Nasza strona internetowa wykorzystuje cookies (pol.: ciasteczka)

W celu sprawnego i szybkiego działania serwisu, zapewnienia wygody podczas jego przeglądania, dostosowywania funkcjonalności do indywidualnych potrzeb użytkowników, a także w celach statystycznych oraz reklamowych, używamy informacji zapisanych za pomocą cookies. Korzystanie z serwisu jest równoznaczne ze zgodą użytkownika na stosowanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz tutaj.

Biały sześcian od wewnątrz. Ideologia przestrzeni galerii

Tłumaczenie: Aneta Szyłak
Seria: Teoria praktyki
Wydawnictwo: Fundacja Alternativa
0 (0 ocen i 0 opinii) Zobacz oceny
10
0
9
0
8
0
7
0
6
0
5
0
4
0
3
0
2
0
1
0
szczegółowe informacje
tytuł oryginału
Inside the White Cube: The Ideology of the Gallery Space
data wydania
ISBN
9788394329303
liczba stron
137
kategoria
sztuka
język
polski
dodała
Celaeno

"Ideologia przestrzeni galerii” - jak pisze we wstępie do książki jej tłumaczka Aneta Szyłak „dogłębna lektura pozwala stwierdzić, iż zadaje ona bardzo uniwersalne pytania dotyczące zachodniego paradygmatu sztuki, w którego epicentrum znajduje się zagadnienie sztuczności przestrzeni przeznaczonej wyłącznie do jej prezentacji. Esej ten, choć napisany przed ćwierćwieczem, może udzielić...

"Ideologia przestrzeni galerii” - jak pisze we wstępie do książki jej tłumaczka Aneta Szyłak „dogłębna lektura pozwala stwierdzić, iż zadaje ona bardzo uniwersalne pytania dotyczące zachodniego paradygmatu sztuki, w którego epicentrum znajduje się zagadnienie sztuczności przestrzeni przeznaczonej wyłącznie do jej prezentacji. Esej ten, choć napisany przed ćwierćwieczem, może udzielić czytelnikowi odpowiedzi na wiele współczesnych pytań dotyczących sztuki, dlaczego dla przykładu ucieka ona z galerii, podejmuje różne próby aktywizmu społecznego i dlaczego próbuje ona wciąż na nowo rozwikłać problemy widza, relacji przestrzennych, percepcji sztuki oraz wiarygodności systemów ją wartościujących. Pokazuje ona, w jaki sposób sztuka nowoczesna dyskutowała ze swoimi funkcjami i formami przekazu. A także to, w jaki sposób sztuka lat sześćdziesiątych i siedemdziesiątych broniła się przed mechanizmami komercjalizacji. Przynosi ona bogaty materiał faktograficzny ilustrujący, w jaki sposób same galerie komercyjne Nowego Jorku i Paryża uczestniczyły w procesie konceptualizacji i krytyki własnych przestrzeni. A także to, jak uczestniczyły one, dla wzmocnienia swego autorytetu intelektualnego, w demontażu własnego mitu podobnie jak dziś wielkie instytucje muzealne próbują inkorporować krytykę instytucjonalną do własnych strategii programowych.”

Zadaniem serii TEORIA PRAKTYKI zapoczątkowanej tą książką jest udostępnienie praktykom pola sztuki, studentom i badaczom polskiej wersji tekstów teoretycznych, które przyglądają się praktykom artystycznym, wystawienniczym i kuratorskim z punktu widzenia relacji, które wikłają sztukę w rozmaite pola zależności i zaangażowania.

Książka ukazała się w ramach projektu STACJA TRANSFORMACJA.

 

źródło opisu: http://www.f-alt.org/pl/post/brian-odoherty-pierws...(?)

źródło okładki: http://www.f-alt.org/pl/post/brian-odoherty-pierws...»

pokaż więcej

Brak materiałów.
Trwa wyszukiwanie najtańszych ofert.
Dodaj dyskusję
Dyskusje o książce
    Obecnie jeszcze nie ma dyskusji powiązanych z tą książką.
Sortuj opinie wg
Opinie czytelników (4)
 Pokaż tylko oceny z treścią
książek: 135
maus | 2017-04-24
Na półkach: Przeczytane
książek: 464
Berceuse7 | 2017-01-23
Na półkach: Chcę przeczytać
książek: 187
maj | 2016-09-28
Na półkach: Przeczytane
książek: 1926
Celaeno | 2016-06-18
Moja Biblioteczka
Jeżeli chcesz dodać książkę do biblioteczki, wybierz półkę, oceń lub napisz opinię.
Przeczytane
loading
Cytaty z książki
Inne książki autora
więcej książek tego autora
zgłoś błąd zgłoś błąd