Współczesna etykieta biznesu w codziennej praktyce w Polsce

Wydawnictwo: Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego
3,5 (2 ocen i 0 opinii) Zobacz oceny
10
0
9
0
8
0
7
0
6
1
5
0
4
0
3
0
2
0
1
1
Edytuj książkę
szczegółowe informacje
ISBN
9788323518815
kategoria
biznes, finanse
język
polski
dodał
LubimyCzytać

Autorka porusza zagadnienia źródeł etykiety biznesu i jej współzależności z zasadami protokołu dyplomatycznego, kultury korporacyjnej i etykiety towarzyskiej w Polsce. Omawia zasady etykiety w sytuacjach służbowych i problemy, z jakimi spotykają się pracownicy polskich firm i urzędów. Autorka obszernie opisuje konkretne zachowania wynikające...


Autorka porusza zagadnienia źródeł etykiety biznesu i jej
współzależności z zasadami protokołu dyplomatycznego, kultury
korporacyjnej i etykiety towarzyskiej w Polsce. Omawia zasady etykiety w
sytuacjach służbowych i problemy, z jakimi spotykają się pracownicy
polskich firm i urzędów.


Autorka obszernie opisuje konkretne zachowania wynikające z zasad
etykiety biznesu oraz ich warianty, będące skutkiem odrębności kultury
narodowej, zwyczajów i tradycji zachowań grzecznościowych. Zwraca uwagę
na te wymiary polskiej kultury, które wpływają na zróżnicowane podejście
do zasad etykiety biznesu.


Z książki wyłania się wizerunek pracownika, pożądany według
obowiązujących w Polsce zasad etykiety, a także obraz zwyczajów
współczesnych Polaków w sytuacjach zawodowych.





Dr Irena Kamińska-Radomska – specjalistka z dziedziny stosunków
międzynarodowych i etykiety biznesu, założycielka firmy szkoleniowej The
Protocol School of Poland. Wiedzę z zakresu protokołu dyplomatycznego,
etykiety biznesu oraz wystąpień publicznych zdobywała w The Protocol
School of Washington w Waszyngtonie pod okiem największych ekspertów,
m.in. Jonathana Mollera – szefa protokołu Białego Domu. Przeszkoliła
kilkanaście tysięcy osób z zakresu komunikacji międzyludzkiej, etykiety
biznesu, dress code’u, protokołu dyplomatycznego, wystąpień publicznych
i negocjacji. Współpracowała z Clark University. Wykłada na
Uniwersytecie Ekonomicznym w Katowicach oraz w Akademii Leona
Koźmińskiego. Autorka wielu artykułów wydanych w Polsce i USA oraz
książek: Etykieta biznesu, czyli międzynarodowy język kurtuazji i
Kultura biznesu. Normy i formy. Zapraszana jako ekspert do TVP1, TVP2,
TVP Info, radiowej Trójki, RDC, Polskiego Radia 1030 AM Chicago.





Wieloletnia praca dydaktyczna z zakresu etykiety w sytuacjach służbowych
w Polsce jaskrawo pokazuje problemy, z jakimi spotykają się na co dzień
pracownicy polskich firm i urzędów. Dylematy dotyczą przede wszystkim
kwestii równego traktowania kobiet i mężczyzn, precedencji i tych zasad,
które wiążą się z ustaleniem pierwszeństwa. Wynika to głównie z braku
spójności kryteriów, jakie obieramy przy ustalaniu zasad w sytuacjach
towarzyskich i służbowych. W pierwszym przypadku Polacy nie mają
wątpliwości w kwestii pierwszeństwa: przyznają je kobietom. Chyba że
zaistnieje znaczna różnica wieku osób wchodzących w interakcje, wówczas
płeć staje się kryterium drugorzędnym. Natomiast w stosunkach pracy
istotne znaczenie ma hierarchia zawodowa. Powstaje jednak pytanie, czy
na tyle istotne, aby wyparło kryterium płci i wieku?


Ze Wstępu.

 

źródło opisu: Matras

źródło okładki: Matras

pokaż więcej

Brak materiałów.
Trwa wyszukiwanie najtańszych ofert.
Dodaj dyskusję
Dyskusje o książce
    Obecnie jeszcze nie ma dyskusji powiązanych z tą książką.
Sortuj opinie wg
Opinie czytelników (0)
 Pokaż tylko oceny z treścią
Brak opinii. Napisz pierwszą opinię!
Przeczytaj także

Moja Biblioteczka
Jeżeli chcesz dodać książkę do biblioteczki, wybierz półkę, oceń lub napisz opinię.
Przeczytane
loading
Zapisując się na newsletter zgadzasz się na otrzymywanie informacji z serwisu Lubimyczytac.pl w tym informacji handlowych, oraz informacji dopasowanych do twoich zainteresowań i preferencji. Twój adres email będziemy przetwarzać w celu kierowania do Ciebie treści marketingowych w formie newslettera. Więcej informacji w Polityce Prywatności.
Cytaty z książki
Inne książki autora
więcej książek tego autora
zgłoś błąd zgłoś błąd