33 czytanki o komunikacji, czyli jak być dobrym lekarzem i nie zwariować

Wydawnictwo: Medycyna Praktyczna
7,79 (14 ocen i 4 opinie) Zobacz oceny
10
2
9
2
8
4
7
4
6
1
5
1
4
0
3
0
2
0
1
0
Edytuj książkę
szczegółowe informacje
data wydania
ISBN
9788374304375
liczba stron
175
język
polski
dodała
Ag2S

"33 czytanki o komunikacji, czyli jak być dobrym lekarzem i nie zwariować" to napisane z werwą, swadą, humorem i dystansem do otaczających nas problemów historie z codziennego życia lekarzy i pacjentów, pozwalające szerzej spojrzeć na kontekst komunikacji lekarz-pacjent. Autor, wczuwając się w stany i bolączki lekarzy, pokazuje, jak reagować w sytuacjach trudnych, konfliktowych,...

"33 czytanki o komunikacji, czyli jak być dobrym lekarzem i nie zwariować" to napisane z werwą, swadą, humorem i dystansem do otaczających nas problemów historie z codziennego życia lekarzy i pacjentów, pozwalające szerzej spojrzeć na kontekst komunikacji lekarz-pacjent. Autor, wczuwając się w stany i bolączki lekarzy, pokazuje, jak reagować w sytuacjach trudnych, konfliktowych, niejednoznacznych. Zmieniając perspektywę widzenia, dzięki znakomitej narracji sprawia, że to, co smutne, zaczynamy postrzegać jako wesołe, a to, co beznadziejne, staje się nagle możliwe do rozwiązania. Autor nie ukrywa swojej sympatii do lekarzy i szacunku do ich ciężkiej pracy, niejednokrotnie stając w ich obronie.
Książka kierowana jest nie tylko dla lekarzy różnych specjalności, lecz także dla środowiska pielęgniarskiego, farmaceutów i studentów kierunków medycznych oraz dla tych wszystkich, którzy chcą spojrzeć na pracę lekarza z innej niż pozycja pacjenta perspektywy i zrozumieć to, że lekarz też jest człowiekiem.

 

źródło opisu: http://www.mp.pl/ksiegarnia/info.php?id=9958

źródło okładki: http://www.mp.pl/ksiegarnia/info.php?id=9958

pokaż więcej

Brak materiałów.
Trwa wyszukiwanie najtańszych ofert.
Dodaj dyskusję
Dyskusje o książce
    Obecnie jeszcze nie ma dyskusji powiązanych z tą książką.
Sortuj opinie wg
Opinie czytelników (4)
 Pokaż tylko oceny z treścią
książek: 762
wildfemale | 2018-12-31
Na półkach: Przeczytane
Przeczytana: 30 grudnia 2018

Świetna książka, doceniam odwagę autora, który doskonale wiedząc jaką minę zrobi większość lekarzy, mimo wszystko już we wstępie proponuje im m.in. napisanie sztuki na bazie tej lektury. Później jest tylko zabawniej. I tak lekkiej formie treściwych czytanek (rozczula mnie ta nazwa) udaje się szanownemu autorowi przekazać całkiem sporo przydatnych treści. Nie ze wszystkimi zaleceniami się ślepo zgadzam, ale też widzę to raczej jako punkt wyjścia do inspirującej wymiany myśli niż kłótni. Bardzo przydatne jest też dla mnie zebranie najważniejszych zasad na końcu książki w postaci treściwych punktów.
Jedynym minusem pozycji jest to, że w moje ręce trafiło drugie wydanie, podczas gdy pierwsze wypuszczono na rynek w 2014. Okazuje się, że to bardzo wiele w trendach dotyczących zaufania do zawodu lekarza, modelu relacji lekarz-pacjent, czy roli recenzji lekarzy zamieszczanych w internecie przez pacjentów. Dane, na które powołuje się autor nie pochodzą z najbardziej naukowych źródeł,...

książek: 268
Arkadiusz | 2017-09-28
Na półkach: Przeczytane

Świetna książka. Krótko, zwięźle i na temat. Lektura obowiązkowa dla profesjonalistów. Polecam.

książek: 291
Ruda__ | 2016-04-23
Na półkach: Przeczytane

Książka niesamowicie mi pomogła przy pisaniu licencjatu. Dobrze się czyta, napisana prostym językiem. Wspaniały poradnik.

książek: 462
hcrzeznik | 2016-03-05
Na półkach: Przeczytane

Bardzo ciekawa książka. Napisana bez zadęcia, konkretnie. Na uczelniach medycznych zdecydowanie zbyt mało mówi się o komunikacji. Po co komu specjalistyczna wiedza medyczna skoro nie potrafi porozumieć się z pacjentem. Każdy kto pracuje z pacjentami powinnien ja przeczytać.

Przeczytaj także

Moja Biblioteczka
Jeżeli chcesz dodać książkę do biblioteczki, wybierz półkę, oceń lub napisz opinię.
Przeczytane
loading
Zapisując się na newsletter zgadzasz się na otrzymywanie informacji z serwisu Lubimyczytac.pl w tym informacji handlowych, oraz informacji dopasowanych do twoich zainteresowań i preferencji. Twój adres email będziemy przetwarzać w celu kierowania do Ciebie treści marketingowych w formie newslettera. Więcej informacji w Polityce Prywatności.
Cytaty z książki
Inne książki autora
więcej książek tego autora
zgłoś błąd zgłoś błąd