Nasza strona internetowa wykorzystuje cookies (pol.: ciasteczka)

W celu sprawnego i szybkiego działania serwisu, zapewnienia wygody podczas jego przeglądania, dostosowywania funkcjonalności do indywidualnych potrzeb użytkowników, a także w celach statystycznych oraz reklamowych, używamy informacji zapisanych za pomocą cookies. Korzystanie z serwisu jest równoznaczne ze zgodą użytkownika na stosowanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz tutaj.

Naturalna Kolej Rzeczy. Cztery dekady PTKiGK S.A. z Rybnika

Wydawnictwo: Eurosprinter
5,5 (2 ocen i 1 opinia) Zobacz oceny
10
0
9
0
8
0
7
0
6
1
5
1
4
0
3
0
2
0
1
0
szczegółowe informacje
data wydania
ISBN
8392332202
liczba stron
184
kategoria
technika
język
polski
dodał
Marek

Monografia jednego z najstarszych i największych przewoźników kolejowych spoza grupy PKP, ok. 200 fotografii głównie taboru eksploatowanego w firmie. Miłośników kolei ucieszą zapewne także bardzo dobrze opracowane dane statystyczne dotyczące eksploatowanego od początku firmy taboru lokomotyw i wagonów. Wielkim atutem książki są piękne zdjęcia i solidne wydanie albumowe w formacie A4.

 

źródło opisu: www.eurosprinter.com.pl

źródło okładki: www.eurosprinter.com.pl/

Brak materiałów.
książek: 49
Marek | 2016-01-03
Na półkach: Przeczytane

Książka jest monografią dawnego Przedsiębiorstwa Transportu Kolejowego i Gospodarki Kamieniem S.A. z Rybnika, które obecnie wchodzi w skład DB Schenker. Publikacja zachęca pięknym wydaniem - twarda oprawa, kredowy papier, kolorowe zdjęcia. Sam tekst jednak trochę rozczarowuje.
Początkowe rozdziały traktują o historii i przekształceniach własnościowych firmy. Niewiele jest jednak informacji o początkach działalności, a fotografii z tego okresu prawie w ogóle nie ma. Autor tłumaczy to tym, że z racji przeprowadzki do nowego gmachu nie zachowała się część dokumentacji, a brak zdjęć uzasadnia głównie zakazem fotografowania kolei i zakładów przemysłowych w tamtych czasach. W rozdziale o strukturze organizacyjnej autor skupia się na masie nieistotnych szczegółów, jak dokładne dane i numery aktów prawnych, podział kapitału zakładowego, urzędowe szczegóły zawartych umów itp.
Największą część książki zajmuje opis bocznic kolejowych obsługiwanych kopalń. Szczególnie uwidacznia się tu główny mankament publikacji, mianowicie wyjątkowo suchy i schematyczny tekst, sprowadzający się do wymienienia kilku dat na temat opisywanej kopalni, opisu umiejscowienia bocznicy, jej wewnętrznego podziału; wypunktowania torów i ich funkcji, oraz zasad obsługi bocznicy. Część ta dodatkowo wymaga dobrego obeznania z terminologią kolejową - czytelnik musi wiedzieć co to jest posterunek odgałęźny, tarcza manewrowa, grupa relacyjna itp. Na plus należy zaliczyć zdjęcia, ukazujące poszczególne zakłady i pracę lokomotyw.
Znacznie lepiej przedstawiają się rozdziały na temat taboru i zaplecza technicznego - dostajemy szczegółowy opis okraszony dużą ilością kolorowych zdjęć lokomotyw i wagonów.
Dalej mamy część marketingową - opis zakresów działania firmy, osiągnięć, planów na przyszłość, a także kwestie socjalne. Całość zamyka zestawienie eksploatowanego taboru na przestrzeni lat.
Trudno określić do kogo obecnie skierowana jest ta książka. Jako, że rybnickie PTKiGK już nie istnieje jako osobny podmiot gospodarczy, funkcja marketingowa omawianej publikacji jest nieaktualna. Hobbystów może odstraszyć suchy tekst i nastawienie na "branżowego" czytelnika.

Pokaż wszystkie opinie o tej książce
Trwa wyszukiwanie najtańszych ofert.
Moja Biblioteczka
Jeżeli chcesz dodać książkę do biblioteczki, wybierz półkę, oceń lub napisz opinię.
Przeczytane
loading

Opinie czytelników


O książce:
Niewolnicy z Socorro

No niby fajnie ale język skandyjski i język araluenski to to samo autor się chyba pomylił. Widać że autor znowu chce pisać długie cykle a pomysły się...

zgłoś błąd zgłoś błąd