Telewizja ponowoczesna. Logiki i imaginacje medialne

Wydawnictwo: Novae Res
6,67 (3 ocen i 2 opinie) Zobacz oceny
10
0
9
0
8
1
7
0
6
2
5
0
4
0
3
0
2
0
1
0
Edytuj książkę
szczegółowe informacje
data wydania
ISBN
9788380830653
liczba stron
252
słowa kluczowe
recenzja, naukowa, telewizja, media
język
polski
dodała
Marta Zagrajek

Ile rzeczywistości jest w telewizji? Czy jest to rzeczywistość taka, jaką ją widzimy, czy też może inna, wypaczona? Jak w telewizji prezentuje się sama telewizja? Na te i inne pytania odpowiedzieć próbuje Marcin Sanakiewicz, autor Telewizji ponowczesnej. Posługując się metodologią badań performatywnych, bada efekty oraz relacje zachodzące pomiędzy telewizją, jej kreacjami, odbiorcami i...

Ile rzeczywistości jest w telewizji? Czy jest to rzeczywistość taka, jaką ją widzimy, czy też może inna, wypaczona? Jak w telewizji prezentuje się sama telewizja? Na te i inne pytania odpowiedzieć próbuje Marcin Sanakiewicz, autor Telewizji ponowczesnej. Posługując się metodologią badań performatywnych, bada efekty oraz relacje zachodzące pomiędzy telewizją, jej kreacjami, odbiorcami i społeczeństwem.

O konkursie:

Ogólnopolski Konkurs Medi@stery został zainicjowany w celu promowania najlepszych prac magisterskich napisanych przez absolwentów studiów dziennikarskich. Pomysłodawczyniami konkursu są dr Małgorzata Łosiewicz oraz dr Anna Ryłko-Kurpiewska, a organizatorem przedsięwzięcia jest kierunek Dziennikarstwo i Komunikacja Społeczna na Uniwersytecie Gdańskim.

Autor skupia uwagę na telewizji, podejmując próbę ujęcia jej jako systemu autopojetycznego, tworzącego i odtwarzającego siebie poprzez rekonstrukcję i rekombinację własnych elementów. Podejmuje przy tym oryginalny eksperyment myślowy, stosując do analizy aparatu telewizyjnego narzędzia hermeneutyczne i heurystyki zaczerpnięte z zasobów współczesnych badań performatycznych. […] Efektem jest ciekawa próba integracji kilku popularnych i poznawczo płodnych, a występujących zazwyczaj w oderwaniu od siebie, ujęć teoretycznych współczesnej kultury audiowizualnej.

Z recenzji dr hab. Małgorzaty Lisowskiej-Magdziarz,
Członka Kapituły Ogólnopolskiego Konkursu Medi@stery


Performatyczny klucz rozumienia telewizji rozpisany na kartach tekstu to zarówno świeże narzędzie poznawcze, jak i świetnie rozpisana „mapa drogowa” dla instytucji i kultur organizacyjnych stojących „po drugiej stronie szklanego ekranu”. Autor wskazuje na możliwości rozwoju, a nawet i poszerzenia formuły telewizji w cyfrowym otoczeniu, ale i nie boi się wskazywać na grożące jej problemy i mielizny, dla których zaleca niezbędne kuracje naprawcze. Tak pomyślany tekst można i należy traktować przynajmniej na dwa sposoby: jako wartościową pozycję w najnowszej bibliografii studiów nad mediami, oraz jako rodzaj pogłębionego o rozważania teoretyczne guidebooka dla środowisk i instytucji telewizyjnych.

