Manufacturing Consent: The Political Economy of the Mass Media
- Kategoria:
- nauki społeczne (psychologia, socjologia, itd.)
- Wydawnictwo:
- Pantheon Books
- Data wydania:
- 2002-01-15
- Data 1. wydania:
- 2002-01-15
- Liczba stron:
- 480
- Czas czytania
- 8 godz. 0 min.
- Język:
- angielski
- ISBN:
- 0375714499
In this pathbreaking work, Edward S. Herman and Noam Chomsky show that, contrary to the usual image of the news media as cantankerous, obstinate, and ubiquitous in their search for truth and defense of justice, in their actual practice they defend the economic, social, and political agendas of the privileged groups that dominate domestic society, the state, and the global order.
Based on a series of case studies—including the media’s dichotomous treatment of “worthy” versus “unworthy” victims, “legitimizing” and “meaningless” Third World elections, and devastating critiques of media coverage of the U.S. wars against Indochina—Herman and Chomsky draw on decades of criticism and research to propose a Propaganda Model to explain the media’s behavior and performance. Their new introduction updates the Propaganda Model and the earlier case studies, and it discusses several other applications. These include the manner in which the media covered the passage of the North American Free Trade Agreement and subsequent Mexican financial meltdown of 1994-1995, the media’s handling of the protests against the World Trade Organization, World Bank, and International Monetary Fund in 1999 and 2000, and the media’s treatment of the chemical industry and its regulation. What emerges from this work is a powerful assessment of how propagandistic the U.S. mass media are, how they systematically fail to live up to their self-image as providers of the kind of information that people need to make sense of the world, and how we can understand their function in a radically new way.
Porównaj ceny
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Mogą Cię zainteresować
Książka na półkach
- 121
- 12
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
Cytaty
Bądź pierwszy
Dodaj cytat z książki Manufacturing Consent: The Political Economy of the Mass Media
Dodaj cytat
Opinia
Monumentalna analiza struktur władzy w postaci mediów, rządu, korporacji działających na wolnym rynku. Na początku Chomsky i Herman nakreślają założenia modelu propagandowego w postaci filtrów - często nieuświadomionych - przez które musi przejść news, aby ukazać się w mass mediach. Swoje postulaty podpierają solidną dokumentacją i argumentami. Aparat propagandowy, który opisują, pozwala ujawnić podstawowe założenia o świecie implikowane w wypowiedziach dopuszczanych do głosu "ekspertów" i często bezwiednie przyjmowane jako ogólne ramy, w jakich dopuszczalna jest dyskusja i w jakich możliwa jest wolność w mediach. W dalszej części Chomsky i Herman zabierają się do szczegółowej weryfikacji swojego modelu przez aplikację go do pokrycia prasowego, telewizyjnego i radiowego takich tematów jak wybory w krajach Ameryki Łacińskiej, morderstwa duchowieństwa w krajach Ameryki Łacińskiej w porównaniu do zabójstwa księdza Jerzego Popiełuszki, rzekomy bułgarski spisek w celu zabicia Jana Pawła II, druga wojna indochińska.
Monumentalna analiza struktur władzy w postaci mediów, rządu, korporacji działających na wolnym rynku. Na początku Chomsky i Herman nakreślają założenia modelu propagandowego w postaci filtrów - często nieuświadomionych - przez które musi przejść news, aby ukazać się w mass mediach. Swoje postulaty podpierają solidną dokumentacją i argumentami. Aparat propagandowy, który...
więcej Pokaż mimo to