7,17 (29 ocen i 6 opinii) Zobacz oceny
10
1
9
3
8
9
7
8
6
5
5
2
4
0
3
1
2
0
1
0
Edytuj książkę
szczegółowe informacje
data wydania
ISBN
9788321119755
liczba stron
344
kategoria
poradniki
język
polski
dodał
youstyna

Wiele znanych reguł dotyczących uczenia się, a także rutynowo stosowanych ćwiczeń okazuje się przynosić efekt przeciwny do zamierzonego. Podkreślanie i zakreślanie w tekście, wielokrotna lektura, wkuwanie i jednokierunkowe powtarzanie nowo wyuczonych umiejętności stwarzają złudzenie, że osiągnęliśmy mistrzostwo, ale korzyści z nich płynące szybko giną w naszej pamięci. Bardziej złożone i...

Wiele znanych reguł dotyczących uczenia się, a także rutynowo stosowanych ćwiczeń okazuje się przynosić efekt przeciwny do zamierzonego. Podkreślanie i zakreślanie w tekście, wielokrotna lektura, wkuwanie i jednokierunkowe powtarzanie nowo wyuczonych umiejętności stwarzają złudzenie, że osiągnęliśmy mistrzostwo, ale korzyści z nich płynące szybko giną w naszej pamięci. Bardziej złożone i trwalsze opanowanie materiału jest natomiast rezultatem robienia sobie testów sprawdzających, wprowadzania pewnych utrudnień do ćwiczeń, odczekiwania z kolejną powtórką nowego materiału, dopóki nie zaczniemy go trochę zapominać, oraz przemieszania ćwiczeń dotyczących jednego tematu czy jednej umiejętności z innymi. Ten skierowany przede wszystkim do uczniów, studentów, nauczycieli i sportowców poradnik okaże się niezwykle pomocny także dla wszystkich tych, którzy pragną podjąć wyzwanie uczenia się przez całe życie.

W akademickim wydawnictwie Harvard University Press rzadko ukazują się książki o charakterze poradnikowym, adresowane do szerszej publiczności czytelniczej. Wyjątek, jaki uczyniono dla tego tytułu, świadczy najlepiej o jego walorach dla coraz bardziej skomplikowanego procesu edukacji.

 

źródło opisu: http://bonito.pl/k-90501305-harvardzki-poradnik-sk...(?)

źródło okładki: http://bonito.pl/k-90501305-harvardzki-poradnik-sk...»

pokaż więcej

Brak materiałów.
 Pokaż tylko oceny z treścią
książek: 68
Paweł Marchel | 2018-03-29
Przeczytana: 29 marca 2018

Obiektywnie rzecz biorąc książka trochę mnie rozczarowała. Jej treść przybrała kształt paraboli. Początkowo książka bardzo ciekawa, w środkowej części podobała mi się mniej i na koniec znowu stała się ciekawsza. Pomimo to oceniam ją wysoko.

Poszczególne rozdziaŁy łączą się ze sobą. W kolejnych częściach autorzy odwołują się do tego, co pisali wcześniej. Nadaje to spójności książce i pokazuje, jak wiele obszarów skutecznego uczenia się łączy się ze sobą.
Wskazując na liczne przykłady pochodzące zarówno z badań naukowych, jak i praktyki różnych osób potwierdzają skuteczność prezentowanych metod. W większości rozdziałów na zakończenie pojawia się część zatytułowana: Podsumowanie, czyli co z tego wynieść. Jest to kwintesencja treści całego rozdziału. Nie mając więc zbyt wiele czasu na zapoznanie się z treścią całej książki można przeczytać owe podsumowania. Pozwalają one stworzyć pewien podstawowy obraz analizowanego tematu.

Oczywiście polecam przeczytanie całej książki. Wiemy jednak, że nie zawsze jest czas, na przeczytanie wszystkiego, czego byśmy chcieli. Doskonałym podsumowaniem treści całej książki jest ostatni rozdział. Żeby zostało w głowie - taki jest jego tytuł. W zwięzły sposób przedstawiono tam zasady prezentowane w całej książce.

Uważam, że osoby, które chcą osiągać lepsze wyniki w nauce powinny sięgnąć po tę książkę. Nie chodzi tu wyłącznie o uczniów i studentów. Każdy kto zdobywa nową wiedzę powinien poznać zasady opisane w tej książce.

Pokaż wszystkie opinie o tej książce
Trwa wyszukiwanie najtańszych ofert.
Moja Biblioteczka
Jeżeli chcesz dodać książkę do biblioteczki, wybierz półkę, oceń lub napisz opinię.
Przeczytane
loading
Zapisując się na newsletter zgadzasz się na otrzymywanie informacji z serwisu Lubimyczytac.pl w tym informacji handlowych, oraz informacji dopasowanych do twoich zainteresowań i preferencji. Twój adres email będziemy przetwarzać w celu kierowania do Ciebie treści marketingowych w formie newslettera. Więcej informacji w Polityce Prywatności.

Opinie czytelników


O książce:
Wiele powodów, by wrócić

Książka tak jak opinia - przeciętna. Najgorzej rażą w oczy dialogi, jakby pisała je nastolatka "hłe, hłe", "chichrać się", i takie...

zgłoś błąd zgłoś błąd