6,61 (54 ocen i 10 opinii) Zobacz oceny
10
4
9
3
8
9
7
14
6
11
5
7
4
3
3
2
2
0
1
1
Edytuj książkę
szczegółowe informacje
tytuł oryginału
The small big: small changes that spark big influence
data wydania
ISBN
9788374896481
liczba stron
288
język
polski
dodał
Marta

Każdy z nas od czasu do czasu zmuszony jest przekonać kogoś do czegoś – szefa, współpracownika, klienta, partnera, dziecko, sąsiada, a nawet przyjaciela. Sami również nieustannie spotykamy się z próbami wywarcia na nas wpływu przez innych. Co zrobić, aby osiągnąć zamierzony cel? Jak skutecznie przekonywać? Jaka mała, z pozoru nieistotna, zmiana ułatwi nam uzyskanie lepszego efektu? W swojej...

Każdy z nas od czasu do czasu zmuszony jest przekonać kogoś do czegoś – szefa, współpracownika, klienta, partnera, dziecko, sąsiada, a nawet przyjaciela. Sami również nieustannie spotykamy się z próbami wywarcia na nas wpływu przez innych. Co zrobić, aby osiągnąć zamierzony cel? Jak skutecznie przekonywać? Jaka mała, z pozoru nieistotna, zmiana ułatwi nam uzyskanie lepszego efektu?
W swojej najnowszej książce Robert B. Cialdini i współautorzy pokazują nam, jak to zrobić, i wyjaśniają, jakie mechanizmy powinniśmy wdrożyć do naszej codziennej komunikacji. Czerpiąc z szeroko zakrojonych badań dotyczących perswazji, prowadzonych w zakresie neurobiologii, psychologii poznawczej, psychologii społecznej i ekonomii behawioralnej, przedstawiają aktualną wiedzę i praktyczne zalecenia. Co najważniejsze, autorzy proponują wiele małych zmian (ponad 50 przykładów), które przyczyniają się do spektakularnych wyników, odwołując się do głęboko zakorzenionych ludzkich motywacji. Udowadniają, że małe zmiany przynoszą WIELKIE efekty.

Poznaj siłę małych zmian:
• osiągnij zamierzone cele;
• obroń się przed perswazją;
• zbuduj pozytywne i silne relacje;
• skuteczniej wywieraj wpływ na innych.

 

źródło opisu: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne 2015

źródło okładki: www.gwp.pl

pokaż więcej

Brak materiałów.
Trwa wyszukiwanie najtańszych ofert.
Już teraz nowa funkcja: pakiety. Dowiedz się więcej jak kupić kilka książek w najlepszej cenie >>>
Dodaj dyskusję
Dyskusje o książce
    Obecnie jeszcze nie ma dyskusji powiązanych z tą książką.
Sortuj opinie wg
Opinie czytelników (212)
 Pokaż tylko oceny z treścią
książek: 698
Northman | 2018-10-16
Przeczytana: 07 października 2018

Mały wpływ = duża zmiana!

Wpływ... W sensie "wpływ na innych" ;) , to coś, co przydaje się dosyć często :) Lecz bynajmniej nie w negatywnym rozumieniu tego słowa, książka ta bowiem, generalnie rzecz ujmując, opisuje wszelkiego rodzaju wpływ używany w stosunku do innych w jego znaczeniu pozytywnym. Wszak, jak sam tytuł wskazuje, chodzi o "zmianę"; w zamyśle autorów - o zmianę na lepsze ;)

Nie mylić tutaj proszę tylko z "dobrą zmianą" ;) ... Nie ta bajka, nie ten temat ;) (od tego akurat tematu wręcz proszę z daleka ;) ). Ech... jak wspomniałem wyżej, wpływ jako taki jest opisywany w tej książce w jego pozytywnym aspekcie i znaczeniu. Wątpliwości nie ulega, że używany może być także w znaczeniu negatywnym, jednak Cialdini i spółka łączą jego stosowanie z pewną zamierzoną w efekcie zmianą, ta zaś ma być "na plus". To tak naprawdę bardzo proste, jeśli o pewną ideologię chodzi :) ... "Wpływ na plus", przyznacie to bowiem chyba, spełni bardzo fajnie swoje zadanie, jeśli np. chodzi o...

książek: 433
Kokos | 2016-04-13
Przeczytana: 13 kwietnia 2016

Książka o wywieraniu wpływu, firmowana sławnym nazwiskiem Cialdiniego. Według mnie jest to pozycja taka sobie, od biedy można przeczytać, ale z drugiej strony trochę żałuję czasu, który jej poświęciłam (chętnie zaprzestałabym lektury mniej więcej w 1/3 książki, ale mam niestety zwyczaj zawsze czytać do końca). Jestem wprawdzie przekonana, że niektóre z przedstawionych w niej małych zmian mogą okazać się użyteczne, ale jedynie dla przedstawicieli biznesu (tymczasem opisy książki sugerują jej przydatność dla każdego). W większości rozwiązania te zwiększają reakcję tylko pewnego procenta badanych. Zatem są to dobre strategie np. dla szefów, zarządzających wieloosobową firmą, bo dają szansę, że jakaś część pracowników zmieni swoje zachowanie. Ale jeśli chcemy w jakimś stopniu wpłynąć na jedną osobę, to trzeba szukać raczej innych sposobów. Omawiając różne strategie, autorzy czasami przytaczają szczegółowe wyniki badań, a czasami tylko stwierdzenia w stylu: "to wprowadziło...

