Style konsumpcji polskiej klasy wyższej

Wydawnictwo: Nomos
0 (0 ocen i 0 opinii) Zobacz oceny
10
0
9
0
8
0
7
0
6
0
5
0
4
0
3
0
2
0
1
0
Edytuj książkę
szczegółowe informacje
ISBN
9788376881768
język
polski
dodał
LubimyCzytać

Książka stanowi oryginalny i cenny wkład do krajowej literatury socjologicznej dotyczącej uwarstwienia społeczeństwa polskiego. W części teoretycznej zawiera czytelny opis rozwoju teorii konsumpcji i teorii klas. Autor nie ogranicza się do literatury krajowej, ale przedstawia kwestię konsumpcji i problem klas w świetle nauki światowej oraz zjawisk zachodzących współcześnie w skali globalnej. W...

Książka stanowi oryginalny i cenny wkład do krajowej literatury socjologicznej dotyczącej uwarstwienia społeczeństwa polskiego. W części teoretycznej zawiera czytelny opis rozwoju teorii konsumpcji i teorii klas. Autor nie ogranicza się do literatury krajowej, ale przedstawia kwestię konsumpcji i problem klas w świetle nauki światowej oraz zjawisk zachodzących współcześnie w skali globalnej. W części empirycznej książka przynosi ważkie informacje o ludziach, którzy choć nie są spotykani w życiu codziennym przez większość Polaków, to jednak mają zasadniczy wpływ na ich życie. Publikacja książki z pewnością wywoła dyskusję i zachęci do dalszych badań.Z recenzji prof. dr hab. Małgorzaty FuszaryPolska klasa wyższa w swoim obecnym kształcie to w zdecydowanej większości osoby, których status materialny i społeczny zmienił się w trakcie ich życia. Co za tym idzie, ich gust, smak i styl konsumpcji pozostają hybrydą upodobań odziedziczonych z poprzedniej pozycji klasowej oraz wynikających z obecnie zajmowanego miejsca na drabinie społecznej. W części empirycznej powstało wybitne, oryginalne studium wielu aspektów postaw nosicieli „nowych pieniędzy”.Z recenzji prof. dra hab. Juliusza GardawskiegoKsiążka jest zajmującym studium poświęconym konsumpcji dóbr wybranych z czterech obszarów (samochody, ubrania, mieszkania, czas wolny), jakiej oddają się przedstawiciele polskiej klasy wyższej. [...] Publikacja ma dobry wątek socjologiczny, zarówno w części teoretycznej, jak i empirycznej. Na podkreślenie zasługuje konsekwentnie prowadzona analiza konsumpcji w ujęciu teorii ekonomii z uwzględnieniem teorii klasy próżniaczej Thorsteina Veblena.Z recenzji prof. dr hab. Krystyny Romaniszyn

 

źródło opisu: Matras

źródło okładki: Matras

pokaż więcej

Brak materiałów.
Trwa wyszukiwanie najtańszych ofert.
Dodaj dyskusję
Dyskusje o książce
    Obecnie jeszcze nie ma dyskusji powiązanych z tą książką.
Sortuj opinie wg
Opinie czytelników (0)
 Pokaż tylko oceny z treścią
Brak opinii. Napisz pierwszą opinię!
Przeczytaj także

Moja Biblioteczka
Jeżeli chcesz dodać książkę do biblioteczki, wybierz półkę, oceń lub napisz opinię.
Przeczytane
loading
Zapisując się na newsletter zgadzasz się na otrzymywanie informacji z serwisu Lubimyczytac.pl w tym informacji handlowych, oraz informacji dopasowanych do twoich zainteresowań i preferencji. Twój adres email będziemy przetwarzać w celu kierowania do Ciebie treści marketingowych w formie newslettera. Więcej informacji w Polityce Prywatności.
Cytaty z książki
zgłoś błąd zgłoś błąd