rozwiń zwiń

Fast text. Jak pisać krótkie teksty, które błyskawicznie przyciągną uwagę

Okładka książki Fast text. Jak pisać krótkie teksty, które błyskawicznie przyciągną uwagę
Joanna Wrycza-Bekier Wydawnictwo: Onepress poradniki
192 str. 3 godz. 12 min.
Kategoria:
poradniki
Wydawnictwo:
Onepress
Data wydania:
2016-02-01
Data 1. wyd. pol.:
2016-02-01
Liczba stron:
192
Czas czytania
3 godz. 12 min.
Język:
polski
ISBN:
9788328306011
Tagi:
Social Media Public Relations Marketing
Średnia ocen

                6,8 6,8 / 10

Oceń książkę
i
Dodaj do biblioteczki

Porównaj ceny

i
Porównywarka z zawsze aktualnymi cenami
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Ładowanie Szukamy ofert...

Patronaty LC

Książki autora

Mogą Cię zainteresować

Oceny

Średnia ocen
6,8 / 10
79 ocen
Twoja ocena
0 / 10

Opinia

avatar
221
93

Na półkach:

W świecie zdominowanym przez krótkie formy przekazu, jednozdaniowe treści, memy, hasła i obrazki, niezwykle trudno jest zyskać uwagę czytelnika, a jeszcze trudniej zdobyć jego zaangażowanie na przyszłość. Zmaga się z tym każdy kto codziennie zasiada przed klawiaturą i walczy z niemocą pisarską, nieraz godzinami ślęcząc nad pierwszym zdaniem, które ostatecznie i tak nigdy nie spełnia oczekiwań piszącego. Na tę twórczą dolegliwość cierpią wszyscy, dla których słowo pisane to chleb powszedni. Dziennikarze, marketingowcy, twórcy reklam, pisarze i blogerzy. Dzisiejszy świat mocno przyspieszył. W codziennym biegu ludzie szukają konkretów, skanują, śledzą, skupiają się na treści nie dłużej niż chwilę i przeważnie szybko zapominają. Chcąc trafić do odbiorców trzeba spróbować wejść w ich skórę, a potem nauczyć się pisać celnie, prosto i krótko, pamiętając przy tym, że dostajemy od czytelnika prezent w postaci jedynie 20 sekund. Tyle musi nam wystarczyć, by zaciekawić, zaangażować i zatrzymać odbiorcę na dłużej.

Doktor nauk humanistycznych i certyfikowany trener biznesu, Joanna Wrycza-Bekier, w jednej ze swoich książek odsłania przed nami tajniki pisania tekstów i podpowiada jak skutecznie zjednywać sobie ludzi mając za broń jedynie słowa. W swojej publikacji zebrała inspirujące, krótkie teksty dostępne w sieci, a potem przyjrzała im się z punktu widzenia specjalisty w zakresie webwritingu, czyli pisania do internetu. Dzieli się doświadczeniem i wiedzą zdobytą na długoletniej drodze zawodowej. Argumentuje, podpiera teorie mnóstwem ciekawych i co najważniejsze, czytelnych przykładów, a niekiedy bez wahania wskazuje nam palcem, na co zwracać uwagę.

Książka, którą autorka składa w nasze ręce z pewnością nie jest opasłym tomiszczem. Liczy zaledwie 190 stron, do tego napisanych prostym, zwięzłym i językiem zrozumiałym dla każdego (laika również). Podczas lektury odnosi się wrażenie, jakby autorka rozmawiałam bezpośrednio z nami, cierpliwie wyjaśnia i wszystko tłumaczy, robiąc to jednak w sposób sympatyczny i bez zbędnego wodolejstwa, dzięki czemu całość przyswaja się szybko i naprawdę przyjemnie. Joanna Wrycza-Bekier przedstawia 21 technik i kilka warsztatów wspomagających naukę pisania krótkich, ale treściwych tekstów, które błyskawicznie przykują uwagę. Promuje obrazowe rzeczowniki, dynamiczne czasowniki i inspirujące przymiotniki. Sprytnie wykorzystuje zasadę kontrastu, metaforę i personifikację. Pokazuje jak stosować w swoich tekstach luki poznawcze, w jakiś sposób otwierać pętlę, budować napięcie, a potem konstruować zakończenie w przytupem. W przejrzysty i klarowny sposób omawia techniki zakradania się w emocje czytelniczego targetu, budowania więzi z odbiorcami, wabienia, uwodzenia i zyskiwania zaufania. Poświęca też uwagę kilku bardziej skomplikowanym formom, stosowaniu symetrii w tekście, radzenia sobie ze zjawiskiem paraliżu pierwszej linijki, a także podpowiada jak świadomie zadawać pytania, by nie zamknąć sobie drogi do dalszej dyskusji, na czym polega złota zasada dzielenia na trzy i jakie znaczenie ma magiczna dwójka.

Myślę, że każdy piszący na co dzień znajdzie w poradniku cenne rady dla siebie. Możliwe, że nie wykorzysta wszystkich opisanych w książce i być może nie odkryje też niczego nowego, niemniej jednak „Fast text” to przydatny zbiór najważniejszych zasad i kilku sprawdzonych rad, okraszonych ciekawymi przykładami, które się sprawdzają. Bo tak naprawdę wystarczy tylko kilka słów.

M.
www.smooky.pl

W świecie zdominowanym przez krótkie formy przekazu, jednozdaniowe treści, memy, hasła i obrazki, niezwykle trudno jest zyskać uwagę czytelnika, a jeszcze trudniej zdobyć jego zaangażowanie na przyszłość. Zmaga się z tym każdy kto codziennie zasiada przed klawiaturą i walczy z niemocą pisarską, nieraz godzinami ślęcząc nad pierwszym zdaniem, które ostatecznie i tak nigdy...

więcej Pokaż mimo to

Książka na półkach

  • Chcę przeczytać
    123
  • Przeczytane
    98
  • Posiadam
    26
  • Teraz czytam
    9
  • Chcę w prezencie
    3
  • Poradniki
    3
  • 2022
    3
  • 2023
    3
  • 2018
    3
  • Praca
    2

Cytaty

Bądź pierwszy

Dodaj cytat z książki Fast text. Jak pisać krótkie teksty, które błyskawicznie przyciągną uwagę


Podobne książki

Przeczytaj także