Nasza strona internetowa wykorzystuje cookies (pol.: ciasteczka)

W celu sprawnego i szybkiego działania serwisu, zapewnienia wygody podczas jego przeglądania, dostosowywania funkcjonalności do indywidualnych potrzeb użytkowników, a także w celach statystycznych oraz reklamowych, używamy informacji zapisanych za pomocą cookies. Korzystanie z serwisu jest równoznaczne ze zgodą użytkownika na stosowanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz tutaj.

Jedz inaczej. Dlaczego jemy to, co jemy

Tłumaczenie: Aleksandra Kamińska
Wydawnictwo: Znak Literanova
6,03 (76 ocen i 37 opinii) Zobacz oceny
10
3
9
3
8
6
7
12
6
24
5
17
4
7
3
4
2
0
1
0
Edytuj książkę
szczegółowe informacje
data wydania
ISBN
9788324027507
liczba stron
240
słowa kluczowe
jedzenie, dieta
język
polski
dodał
LubimyCzytać

Czy wiecie, że siadając do posiłku w większym gronie zjadamy więcej, a kiedy częstujemy się potrawami w określonej kolejności, jemy mniej? Czy wiecie, że nagradzanie dziecka za zjedzenie określonego warzywa może sprawić, że nie będzie lubiło jego smaku w przyszłości? Czy wiecie, że lubić coś to nie to samo, co mieć...

Czy wiecie, że siadając do posiłku w większym gronie zjadamy więcej, a
kiedy częstujemy się potrawami w określonej kolejności, jemy mniej?





Czy wiecie, że nagradzanie dziecka za zjedzenie określonego warzywa może
sprawić, że nie będzie lubiło jego smaku w przyszłości?





Czy wiecie, że lubić coś to nie to samo, co mieć na coś ochotę – i
odwrotnie?





Leanne Cooper wykorzystuje swoją wiedzę z zakresu dietetyki i
psychologii, by wyjaśnić wiele zjawisk, które powodują, że jemy to, co
jemy.





Jedz inaczej to praktyczny poradnik z prostymi ćwiczeniami, które
sprawią, że nauczycie się jeść zdrowiej, lepiej i mniej i nie będziecie
musieli już sięgać po kolejne diety. Dzięki tej książce poznacie też
wiele sztuczek stosowanych przez marketingowców i restauratorów i
nauczycie się omijać pułapki, w które wpada większość z nas.

 

źródło opisu: Matras

źródło okładki: Matras

pokaż więcej

Brak materiałów.
książek: 703
laurence | 2016-01-31
Na półkach: Przeczytane, Posiadam
Przeczytana: 31 stycznia 2016

„Strach przed jedzeniem niczemu nie służy – powinniśmy być w stanie cieszyć się każdym rodzajem pożywienia i zjadać odpowiednie ilości wszystkiego bez poczucia winy, ale świadomie i rozważnie”

W zalewie publikacji nakazujących wykluczenie z diety określonych składników pokarmowych lub całej grupy pokarmów, teoria Leanne Cooper wydaje się bardzo pocieszająca. Pierwszym krokiem jaki autorka radzi wykonać, jest przyjrzenie się nawykom. Skąd się biorą nasze nawyki? Co je kształtuje? Czy dam radę je zmienić i – najważniejsze – jak można to zrobić skutecznie?

Autorka stawia czytelnikowi podstawowe pytanie: Czy jem to, co chciałbym jeść, albo to, co powinienem jeść?
Temat wart jest zgłębienia, bo zdrowe odżywianie wydaje się dziś bardzo trudne. Pomocne okazują się zamieszczone w książce ankiety, których wypełnienie nie zajmuje wiele czasu, a często okazuje się to kluczowym momentem, w którym dochodzi do podjęcia decyzji - chcę jeść inaczej, niż do tej pory.

Leanne Cooper w swej książce udowadnia, że zdrowy człowiek w zasadzie może jeść wszystko: węglowodany, białka i tłuszcze, a nawet używki (kawa, czekolada, wino), ale w odpowiednich ilościach i respektując pewne połączenia grup pokarmowych. Niektóre pokarmy spożyte razem mogą „ogłupiać” nasz mózg zaburzając odczuwanie sytości i doznania smakowe. Przykładem takiego połączenie jest związek cukru z tłuszczem zmieszany w podobnych proporcjach. Po spożyciu takiej mieszanki w mózgu zostaje wygłuszone poczucie sytości, a jednocześnie następuje wyrzut substancji działających na mózg jak narkotyk.

