magazynów literackich świata,...

Jak pracują wielcy pisarze? O tajemnicach swojego warsztatu opowiedzieli w wywiadach dla "The Paris Review" między innymi nobliści William Faulkner, Gabriel Garcia Marquez i Ernest Hemingway, a także najbardziej cenieni współczesni autorzy, jak Michel Houellebecq czy Jonathan Franzen. Wszystkie rozmowy ukazały się pierwotnie w jednym z najbardziej znanych magazynów literackich świata, ukazującym się po angielsku w Paryżu od ponad 60 lat. "The New York Times" nazwał ten książkę "najbardziej niezwykłym i wyczerpującym zbiorem wywiadów jaki istnieje", zaś "Times Literary Supplement of London" dodawał: "ta książka zaintryguje i zachwyci każdego poważnego czytelnika i pisarza. Może nawet zainspirować."

W tomie II ukażą się rozmowy z pisarkami.

 

źródło opisu: http://www.ksiazkoweklimaty.pl/zapowiedzi/53/-sztu...(?)

źródło okładki: http://sklep.ksiazkoweklimaty.pl/ksiazka/sztuka-po...»

pokaż więcej

Brak materiałów.
Trwa wyszukiwanie najtańszych ofert.
Dodaj dyskusję
Dyskusje o książce
pokaż wszystkie
Sortuj opinie wg
Opinie czytelników (290)
 Pokaż tylko oceny z treścią
książek: 1509
Piotr | 2017-07-08
Na półkach: Przeczytane
Przeczytana: 08 lipca 2017

Zawsze byłem ciekaw procesów twórczych znanych ludzi jak i poznawania ich od drugiej strony. W dużej mierze ta książka zaspokaja moją ciekawość. Rozmowy z kilkunastoma artystami, którzy rzeźbią swoje wizje i przesłania za pomocą słów. To nie są stricte rozmowy o pisaniu, ale o wszystkim, co do tego procesu prowadzi.

Tej książki nie należy czytać "na raz", ale należy zatrzymywać się przy każdym wywiadzie, analizować go, a nawet zgłębiać. Tęgie umysły tego świata mają kody, które kierują nas do ich świata i spostrzegania rzeczywistości. To kopalnia ciekawych wywodów, ukrytych pod powierzchnią zdawać by się mogło zwykłych faktów.

Książka ma swój urok, gdyż pisarze odpowiadają w okresie ponad pięćdziesięcioletnim, na różnych etapach życia i w różnych miejscach. Patrząc z perspektywy historii autorzy mieli zupełnie inne spojrzenie i przecież nie zawsze były już ogólnie dostępne zdobycze technologiczne takie jak dla przykładu telefon komórkowy.

"Sztuka powieści....

książek: 460
Meszuge | 2017-06-21
Na półkach: Przeczytane
Przeczytana: 21 czerwca 2017

„The Paris Review” – jeden z najbardziej znanych i poważanych anglojęzycznych periodyków literackich świata. Założony w 1953 roku w Paryżu, w 1973 przeniósł redakcję do Nowego Jorku. Publikował prace autorstwa Jacka Kerouaca , Philipa Larkina, Philipa Rotha, Terry Southern, Adrienne Rich, Italo Calvino, Samuela Becketta, Nadine Gordimer i wielu innych znanych, cenionych i nagradzanych pisarzy. Od roku 2010 jego redaktorem naczelnym jest Lorin Stein. Pod jego redakcją, „The Paris Review” zdobył dwie nagrody National Magazine Awards.

Zbiór zawiera wywiady z pisarzami dokonane na przestrzeni ponad półwiecza (np. Hemingway – 1958 rok), nie chodzi tu o najnowszych, ale o największych, najbardziej znanych twórców literatury. Rozmawiali z nimi różni redaktorzy, w różnych miejscach świata, w różnych okolicznościach. Niektóre pytania się powtarzały: o warsztat pisarki, o źródła pomysłów, o plany twórcze na przyszłość.

Zauważyłem pewne podobieństwo; genialni pisarze są do siebie – w...

książek: 55
sylabo | 2017-03-04
Na półkach: Przeczytane
Przeczytana: 02 lutego 2017

Dziennikarska forma, lecz podłoże i inspiracje to już w jej wydaniu, działo, tak, działo literackie. Siłą tych rozmaitości, jest przede wszystkim zaprzeczenie literaturze jako użytkowej formie igrania z czytelnikiem i podsycania go kolejnym opowiadaniem.

Tkwi w nim tyle twórczych zasobów, ledwie uświadomionych tropów, na które często wpadają ci, którym nie straszne samodzielne odkrywanie własnego wnętrza. Najbardziej chyba oddam wartość zbioru, jeżeli powiem, że jest on gramatyką literatury, nie bynajmniej jałowym odtwarzaniem jej prawideł, lecz przyjemnością delektowania się zrywaniem masek każdemu napotkanemu przedmiotowi czy osobie, stwarzania własnego głosu.