książek: 1510
Besia | 2018-09-27
Przeczytana: 27 września 2018

To już tylko popłuczyny dzieła "Wywieranie wpływu na ludzi". Trochę ciekawostek, trochę porad, ale nic rewelacyjnego.

książek: 693
gośka | 2015-11-08
Na półkach: Przeczytane, 2015
Przeczytana: 07 listopada 2015

Wielki powrót Cialdiniego i S-ki w bardzo dobrym stylu. Uaktualniona i rozszerzona wersja kultowego "Wywierania wpływu na ludzi". W związku z tym, że sfery zawodowe czy prywatne wymagają redefinicji, autorzy przedstawiają 52 małe zmiany, które ułatwiają efektywne poruszanie się w tych przestrzeniach. Część z nich jest (dla mnie) dość oczywista, ale większość to niuanse, których nie doceniałam albo w ogóle nie zdawałam sobie z nich sprawy. Podczas lektury wielu rozdziałów budził się we mnie duży sceptyk, bo przecież eksperymenty nie były aż tak adekwatne do polskich realiów, ale autorzy już wiedzą jak "zagrać" perswazją i przedstawili odpowiedzi, wyjaśnienia na kontrargumenty, które zrodziły się w moim umyśle. :) Pozostaje wprowadzać w życie.

książek: 2337
Cruorcia | 2016-09-07
Na półkach: Przeczytane
Przeczytana: 07 września 2016

Ciekawa pozycja, utrwalająca wiedze na temat technik wywierania wpływu Cialdiniego. Myślę, że ze względu na małą obszerność i szczegółowość opisywanych zagadnień i badań, książka nadaje się przede wszystkim dla oósb, które sa zainteresowane zmianą w konkretnym obszarze lub dla osób, które są po lekturze "Wywieranie wpływu na ludzi" Cialdiniego.
Moim zdaniem, wbrew temu, co wyczytałam w jednej z opinii na temat tej książki, nie tyczy się ona głównie zagadnień związanych z biznesem. Oczywiście większość przykładów jest z branży biznesowej, ale z każdego można wyciągnąć naukę do zastosowania w życiu codziennym.
Pozycja zdecydowanie łatwa i przystępna, ale żeby dobrze zapamiętać techiki wywierania wpływu, moim zdaniem, niewystarczająca bez wczęśniejszego zgłębienia tematu.

książek: 100
mopsikdropsik | 2016-03-19
Na półkach: Przeczytane, Ulubione, Posiadam

Wszystko za co lubię czytać badania psychologów behawioralnych. Każdy temat osadzony i sprawdzony w rzeczywistym świecie. Wiele technik natychmiast po przyswojeniu zaczęłam wprowadzać w swojej pracy i w życiu. Np. napisałam tą recenzję tuż po przeczytaniu książki. ;) Za dodatkowy bonus uważam krótkie rozdziały. Idealnie sprawdzają się w 20 minutowych podróżach do pracy.

książek: 149
Tomek1978 | 2017-06-17
Na półkach: Przeczytane, Posiadam, Ebook
Przeczytana: 01 czerwca 2017

Książka informuje o ciekawych sposobach wpływania na decyzję ludzi. W głównej mierze książka skierowana jest do osób zarządzających pracownikami.

książek: 200
Mairon | 2017-06-25

Trzyma poziom najsławniejszej książki głównego autora - "Wywieranie wpływu na ludzi: teoria i praktyka", ale tym razem mamy do czynienia z czymś bardziej specjalistycznym. Główne dla osób zarządzających innymi ludźmi, ale znajdzie się również coś dla każdego.
Kilka ciekawych pojęć, oraz kilka bardzo ciekawych anegdot, których znajomość, jest cenniejsza, niż znajomość zwykłych kawałów na poprawę humoru.
Czyta się szybko i przyjemnie, ale najlepiej jeśli robi się to ze świadomością, że sytuacje w których zrobimy użytek z nabytej wiedzy, pojawią się w niedalekiej perspektywie.

Serdecznie polecam. Głównie dlatego, że w przeciwieństwie do wielu niezadowolonych lekturą, znalazłem się w sytuacji w której porady ukazane w książce okazały się rzeczywiście użyteczne.
Spamiętanie ich wszystkich jest raczej niewykonalne, ale zawsze można do nich wrócić.
Ja jestem pewien że to kiedyś zrobię.

książek: 2689
Figunia33 | 2016-12-08
Przeczytana: 03 grudnia 2016

Bardzo ciekawa mniej więcej do połowy. Kilka naprawdę fajnych sugestii do zastosowania, a kilka banalnych. Bardzo "amerykańska" w stylu. W zasadzie opis doświadczeń i ok 50 rad jak zmodyfikować komunikat, by podnieś skuteczność o kilka procent. Zdecydowanie nie jest to dzieło na miarę "Wywierania wpływu na ludzi", a raczej odcinanie kuponów od niego.

książek: 376
ArtP | 2018-04-19
Przeczytana: 10 maja 2018

Ocena jest opinią

zobacz kolejne z 202 
Przeczytaj także

Moja Biblioteczka
Jeżeli chcesz dodać książkę do biblioteczki, wybierz półkę, oceń lub napisz opinię.
Przeczytane
loading
Cytaty z książki
Inne książki autora
więcej książek tego autora
zgłoś błąd zgłoś błąd