„Jedz inaczej” Leanne Cooper pomaga świadomie spojrzeć na dotychczasowe wybory żywieniowe. Jeśli jest w Tobie chęć do zmiany swoich nawyków żywieniowych a jednocześnie masz poczucie, że pomimo usilnych starań nie panujesz nad swoim apetytem - to ten poradnik podpowie Ci, jak skutecznie rozpoznać, co jest przyczyną tego stanu. Książka zawiera szereg pytań, ankiet i wskazówek usystematyzowanych w punktach, które mogą okazać się bardzo pomocne w uświadomieniu sobie, co jest rzeczywistym problemem i jak można świadomie, i (prawie) bezboleśnie się z tym rozprawić : )
Czasem są to pytania bardzo proste, np.:
- Skąd wzięło się moje upodobanie do kawy i jak często ją piję (bo jeśli od kilkunastu lat wypijam około 5 filiżanek dziennie - wyeliminowanie kofeiny może nie być łatwe),
- Jak często naprawdę się nią delektuję (może tak naprawdę cenię sobie tylko tę wypitą o poranku, która pozwala mi dobrze zacząć dzień?),
- Czy moim celem będzie picie do 3 filiżanek kawy dziennie, a może celem końcowym stanie się zamawianie w restauracji filiżanki herbaty zamiast kawy albo soku warzywno-owocowego?

Autorka nie stosuje psychologicznych tekstów motywujących, ani nie straszy konsekwencjami zdrowotnymi konkretnych wyborów żywieniowych. Odwołuje się często do zdrowego rozsądku – ujawniając przy okazji, jak bardzo nierozsądne decyzje podejmuje nasz „ogłupiony” przyzwyczajeniem mózg.


Komu polecam książkę „Jedz inaczej”:
- osobom, które naprawdę chcą zmienić swoje nawyki żywieniowe, a nie wiedzą jak zacząć
- tym, którzy ze względu na chorobę lub konieczność zrzucenia wagi potrzebują porządnej, skutecznej motywacji, popartej logicznym rozumowaniem i opartej na zdrowym rozsądku
- konsekwentnym rodzicom, poważnie myślącym o wpojeniu swoim dzieciom zdrowych nawyków żywieniowych - dzieciństwo to kluczowy okres kształtowania się przyzwyczajeń,
- czytelnikom, których ciekawi psychologia żywienia (także producentom żywności, marketingowcom i sprzedawcom) – wiedza zawarta w tej książce jest ogromna i może pomóc zrozumieć mechanizmy rządzące konsumpcją określonych towarów żywnościowych.

Komu nie polecam, bo mało prawdopodobne, że skorzysta z wiedzy w niej zawartej:
- osobom, które szukają prostych odpowiedzi na pytania w stylu: jak przestać jeść niezdrowe jedzenie, jak schudnąć, co jeść, by utrzymać prawidłową wagę i zachować zdrowie.
- poszukiwaczom szybkich sposobów i przepisów na wspaniałe dania, dzięki którym zredukują tkankę tłuszczową albo wyeliminują napady głodu.
- ludziom szukającym głównie motywacji - nie jest to poradnik stricte motywujący, ale przede wszystkim materiał naukowy, zawierający logiczne wnioski i zachęcający do wykonania strategicznych kroków eliminujących wykształcone w przeszłości, złe nawyki żywieniowe.

Reasumując: Pozycja „Jedz inaczej” Leanne Cooper to rzetelna dawka wiedzy na temat przyzwyczajeń związanych z jedzeniem i być może, dla niektórych – początek wielkich zmian.

Pokaż wszystkie opinie o tej książce
Już teraz nowa funkcja: pakiety. Dowiedz się więcej jak kupić kilka książek w najlepszej cenie >>>
Trwa wyszukiwanie najtańszych ofert.
Moja Biblioteczka
Jeżeli chcesz dodać książkę do biblioteczki, wybierz półkę, oceń lub napisz opinię.
Przeczytane
loading

Opinie czytelników


O książce:
Mroczny układ

▶▶▶ To pierwsza książka autorstwa Dawida Waszaka, którą miałam przyjemność przeczytać. Poprzedniej części z cyklu Jarociń nie czytałam co w zupełności...

zgłoś błąd zgłoś błąd