Z recenzji dr. hab. Piotra Celińskiego


Marcin Sanakiewicz (ur. 1980 r. w Krakowie) – medioznawca, dziennikarz, lektor radia i telewizji. Współpracował z Polskim Radiem Kraków, RMF FM, Radiem ZET, PR III, VOX FM, Radiem Plus, TVP i Discovery. W latach 2002–2013 dziennikarz i wydawca Telewizji Polskiej. Ukończył studia dziennikarskie na Wydziale Politologii UMCS w Lublinie (tytuł Najlepszego Absolwenta 2014 oraz Srebrny Medal UMCS). Stypendysta Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego za Wybitne Osiągnięcia (2013), zdobywca Małego Akademickiego Lauru Dziennikarskiego (2015), laureat I. nagrody w I. edycji Ogólnopolskiego Konkursu na Najlepszą Pracę Magisterską z Wiedzy o Mediach Medi@stery (2015). Autor książki „Poetyka telewizyjnych programów porannych: między informacją, tabloidem i autopromocją” (Scholar: Warszawa 2013) oraz artykułów naukowych. Obecnie doktorant w Zakładzie Filozofii i Socjologii Polityki UMCS.

 

źródło opisu: Strona wydawnictwa

źródło okładki: Strona wydawnictwa

pokaż więcej

Brak materiałów.
Trwa wyszukiwanie najtańszych ofert.
Dodaj dyskusję
Dyskusje o książce
    Obecnie jeszcze nie ma dyskusji powiązanych z tą książką.
Sortuj opinie wg
Opinie czytelników (2)
 Pokaż tylko oceny z treścią
książek: 1330
MoznaPrzeczytac | 2016-12-13
Na półkach: Przeczytane, Posiadam
Przeczytana: 13 grudnia 2016

Rozplenianie się różnego rodzaju Ukrytych prawd i Trudnych spraw świadczy o ich niezwykłej popularności. Dlaczego ludzie chcą to oglądać? Ta estetyczna i intelektualna porażka stanowi ciekawy fenomen socjologiczny. Nie raz przeszło mi przez myśl, że oglądalność jaką cieszą się paradokumenty jest materiałem na niejedną magisterkę, jeszcze zanim sięgnąłem po książkę Marcina Sanakiewicza. A jego książka, "Telewizja ponowoczesna" to właśnie praca magisterska i to nie byle jaka.

Pełna recenzja książki na stronie:
http://moznaprzeczytac.pl/telewizja-ponowoczesna-logiki-i-imaginacje-medialne-marcin-sanakiewicz/

książek: 956
Marta Zagrajek | 2016-05-06
Na półkach: Przeczytane, Zrecenzowane

Marcina Sanakiewicza możecie kojarzyć przede wszystkim z głosu, bo oprócz bycia medioznawcą, jest także lektorem radia i telewizji. „Telewizja ponowoczesna. Logiki i imaginacje medialne” to tytuł jego pracy magisterskiej, która zajęła 1. Miejsce w Ogólnopolskim Konkursie na Najlepszą Pracę Magisterską organizowanym przez Medi@stery. Marcin był wielokrotnie doceniany za swoją działalność naukową i absolutnie nie ma czemu się dziwić. Jego praca magisterska to zwięzłe przedstawienie formy telewizyjnej, jaką możemy teraz oglądać, przy jednoczesnej próbie zrozumienia – czemu tak, a nie inaczej jest nam ona teraz przedstawiana.
Lektura, z której można by zrobić idealny poradnik dla świadomych widzów

Podsumowując, „Telewizja ponowoczesna” to lektura dla tych, którzy chcą zgłębić temat współczesnych mediów i nie boją się naukowego żargonu. Z pewnością nie jest to lektura lekka i niezobowiązująca, lecz wymaga głębszej refleksji i zdecydowanie nie jest do przełknięcia na jeden...

Przeczytaj także

Moja Biblioteczka
Jeżeli chcesz dodać książkę do biblioteczki, wybierz półkę, oceń lub napisz opinię.
Przeczytane
loading
Zapisując się na newsletter zgadzasz się na otrzymywanie informacji z serwisu Lubimyczytac.pl w tym informacji handlowych, oraz informacji dopasowanych do twoich zainteresowań i preferencji. Twój adres email będziemy przetwarzać w celu kierowania do Ciebie treści marketingowych w formie newslettera. Więcej informacji w Polityce Prywatności.
Cytaty z książki
więcej książek tego autora
zgłoś błąd zgłoś błąd