Sternberg
- Kategoria:
- fantasy, science fiction
- Wydawnictwo:
- superNOWA
- Data wydania:
- 2007-05-24
- Data 1. wyd. pol.:
- 2007-05-24
- Liczba stron:
- 302
- Czas czytania
- 5 godz. 2 min.
- Język:
- polski
- ISBN:
- 9788370541965
REAKCJA I PRZEMOC.
Przemoc w polityce jest nieunikniona.
Dwaj arystokraci, hrabiowie Sternberg, podejmują walkę z żądnym krwi i opanowanym rewolucyjnym szaleństwem motłochem. Zwyciężają, lecz ich zwycięstwo niesie gorycz przegranej. Nic nie jest takie, jakie się wydaje, rewolucyjne hasła o równości i braterstwie niosą złowrogą treść.
Miłościwie panujący cesarz zostaje zgładzony, arystokracja wymordowana, Austria toczy zaciekłe walki z Rosjanami, jak zwykle buntują się Polacy.
W tle Wielkiej Historii i małych historii rozgrywają się ludzkie dramaty, wypełniając sobą Dzieje.
Wiedeń końca XVIII wieku, jakiego nie znacie. To nie historia alternatywna – to historia syntetyczna w wiedeńskich dekoracjach. Wszystkie rewolucje Europy w jednej. Lewica, prawica, nacjonaliści niemieccy, polscy i wszechsłowiańscy, a do tego grenadierzy, dragoni i poeci.
WOJNA I POKÓJ, REWOLUCJA I KONTRREWOLUCJA.
W Wiedniu, stanowiącym literacką syntezę Europy, wybucha rewolucja. Dwaj bracia, Carl i Alexander Sternbergowie, występują przeciwko rewolucji razem, lecz ich drogi szybko się rozchodzą. Carl zostaje politykiem, Alexander zaś partyzantem. Ich historie i historie ludzi, którzy są z nimi w taki czy inny sposób związani, kreślą literacką, fantastyczną wizję wydarzeń – narodzin współczesności.
Porównaj ceny
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Mogą Cię zainteresować
Oceny
Książka na półkach
- 227
- 192
- 54
- 9
- 7
- 6
- 6
- 3
- 2
- 2
Opinia
Gdyby przyszło komuś oglądać płótno Rembrandta o formacie 5x5 cm, westchnąłby najpewniej: „Ach, to by było zachwycające... gdyby tylko było większe!”. Powieść „Sternberg” zawiera analogiczny mankament: oto wytrawny, „staroświecki” w najlepszym tego słowa znaczeniu język narracji spotyka się z kameralnością fabuły i niewielką objętością tekstu. Zgrabne uszczegółowienie pewnych elementów opowieści nie tyle „wciąga” (bo zwykło się nadużywać tego słowa do opisu doświadczenia powierzchownego, jakim jest po prostu szybkie płynięcie z tokiem narracji) co zagłębia w książkę, budząc oczekiwanie, aby rozrosła się ona na kilkaset stronach, potrzebnych, aby owo godne uwagi dopracowanie detalu zdołało dokonać opisu wszystkiego, co istotne – tymczasem już, już drzwi otwierają się przed nami na oścież i... zatrzaskują się przed nosem. Dobry szkic postaci nie staje się rysunkiem, tragizm rewolucji i kontrrewolucji, powaga konfliktów moralnych i złożoność relacji między bohaterami jakby zbyt nieśmiało wzdychają do wrażliwości czytelnika, a doniosła, historiozoficzna analiza na miarę „Nie-boskiej komedii” do której ukazana przez Twardocha historia alternatywna jest, zdaje się, przyczynkiem – pozostaje raczej zasygnalizowana, niż rozwinięta. Ocenić taką książkę, trudna to rzecz. Ma ona przecież - używając wyświechtanej frazy- w sobie „to coś”. „Coś”, co mnie nurtuje mimo, że moje pierwsze wrażenia z lektury okrzepły już w przeciągu siedmiu tygodni, które dzielą moment w którym piszę tę opinię od tego, w którym zobaczyłam wewnętrzną stronę tylnego skrzydełka okładki „Sternberga”. To była druga powieść Twardocha, z którą się zetknęłam– pierwszy był „Wieczny Grunwald”, chronologicznie późniejszy od opisywanej tutaj. Z porównania wnioskuję, że Twardoch dojrzewa jako pisarz, a zapewne jeszcze niejedno w swoim życiu stworzy. I mam przeczucie, że właściwy dla niego sposób przekładania - stopniowanego przez wielorakie odcienie - problemów uniwersalnych na opis z czasem przyczyni się do tego, że jego nazwisko okaże się trwalsze niż w przypadku wielu z tych, które dzisiaj wymieniamy jednym tchem na hasło „dzisiejsi poczytni pisarze”, a które Wielki Weryfikator Czas mianuje olśnieniami jednego sezonu.
Gdyby przyszło komuś oglądać płótno Rembrandta o formacie 5x5 cm, westchnąłby najpewniej: „Ach, to by było zachwycające... gdyby tylko było większe!”. Powieść „Sternberg” zawiera analogiczny mankament: oto wytrawny, „staroświecki” w najlepszym tego słowa znaczeniu język narracji spotyka się z kameralnością fabuły i niewielką objętością tekstu. Zgrabne uszczegółowienie...
więcej Pokaż mimo to