W tej podróży świadomość nie jest towarzyszem pożądanym, dla pisarza zaś jej sens ma coś wspólnego z gotowością rejestrowania wrażeń pochodzących ze źródła, o którym niewiele wiemy ( S.Bellow). Nie zawsze jednak to uformowanie myśli, ten zapis, brzmieć będzie prawdziwie, dlatego też, dobry pisarz najbardziej...

książek: 274
Andrzej | 2017-02-20
Przeczytana: 20 lutego 2017

Zaskakująco nudna książka.

Kiedyś Adam Zagajewski podczas spotkania autorskiego poprosił by nie pytać jak powstają jego wiersze. Wydawało mi się wtedy, że to przejaw zarozumiałości. Ale miał rację. Cóż bowiem ciekawego może powiedzieć pisarz o swoim warsztacie, o swojej pracy? Że pisze 4 godziny dziennie? Że skreśla, że nie skreśla? W niektórych restauracjach na oczach gości kucharze przygotowują zamówione posiłki. Ale jak widać literatura to nie jedzenie.

książek: 161
aggie | 2017-09-16
Na półkach: Przeczytane, Posiadam
Przeczytana: 2017 rok

„Ludzie mówiący o pisarskich sztuczkach muszą myśleć, że powieściopisarz to człowiek zdolny zbudować wieżowiec, by ukryć zdechłą mysz. Ale wieżowców nie buduje się tylko po to, by ukryć mysz.”
Saul Bellow

Przeczytanie tej książki zajęło mi kilka dni, a potem półtora miesiąca. Pierwszy raz czułam jakbym kręciła się po mieście autem – jazda, światła, jazda, światła. Ciągłe zawieszenia koncentracji. Przesyt. Drugie podejście było bardziej napowietrzone. Są książki których nie warto czytać na jednym wdechu. Tę polecam dawkować.


CAŁOŚĆ: https://ksiazkisaniebezpieczne.blogspot.com/2017/09/pisarz-wszak-nie-musi-znac-sie-na.html

książek: 610
Justyna | 2017-04-04
Przeczytana: 30 marca 2017

14 wybitnych pisarzy. Piękno tych konwersacji bierze się stąd, że prozaiczne pytanie skierowane do wyjątkowego człowieka otwiera drzwi do niezwykłego dialogu o tworzeniu, o kondycji literatury wtedy i dziś, komparatystyce stylów i czasów twórczych, o książkach, o innych pisarzach, o inspiracjach i natchnieniu. Ale to w dużej mierze są rozmowy o życiu. Bo pisanie ściśle się z nim przecież łączy.

Cały tekst: http://www.owcazksiazka.pl/2017/04/sztuka-powiesci-antologia-wywiadow-z.html

książek: 178
Iwona | 2017-04-17
Na półkach: Przeczytane

Nuda, panie i panowie, nuda. Książka nawet czytana w dawkach, jeden wywiad dziennie, nie wzbudza żywszego bicia serca. Wielka wada – pytania w dużej części dotyczą konkretnych zachowań bohaterów konkretnych książek, a sami przepytywani pisarze… cóż, oni także wydają się podczas tych wywiadów nudzić. Najlepiej podsumowuje to Hemingway, mówiąc: „Joyce był doskonałym pisarzem i tylko palantom wyjaśniał, co robi”.

książek: 47
gouomb | 2017-02-25
Na półkach: Przeczytane
Przeczytana: 25 lutego 2017

Byłam w trakcie lektury, kiedy Andrzej dodał swoją opinię. I w zasadzie zgadzam się z jego opisem.
Ale.
Ale jednak nie jest to książka-całość, tylko zbiór wywiadów przeprowadzonych na przestrzeni lat z wybitnymi pisarzami. Czytanie tego "na raz" i ciurkiem musi być szalenie męczące. Natomiast wybieranie pojedynczych wywiadów i czytanie ich w dłuższych odstępach czasu ma swój urok.
No i nie jestem do końca obiektywna, bo pierwszy wywiad - z Houellebecqiem rozbawił mnie do łez. Dla przykładu:
"- A co z małżeństwem?
- Myślę, że większość ludzi czuje wyraźny rozdźwięk między czasami studenckimi, gdy spotykają mnóstwo osób, a momentem, kiedy wchodzą na rynek pracy i w zasadzie nie spotykają już nikogo. Życie staje się nudne. W rezultacie ludzie biorą ślub, żeby mieć jakieś życie osobiste."

książek: 297
Mariusz | 2017-07-23
Na półkach: Przeczytane, Posiadam

Faulkner - mój mistrz!

książek: 443
dagins | 2017-08-28
Przeczytana: 04 września 2017
zobacz kolejne z 280 
Moja Biblioteczka
Jeżeli chcesz dodać książkę do biblioteczki, wybierz półkę, oceń lub napisz opinię.
Przeczytane
loading
Cytaty z książki
lista cytatów dodaj cytat
Powiązane treści
Czytamy w weekend

I oto nadszedł! Ten znienawidzony, niechciany i niepożądany ostatni weekend sierpnia, który dla wielu jest jednocześnie ostatnim weekendem wakacji. Co począć w tym trudnym czasie - ano to, co robimy najlepiej, czyli poczytać coś ciekawego!


więcej
więcej powiązanych treści
zgłoś błąd zgłoś błąd