Budząca się szkoła

Tłumaczenie: Emilia Skowrońska
Seria: Kontrasty i kontrowersje
Wydawnictwo: Dobra Literatura
6,63 (8 ocen i 4 opinie) Zobacz oceny
10
1
9
1
8
0
7
2
6
2
5
1
4
0
3
1
2
0
1
0
Edytuj książkę
szczegółowe informacje
tytuł oryginału
Schulen im Aufbruch - Eine Anstiftung
data wydania
ISBN
9788364184154
liczba stron
224
słowa kluczowe
Emilia Skowrońska
język
polski
dodał
LubimyCzytać

Dlaczego dzieci po przekroczeniu szkolnego progu z czasem tracą ochotę do nauki i przestają zauważać ogromne bogactwo otaczającego je świata? Dlaczego rozpoczęcie edukacji dla wielu z nich oznacza utratę spontaniczności i otwartości na współpracę? Co dzieje się z ich naturalną ciekawością wobec wszystkiego, co nowe? Co sprawia, że szkoła staje się dla nich symbolem przymusu, wypełniania...

Dlaczego dzieci po przekroczeniu szkolnego progu z czasem tracą ochotę do nauki i przestają zauważać ogromne bogactwo otaczającego je świata? Dlaczego rozpoczęcie edukacji dla wielu z nich oznacza utratę spontaniczności i otwartości na współpracę? Co dzieje się z ich naturalną ciekawością wobec wszystkiego, co nowe? Co sprawia, że szkoła staje się dla nich symbolem przymusu, wypełniania narzucanych obowiązków, konieczności zaliczania życiowych etapów, których znaczenia z reguły nie rozumieją i z którymi się nie identyfikują?

Współinicjatorzy niemieckiego projektu edukacyjnego „Budząca się szkoła” – prof. Stephan Breidenbach i dyrektorka berlińskiej szkoły Margret Rasfeld – uważają, że tę sytuację można zmienić. W książce „Schulen im Aufbruch” (tytuł niemieckiego wydania, Kösel-Verlag, Monachium 2014) udzielają odpowiedzi na powyższe pytania i opisują szkołę, w której uczniowie sami przejmują odpowiedzialność za tempo uczenia się i kolejność przerabianych tematów. Rozbudza to w nich silne poczucie sprawczości, odpowiedzialności za własny sukces edukacyjny i odwagę w stawianiu czoła życiowym wyzwaniom.

 

źródło opisu: Matras

źródło okładki: Matras

pokaż więcej

Brak materiałów.
książek: 284
Katarzyna | 2016-05-26
Na półkach: Przeczytane
Przeczytana: 25 maja 2016

Obecny system edukacji nie jest najlepszy. I to nie tylko polski. Polską szkołę trzeba zmienić, tylko trzeba wybrać dobry wzorzec. Nie upajać się fińskim systemem, tylko dlatego, że nie ma w nim oceniania, za to wszystkie dzieci mają równy dostęp do edukacji wyłącznie na poziomie, który można porównać z polskim dostatecznym. Nie wpadać w zachwyt nad wyspiarskim systemem, który zmusza pięciolatki do regularnego życia szkolnego z powodu imigrantów, bo inaczej te pięciolatki w życiu nie dadzą rady. Nie można wpadać w zachwyt nad niemieckim modelem budzących się szkół, które też są zdominowane przez imigrantów, którzy w normalnych warunkach nie mają szans na rzetelne wykształcenie, ze względu na brak umiejętności wychowawczych rodziców i niedostateczną znajomość języka. Idea budzących się szkół jest rozwiązaniem dla systemu niemieckiego, w którym podstawowym problemem jest brak kompetencji językowych i na dobrą sprawę kolejnym sposobem na walkę z analfabetyzmem.
Nie chcę takiej szkoły dla mojego dziecka i nie chcę równać w dół swoich uczniów. Wystarczy już ustawicznego obniżania poziomu dzięki metodom żywcem ściągniętym z Grzegorzewskiej, która opracowywała je dla dzieci z "dysfunkcjami intelektualnymi".

Pokaż wszystkie opinie o tej książce
Trwa wyszukiwanie najtańszych ofert.
Już teraz nowa funkcja: pakiety. Dowiedz się więcej jak kupić kilka książek w najlepszej cenie >>>
Moja Biblioteczka
Jeżeli chcesz dodać książkę do biblioteczki, wybierz półkę, oceń lub napisz opinię.
Przeczytane
loading

Opinie czytelników


O książce:
Piękny nieznajomy

Wciągająca, zabawna, lekka, czarująca opowieść. Chociaż pierwsza część "piękny drań" bardziej przypadł mi do gustu.

zgłoś błąd zgłoś błąd