Konstruowanie znaczeń religii w szkole. Analiza rzymskokatolickich, prawosławnych i zielonoświątkowych podręczników do katechezy w Polsce

Wydawnictwo: Nomos
0 (0 ocen i 0 opinii) Zobacz oceny
10
0
9
0
8
0
7
0
6
0
5
0
4
0
3
0
2
0
1
0
Edytuj książkę
szczegółowe informacje
ISBN
9788376881751
język
polski
dodał
LubimyCzytać

Praca dotyczy bardzo ważnej problematyki, analizowanej w sposób innowacyjny, niebanalny i bardzo rzetelny. Innowacyjnością i rzetelnością charakteryzuje się zarówno jej część teoretyczna, jak i empiryczna. Do wysokiej oceny studium przyczynia się w szczególności ostatni rozdział książki. Zawarte są w nim niezwykle ciekawe...


Praca dotyczy bardzo ważnej problematyki, analizowanej w sposób
innowacyjny, niebanalny i bardzo rzetelny. Innowacyjnością i
rzetelnością charakteryzuje się zarówno jej część teoretyczna, jak i
empiryczna.





Do wysokiej oceny studium przyczynia się w szczególności ostatni
rozdział książki. Zawarte są w nim niezwykle ciekawe wnioski z badań
empirycznych odniesione do tez teoretycznych pracy, omówione kluczowe
strategie konstrukcjonistyczne oraz przeanalizowane najważniejsze
różnice między znaczeniami religii w kontekście trzech głównych
elementów procesu konstruowania: języka, władzy i wiedzy.





Z recenzji prof. dr hab. Grażyny Skąpskiej





To książka z pogranicza socjologii religii, socjologii wiedzy i ogólnych
zagadnień teorii socjologicznych, ze szczególnym uwzględnieniem teorii
konstrukcjonizmu, problemów poznania i komunikowania.





Autor wykazał się dużą kulturą teoretyczną, erudycją i należytą
skrupulatnością w analizie materiału empirycznego. Na uznanie zasługuje
też zachowanie przez niego koniecznej dyscypliny językowej i
neutralności aksjologicznej, o co wcale niełatwo, gdy w Polsce bada się
tak drażliwy społecznie i politycznie temat, jak nauczanie religii w
szkole.





Z recenzji dra hab. Wojciecha Pawlika, prof. UW


O autorze:


Marcin K. Zwierżdżyński (ur. 1982) – doktor nauk społecznych, socjolog,
religioznawca, redaktor, tłumacz, autor książki Gdzie jest religia? Pięć
dychotomii Thomasa Luckmanna (2009). Związany z Uniwersytetem
Jagiellońskim oraz Akademią Ignatianum w Krakowie. Interesuje się
socjologią religii, języka i wiedzy, edukacją religijną oraz
współczesnymi teoriami socjologicznymi, zwłaszcza konstrukcjonizmem.
Zajmuje się również zarządzaniem strategicznym. Mieszka na Górnym
Śląsku.

 

źródło opisu: Matras

źródło okładki: Matras

pokaż więcej

Brak materiałów.
Trwa wyszukiwanie najtańszych ofert.
Dodaj dyskusję
Dyskusje o książce
    Obecnie jeszcze nie ma dyskusji powiązanych z tą książką.
Sortuj opinie wg
Opinie czytelników (0)
 Pokaż tylko oceny z treścią
Brak opinii. Napisz pierwszą opinię!
Przeczytaj także

Moja Biblioteczka
Jeżeli chcesz dodać książkę do biblioteczki, wybierz półkę, oceń lub napisz opinię.
Przeczytane
loading
Zapisując się na newsletter zgadzasz się na otrzymywanie informacji z serwisu Lubimyczytac.pl w tym informacji handlowych, oraz informacji dopasowanych do twoich zainteresowań i preferencji. Twój adres email będziemy przetwarzać w celu kierowania do Ciebie treści marketingowych w formie newslettera. Więcej informacji w Polityce Prywatności.
Cytaty z książki
zgłoś błąd zgłoś błąd