Nasza strona internetowa wykorzystuje cookies (pol.: ciasteczka)

W celu sprawnego i szybkiego działania serwisu, zapewnienia wygody podczas jego przeglądania, dostosowywania funkcjonalności do indywidualnych potrzeb użytkowników, a także w celach statystycznych oraz reklamowych, używamy informacji zapisanych za pomocą cookies. Korzystanie z serwisu jest równoznaczne ze zgodą użytkownika na stosowanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz tutaj.

The Artist's Guide to Mixing Colours

Wydawnictwo: David & Charles
0 (0 ocen i 1 opinia) Zobacz oceny
10
0
9
0
8
0
7
0
6
0
5
0
4
0
3
0
2
0
1
0
Edytuj książkę
szczegółowe informacje
data wydania
ISBN
0715304216
liczba stron
125
kategoria
sztuka
język
polski

"Mieszanie kolorów - przewodnik artysty" to anglojęzyczny podręcznik malarstwa akwarelowego. Całość zorganizowana jest wokół zagadnienia kolorów, właściwości farb i pigmentów oraz sztuki właściwego ich doboru i mieszania w celu uzyskania jak najlepszych efektów.

 

źródło opisu: Opis autorski.

źródło okładki: Zdjęcie autorskie.

Brak materiałów.
książek: 0
| 2015-09-25
Przeczytana: wrzesień 2015

Akwarelowy papier to wymagający partner - nie wybacza artyście błędów. W przeciwieństwie do innych mediów wymaga precyzji i dobrych wyborów kolorystycznych. Jego specyfika nie pozwala na wielokrotne "przemalowywanie" danego miejsca bez widocznych potem przebarwień czy zmechaceń.

Stąd tak ważne jest aby artysta doskonale poznał właściwości swoich farb i pigmentów z jakich one powstały i zawsze trafiał, mieszając je, z właściwym odcieniem. A to okazuje się niejednokrotnie trudne, jak godzenie poróżnionych kochanków.

Podręcznik Jenny Rodwell ma w założeniu wprowadzić adeptów malarstwa wodnego w świat teorii kolorów oraz na przykładach pokazać charaktery konkretnych pigmentów, ich właściwości kryjące, czas schnięcia czy efekty migracji i mieszania się z innym wybranym pigmentem.

W kolejnych rozdziałach zostały wyjaśnione różnice między różnymi ich grupami, zarysowane tło historyczne odkrycia oraz idee jakie legły u podstaw dzisiejszych systemów kolorystycznych. Kolory pierwsze, drugie i trzeciego rzędu, opozycje, barwy ciepłe i zimne, harmoniczne i komplementarne...

Po teorii następuje praktyka - mieszanie farb - najpierw dwóch potem trzech kolorów. Ujęte w kontekście perspektywy, a także innych tematów jak np. światło i cień w pejzażu czy odcienie ludzkiej skóry, tony ciepłe i zimne, pory roku...

Wszystko oczywiście bogato zilustrowane (przy udziale Adriana Smitha).

Jest to więc bardzo pożyteczna pozycja z jednym zastrzeżeniem: w książce autorka posługuje się typowymi handlowymi nazwami farb (np. hooker's green, który może być zarówno gotową mieszanką pigmentów jak w farbie Rembrandt 623 /PG7+PY150/ czy Winsor & Newton 202 /PG36+PO49/ lub pojedynczym pigmentem jak w Utrecht 163 /PG8/) co w praktyce oznacza, że próbując własnych sił adept sztuki pięknej jaką jest akwarela i tak skazany będzie na samodzielne testowanie efektów mieszania farb, albowiem pod tą samą nazwą handlową kryją się często pigmenty o różnych właściwościach (nie mówiąc już o nie mniej ważnych wypełniaczach czy rozjaśniaczach). I to jest pewien minus tej publikacji. Tylko czy poza biblią akwarelistów jaką jest www.handprint.com ktokolwiek inny w popularnych opracowaniach operuje kodami i nazwami czystych pigmentów?

Do poczytania od strony teorii jako wstęp do własnych prób i błędów lub dalszego zgłębiania tajników alchemii barw na www.handprint.com

.:exile:.

Pokaż wszystkie opinie o tej książce
Już teraz nowa funkcja: pakiety. Dowiedz się więcej jak kupić kilka książek w najlepszej cenie >>>
Trwa wyszukiwanie najtańszych ofert.
Moja Biblioteczka
Jeżeli chcesz dodać książkę do biblioteczki, wybierz półkę, oceń lub napisz opinię.
Przeczytane
loading

Opinie czytelników


O książce:
Plaga samobójców

Wspomnienia. To one w jakimś stopniu kształtują naszą osobowość i sprawiają, że jesteśmy właśnie 'taką' osobą a nie inną. Pod ich wpływem potrafimy si...

zgłoś błąd zgłoś błąd