Nasza strona internetowa wykorzystuje cookies (pol.: ciasteczka)

W celu sprawnego i szybkiego działania serwisu, zapewnienia wygody podczas jego przeglądania, dostosowywania funkcjonalności do indywidualnych potrzeb użytkowników, a także w celach statystycznych oraz reklamowych, używamy informacji zapisanych za pomocą cookies. Korzystanie z serwisu jest równoznaczne ze zgodą użytkownika na stosowanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz tutaj.

Sternberg

Wydawnictwo: superNOWA
6,37 (86 ocen i 8 opinii) Zobacz oceny
10
0
9
8
8
8
7
26
6
23
5
13
4
3
3
5
2
0
1
0
Edytuj książkę
szczegółowe informacje
data wydania
ISBN
9788370541965
liczba stron
302
język
polski

REAKCJA I PRZEMOC. Przemoc w polityce jest nieunikniona. Dwaj arystokraci, hrabiowie Sternberg, podejmują walkę z żądnym krwi i opanowanym rewolucyjnym szaleństwem motłochem. Zwyciężają, lecz ich zwycięstwo niesie gorycz przegranej. Nic nie jest takie, jakie się wydaje, rewolucyjne hasła o równości i braterstwie niosą złowrogą treść. Miłościwie panujący cesarz zostaje zgładzony, arystokracja...

REAKCJA I PRZEMOC.

Przemoc w polityce jest nieunikniona.
Dwaj arystokraci, hrabiowie Sternberg, podejmują walkę z żądnym krwi i opanowanym rewolucyjnym szaleństwem motłochem. Zwyciężają, lecz ich zwycięstwo niesie gorycz przegranej. Nic nie jest takie, jakie się wydaje, rewolucyjne hasła o równości i braterstwie niosą złowrogą treść.
Miłościwie panujący cesarz zostaje zgładzony, arystokracja wymordowana, Austria toczy zaciekłe walki z Rosjanami, jak zwykle buntują się Polacy.
W tle Wielkiej Historii i małych historii rozgrywają się ludzkie dramaty, wypełniając sobą Dzieje.

Wiedeń końca XVIII wieku, jakiego nie znacie. To nie historia alternatywna – to historia syntetyczna w wiedeńskich dekoracjach. Wszystkie rewolucje Europy w jednej. Lewica, prawica, nacjonaliści niemieccy, polscy i wszechsłowiańscy, a do tego grenadierzy, dragoni i poeci.

WOJNA I POKÓJ, REWOLUCJA I KONTRREWOLUCJA.

W Wiedniu, stanowiącym literacką syntezę Europy, wybucha rewolucja. Dwaj bracia, Carl i Alexander Sternbergowie, występują przeciwko rewolucji razem, lecz ich drogi szybko się rozchodzą. Carl zostaje politykiem, Alexander zaś partyzantem. Ich historie i historie ludzi, którzy są z nimi w taki czy inny sposób związani, kreślą literacką, fantastyczną wizję wydarzeń – narodzin współczesności.

 

źródło opisu: http://www.supernowa.pl/ksiazki.php?p=218

źródło okładki: http://www.supernowa.pl/ksiazki.php?p=218

pokaż więcej

Brak materiałów.
książek: 1113
K_Schmidt | 2012-10-31
Na półkach: Wojny i totalitaryzmy

Gdyby przyszło komuś oglądać płótno Rembrandta o formacie 5x5 cm, westchnąłby najpewniej: „Ach, to by było zachwycające... gdyby tylko było większe!”. Powieść „Sternberg” zawiera analogiczny mankament: oto wytrawny, „staroświecki” w najlepszym tego słowa znaczeniu język narracji spotyka się z kameralnością fabuły i niewielką objętością tekstu. Zgrabne uszczegółowienie pewnych elementów opowieści nie tyle „wciąga” (bo zwykło się nadużywać tego słowa do opisu doświadczenia powierzchownego, jakim jest po prostu szybkie płynięcie z tokiem narracji) co zagłębia w książkę, budząc oczekiwanie, aby rozrosła się ona na kilkaset stronach, potrzebnych, aby owo godne uwagi dopracowanie detalu zdołało dokonać opisu wszystkiego, co istotne – tymczasem już, już drzwi otwierają się przed nami na oścież i... zatrzaskują się przed nosem. Dobry szkic postaci nie staje się rysunkiem, tragizm rewolucji i kontrrewolucji, powaga konfliktów moralnych i złożoność relacji między bohaterami jakby zbyt nieśmiało wzdychają do wrażliwości czytelnika, a doniosła, historiozoficzna analiza na miarę „Nie-boskiej komedii” do której ukazana przez Twardocha historia alternatywna jest, zdaje się, przyczynkiem – pozostaje raczej zasygnalizowana, niż rozwinięta. Ocenić taką książkę, trudna to rzecz. Ma ona przecież - używając wyświechtanej frazy- w sobie „to coś”. „Coś”, co mnie nurtuje mimo, że moje pierwsze wrażenia z lektury okrzepły już w przeciągu siedmiu tygodni, które dzielą moment w którym piszę tę opinię od tego, w którym zobaczyłam wewnętrzną stronę tylnego skrzydełka okładki „Sternberga”. To była druga powieść Twardocha, z którą się zetknęłam– pierwszy był „Wieczny Grunwald”, chronologicznie późniejszy od opisywanej tutaj. Z porównania wnioskuję, że Twardoch dojrzewa jako pisarz, a zapewne jeszcze niejedno w swoim życiu stworzy. I mam przeczucie, że właściwy dla niego sposób przekładania - stopniowanego przez wielorakie odcienie - problemów uniwersalnych na opis z czasem przyczyni się do tego, że jego nazwisko okaże się trwalsze niż w przypadku wielu z tych, które dzisiaj wymieniamy jednym tchem na hasło „dzisiejsi poczytni pisarze”, a które Wielki Weryfikator Czas mianuje olśnieniami jednego sezonu.

Pokaż wszystkie opinie o tej książce
Trwa wyszukiwanie najtańszych ofert.
Moja Biblioteczka
Jeżeli chcesz dodać książkę do biblioteczki, wybierz półkę, oceń lub napisz opinię.
Przeczytane
loading

Opinie czytelników


O książce:
Historia chrześcijaństwa. Tom III. Złota epoka chrześcijaństwa

Najlepsza pozycja o sreniowiecznym kosciele. Dokladnie rozpisana polityka panstwowa watykanu jej motywy przyczyny i skutki dzialan 12/10

zgłoś błąd zgłoś błąd