Nasza strona internetowa wykorzystuje cookies (pol.: ciasteczka)

W celu sprawnego i szybkiego działania serwisu, zapewnienia wygody podczas jego przeglądania, dostosowywania funkcjonalności do indywidualnych potrzeb użytkowników, a także w celach statystycznych oraz reklamowych, używamy informacji zapisanych za pomocą cookies. Korzystanie z serwisu jest równoznaczne ze zgodą użytkownika na stosowanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz tutaj.

Kolej na Polskę

Wydawnictwo: Pascal
2 (1 ocen i 1 opinia) Zobacz oceny
10
0
9
0
8
0
7
0
6
0
5
0
4
0
3
0
2
1
1
0
szczegółowe informacje
ISBN
9788376425511
język
polski
dodał
LubimyCzytać

Kolej na Polskę to przewodnik, dzięki któremu odkryjesz najpiękniejsze zabytki kolejnictwa i atrakcje turystyczne w ich pobliżu. To 17 doskonałych pomysłów na spędzenie wolnego czasu z rodziną i przyjaciółmi. Przygotuj się na niepowtarzalną wyprawę wśród nadmorskich miejscowości i tętniących życiem miast, górskich kolejowych szlaków i dawnych...


Kolej na Polskę to przewodnik, dzięki któremu odkryjesz najpiękniejsze
zabytki kolejnictwa i atrakcje turystyczne w ich pobliżu. To 17
doskonałych pomysłów na spędzenie wolnego czasu z rodziną i
przyjaciółmi. Przygotuj się na niepowtarzalną wyprawę wśród nadmorskich
miejscowości i tętniących życiem miast, górskich kolejowych szlaków i
dawnych lokomotyw.

 

źródło opisu: Matras

źródło okładki: Matras

pokaż więcej

Brak materiałów.
książek: 797
Meehoow | 2016-01-01
Na półkach: Przeczytane, Posiadam
Przeczytana: 01 stycznia 2016

Czy, jak to sugeruje podtytuł, najpiękniejsze zabytki kolejnictwa w Polsce da się opisać na 320 stronach? Nie da się. Ale według Pascala można im poświęcić stron... trzydzieści raptem. Nic w tym dziwnego, skoro do takich obiektów aspirują przeważnie linie kolejowe, w mniejszym stopniu zaś - dworcowe budynki i ze cztery skanseny. Cóż więc wypełnia resztę kart "Kolei na Polskę"? Oczywiście klasyczne zabytki z kościołami, zamkami i pałacami na czele. Czyni ją to najzwyklejszym krajowym przewodnikiem, w którym kolejnictwo stało się jedynie przyczynkiem do wyeksponowania innych, bardziej znanych obiektów, tudzież okazją do całostronicowych reklam PKP.

Praktycznie wystarczyłoby to za uzasadnienie tak niskiej oceny, ale wspomnę jeszcze o wielu porozciąganych do szerokości strony (nieproporcjonalnych) zdjęciach, fotkach z "walącymi się ścianami" czy błędnymi podpisami (np.: Muzeum Budownictwa Ludowego w Sanoku opatrzone jest napisem: Muzeum Przyrodnicze Bieszczadzkiego Parku Narodowego). Z kolei przez ograniczenia w "Informacjach praktycznych" (wynikające chyba z partycypacji w kosztach niniejszej pozycji) można wysnuć nieco komiczne wnioski typu: w Jeleniej Górze są zaledwie dwa hotele, a na ten przykład w Częstochowie - jedna restauracja. Co ciekawe - atrakcje szczególnie polecane przez autorów są w całej książce... aż dwie (Głaz Królewski pod Kamieniem Pomorskim i pozostałości wyrzutni V-3 pod Międzyzdrojami - trasa nr 1). Ale to prawdopodobnie błąd osoby opracowującej mapki, która zapomniała nanieść stosowne piktogramy przy szesnastu pozostałych trasach.

Podsumowując - jeśli ktoś szuka rzetelnego opracowania o zabytkach kolejnictwa w Polsce oraz/względnie jeśli jest przekonany, że podróżując jedynie koleją zobaczy wszystkie opisane w nim obiekty - może się srodze rozczarować.

Pokaż wszystkie opinie o tej książce
Trwa wyszukiwanie najtańszych ofert.
Moja Biblioteczka
Jeżeli chcesz dodać książkę do biblioteczki, wybierz półkę, oceń lub napisz opinię.
Przeczytane
loading

Opinie czytelników


O książce:
Królestwo kanciarzy

Druga część tak bardzo wyczekiwanej przezemnie książki, gdy ją dorwałam przeczytałam w 4 dni i nie żałuje ani chwili z tą książką. Mam nadzieje że aut...

zgłoś błąd zgłoś błąd