Nasza strona internetowa wykorzystuje cookies (pol.: ciasteczka)

W celu sprawnego i szybkiego działania serwisu, zapewnienia wygody podczas jego przeglądania, dostosowywania funkcjonalności do indywidualnych potrzeb użytkowników, a także w celach statystycznych oraz reklamowych, używamy informacji zapisanych za pomocą cookies. Korzystanie z serwisu jest równoznaczne ze zgodą użytkownika na stosowanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz tutaj.

Adventure Time: Królewny pikseli

Tłumaczenie: Jan Godwod
Cykl: Adventure Time. Powieść graficzna (tom 2)
Wydawnictwo: Studio JG
7,5 (6 ocen i 1 opinia) Zobacz oceny
10
0
9
2
8
1
7
1
6
2
5
0
4
0
3
0
2
0
1
0
Edytuj książkę
szczegółowe informacje
tytuł oryginału
Pixel Princesses
data wydania
ISBN
9788380010741
słowa kluczowe
fantastyka
kategoria
komiksy
język
polski
dodał
giera

Seria powieści graficznych „Adventure Time” powraca w zakręconej i zwariowanej odsłonie! KGK, zrozpaczona faktem, że tak mało gości przyszło na jej urodziny, decyduje się porzucić bycie królewną. Tymczasem komuś innemu bardzo marzy się ten status. Zrządzeniem losu dowiaduje się o tym Magiczny Gość, który wprost uwielbia spełniać wypowiedziane w złym momencie życzenia. I tak KGK wraz z grupą...

Seria powieści graficznych „Adventure Time” powraca w zakręconej i zwariowanej odsłonie! KGK, zrozpaczona faktem, że tak mało gości przyszło na jej urodziny, decyduje się porzucić bycie królewną. Tymczasem komuś innemu bardzo marzy się ten status. Zrządzeniem losu dowiaduje się o tym Magiczny Gość, który wprost uwielbia spełniać wypowiedziane w złym momencie życzenia. I tak KGK wraz z grupą królewien, którym nie udało się wykręcić od przyjęcia, trafiają do środka totalnie pokręconej gry. Czy uda im się przejść wszystkie wyzwania zanim skończy się czas?

 

źródło opisu: Studio JG, 2015

źródło okładki: http://studiojg.pl/

pokaż więcej

Brak materiałów.
książek: 1666

(...) Królewna Grudkowego Kosmosu to raptus, szybko wpada w złość i irytację (Skąd my to znamy?). Opowieść zaczyna się od takiego „małego” jej wybuchu, bo nie wszystkie zaproszone dziewczyny zjawiły się na przyjęciu-niespodziance, a te pięć, które są, nie okazują właściwego entuzjazmu. Mała emocjonalna ulewa przeradza się w prawdziwą burzę z piorunami, która kończy się wielkim fochem – królewna nie chce dłużej być królewną, dlatego wyrzuca swój diadem. Symbolem przynależności do kręgu monarszego jest gwiazda, którą zauważa BMO, gdy spada z nieba. I we właściwym momencie wypowiada swoje najskrytsze marzenie: „Życzę sobie, życzę sobie… zostać królewną! Chciałbym mieć w sobie to coś”.

Jego życzenie zostaje potratowane dosłownie: dziewczęta, adventure timeuczestniczące w imprezie, przeniesione zostają do elektronicznych wnętrzności BMO. Jakie siły to sprawiły? Tego się nie dowiadujemy, bo i po co. Należy pamiętać, że kraina Ooo słynie z tego, że zasada obiektywnej przyczynowości częstokroć jest zawieszana. Nie należy się tym zrażać, po prostu przyjąć za pewnik. Królewna Szkielet, Królewna Mięśni, Królewna Zarodek, Królewna Śniadania, Królewna Żółw, Królewna Grudkowego Kosmosu chcąc się wydostać z wirtualnej rzeczywistości, muszą zgodzić się na reguły narzucone przez BMO i zagrać z nim (w nim) w pokręconą grę.

Za scenariusz omawianego tomu odpowiada Danielle Corsetto, która świetnie odnalazła się na „babskiej imprezie”. Do tego dla swoich bohaterek napisała zabawne dialogi, lekkie i żywiołowe, bez silenia się na życiowe mądrości. Scenarzystka postawiła na fabułę jednowątkową; w porównaniu z Igrając z ogniem jest ona uboższa, co wcale nie znaczy, że jest gorsza. Konstrukcja opowiadania jest spójna i bardzo przejrzysta. Dzięki klarownej budowie pointa wybrzmiewa „głośniej”. Zabawa zabawą, ale pisarka zadbała także o to, aby przygoda królewien miała morał.

(...) Fascynuje mnie spójność i konsekwencja w budowie całego uniwersum. Podoba mi się pewnego rodzaju „odrealnienie” i umowność sytuacji, w których znajdują się bohaterzy, a które nie mają wpływu na pewne podstawowe wartości, takie jak: solidarność, lojalność, wspólne działanie i, oczywiście, przyjaźń. Niby mamy do czynienia ze światem na opak, ale jednak w warstwie emocjonalnej i uczuciowej jest to rzeczywistość nadzwyczaj nam bliska. Co prawda w internetach można spotkać się opiniami dorosłych czytelników, że seria niekoniecznie jest przeznaczona dla dzieci. Nie mogę się z tym zgodzić. Pewnie dorosłym najtrudniej krolewny pikselizałapać absurdalny humor i umowność świata, jednak jestem przekonany, że dzieci oraz młodzież dobrze odnajdują opowiadane historie, a także właściwie dekodują „podprogowo” przekazywane morały.

Myślę, że komiks można śmiało dać do przeczytania już dziesięcioletnim dziewczynkom. Chłopcy mogą mieć niejakie problemy przy próbie utożsamienia się z bohaterkami, ciężko im będzie odnaleźć na „babskiej imprezie”....

- - -
cały tekst można przeczytać tu:
https://dybuk.wordpress.com/2015/12/08/adventure-time-powiesc-graficzna-2-krolewny-pikseli/

Pokaż wszystkie opinie o tej książce
Już teraz nowa funkcja: pakiety. Dowiedz się więcej jak kupić kilka książek w najlepszej cenie >>>
Trwa wyszukiwanie najtańszych ofert.
Moja Biblioteczka
Jeżeli chcesz dodać książkę do biblioteczki, wybierz półkę, oceń lub napisz opinię.
Przeczytane
loading

Opinie czytelników


O książce:
Hopeless

Z początku byłam przekonana, wręcz zawiedziona tym, iż książka przedstawiała się w schematycznych, bardzo typowych klimatach. Odizolowana z początku o...

zgłoś błąd zgłoś błąd