Nasza strona internetowa wykorzystuje cookies (pol.: ciasteczka)

W celu sprawnego i szybkiego działania serwisu, zapewnienia wygody podczas jego przeglądania, dostosowywania funkcjonalności do indywidualnych potrzeb użytkowników, a także w celach statystycznych oraz reklamowych, używamy informacji zapisanych za pomocą cookies. Korzystanie z serwisu jest równoznaczne ze zgodą użytkownika na stosowanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz tutaj.

Kreatywność S.A. Droga do prawdziwej inspiracji

Tłumaczenie: Marcin Kowalczyk
Wydawnictwo: MT Biznes Sp. z o. o.
8,19 (43 ocen i 9 opinii) Zobacz oceny
10
8
9
13
8
11
7
6
6
1
5
3
4
1
3
0
2
0
1
0
Edytuj książkę
szczegółowe informacje
tytuł oryginału
Creativity, Inc.: Overcoming the Unseen Forces That Stand in the Way of True Inspiration
data wydania
ISBN
9788377468777
liczba stron
392
kategoria
literatura faktu
język
polski
dodała
Freja78

Zajrzyj za kulisy jednej z najbardziej kreatywnych firm świata! Kiedy w 1979 roku powstawała Graphics Group, pionierska wytwórnia komputerowych filmów animowanych, nikt nie przypuszczał, że kilkanaście lat później – pod nazwą Pixar – zrewolucjonizuje ona branżę filmową i zdobędzie ponad 30 Oscarów. Trudno dziś znaleźć kogoś, kto nie słyszał o Toy Story czy Potworach i spółce. Mała wytwórnia...

Zajrzyj za kulisy jednej z najbardziej kreatywnych firm świata!

Kiedy w 1979 roku powstawała Graphics Group, pionierska wytwórnia komputerowych filmów animowanych, nikt nie przypuszczał, że kilkanaście lat później – pod nazwą Pixar – zrewolucjonizuje ona branżę filmową i zdobędzie ponad 30 Oscarów. Trudno dziś znaleźć kogoś, kto nie słyszał o Toy Story czy Potworach i spółce. Mała wytwórnia odniosła ogromny sukces, a kluczem do niego było jej nastawienie: najważniejsza jest kreatywność.

Gdy w 1986 roku inwestorem strategicznym Pixara został Steve Jobs, sprawy potoczyły się jeszcze szybciej. Dziś Ed Catmull, prezes tej niezwykłej wytwórni, postanowił podzielić się z Tobą swoją wiedzą o technikach zarządzania stosowanych w jego firmie. Według Eda sekret tkwi w umiejętności stworzenia odpowiedniego środowiska pracy: z przestrzenią, która sprzyja komunikacji, swobodą wyboru sposobu pracy i usuwaniem przeszkód hamujących naturalną kreatywność.

Ta książka zawiera mnóstwo sprawdzonych recept na to, by stale podkręcać kreatywność, nie zabijać jej biurokracją i uważnie przyglądać się wszystkiemu, co może jej zagrozić.

A oto garść porad Eda Catmulla:
Jeśli uda ci się zebrać odpowiedni zespół, także pomysły mogą okazać się właściwe.
Zawsze staraj się zatrudniać ludzi mądrzejszych od siebie.
Jeśli w twojej organizacji są ludzie, którzy nie mają swobody działania, przegrasz.
Nie odrzucaj żadnych pomysłów, nawet jeśli pochodzą z nieoczekiwanych kierunków.
Nie wystarczy być jedynie otwartym na pomysły innych.

Ta książka to największy prezent, jaki mógł podarować czytelnikom Ed Catmull. To zbiór złotych zasad i idei, których podstawą jest rozwijanie kreatywności. Bez względu na stopień biznesowego zaawansowania jest to także uniwersalny podręcznik nie tylko o zarządzaniu.
Piotr Jaworowski, Ars Thanea

 

źródło opisu: www.mtbiznes.pl

źródło okładki: www.mtbiznes.pl

pokaż więcej

Brak materiałów.
książek: 303
Riwona | 2016-03-14
Przeczytana: 14 marca 2016

Książkę wygrałam w konkursie! To niesamowite, bo raczej nie biorę udziału w konkursach i nie gram w totolotka :-) Może popełniam błąd?

Z tym większą radością przeczytałam książkę bazującą na wielu latach nauki i doświadczeniu prezesa PIXAR Animation oraz DISNEY Animation.
Moje zdziwienie rosło z każdym kolejnym rozdziałem. A pod koniec wkradła się niewiara!

Dlaczego?
Zaglądanie za kulisy jednej z najbardziej kreatywnych firm świata jest fascynujące. Jeśli oprowadza Cię sam współzałożyciel, przyjaciel Steva Jobsa, i dzieli się wiedzą o technikach zarządzania, które mają zastosowanie nie tylko w firmie, ale i w relacjach z ludźmi - dotykasz prawdy. By na końcu wpaść w ramiona wątpliwości, czy czytałeś o czymś istniejącym, czy to jednak SF.

Ed Catmull odsłaniając kulisy sukcesu organizacji, którą stworzył nakreśla obraz środowiska z przestrzenią sprzyjającą komunikacji, swobodą wyboru sposobu pracy, usuwaniem przeszkód hamujących naturalną kreatywność i sztuczną hierarchizację w firmie (np. prezes nie ma swojego miejsca parkingowego, panuje zasada, kto pierwszy, ten lepszy :-)

Struktura całej książki jest dobrze zaplanowana a do tego zgrabnie przetłumaczona. Przygotuj marker - przyda się do zakreślania. Nie zaczynaj czytania od końca mimo tytułu "Od czego zacząć"!

Polecam, to spotkanie będzie wyjątkowo kreatywnym doświadczeniem. A wiedzę tam zawartą wykorzystasz na pewno.

Pokaż wszystkie opinie o tej książce
Już teraz nowa funkcja: pakiety. Dowiedz się więcej jak kupić kilka książek w najlepszej cenie >>>
Trwa wyszukiwanie najtańszych ofert.
Moja Biblioteczka
Jeżeli chcesz dodać książkę do biblioteczki, wybierz półkę, oceń lub napisz opinię.
Przeczytane
loading

Opinie czytelników


O książce:
Wycieczka do Tindari

Główny wątek w miarę ciekawy. Nie jest to powalający kryminał, ale jest dostatecznie dobry. Niestety jak dla mnie pióro autora jest bardzo "...

zgłoś błąd zgłoś błąd