Nasza strona internetowa wykorzystuje cookies (pol.: ciasteczka)

W celu sprawnego i szybkiego działania serwisu, zapewnienia wygody podczas jego przeglądania, dostosowywania funkcjonalności do indywidualnych potrzeb użytkowników, a także w celach statystycznych oraz reklamowych, używamy informacji zapisanych za pomocą cookies. Korzystanie z serwisu jest równoznaczne ze zgodą użytkownika na stosowanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz tutaj.
Zgłosuj na książki roku 2017

Zdrowie na talerzu. Postaw na świadome odżywianie każdego dnia

Tłumaczenie: Grzegorz Ciecieląg
Wydawnictwo: Vivante
6,72 (18 ocen i 3 opinie) Zobacz oceny
10
0
9
0
8
2
7
10
6
5
5
1
4
0
3
0
2
0
1
0
Edytuj książkę
szczegółowe informacje
tytuł oryginału
Food, and How to Make a Healthy Meal of it
data wydania
ISBN
9788365170576
liczba stron
208
język
polski
dodała
Precious

Pożywienie, które codziennie ląduje na naszych talerzach, może być smaczne, ale także okropne. Dzięki niemu możemy poczuć się świetnie, pełni sił witalnych, ale może również powodować różne dolegliwości. Jedzenie może być niebiańską przyjemnością, choć także wspomnieniem z najgorszego koszmaru. Dowiedz się, co zrobić, by codzienne spożywanie pokarmów dostarczało ci nie tylko walorów smakowych,...

Pożywienie, które codziennie ląduje na naszych talerzach, może być smaczne, ale także okropne. Dzięki niemu możemy poczuć się świetnie, pełni sił witalnych, ale może również powodować różne dolegliwości. Jedzenie może być niebiańską przyjemnością, choć także wspomnieniem z najgorszego koszmaru. Dowiedz się, co zrobić, by codzienne spożywanie pokarmów dostarczało ci nie tylko walorów smakowych, ale przede wszystkim zdrowotnych korzyści.

Spraw, by każdy z twoich codziennych posiłków – począwszy od śniadania, przez przekąski i napoje, aż po kolację – był pełnowartościowy i dostarczał twemu organizmowi jak najwięcej składników odżywczych.

Maria Cross – ekspert od zdrowego odżywiania – przedstawia praktyczne rady na temat tego, co jeść i pić (a czego nie) i dlaczego oraz wskazuje, jakie jedzenie i napoje wybierać, by jak najlepiej ci służyły. Każdy rozdział książki omawia najczęstsze problemy, z którymi spotykasz się na co dzień, między innymi:

* Czy margaryna naprawdę jest zdrowsza niż masło?
* Którego oleju powinno się używać do gotowania?
* Czy jaja i mięso zawierają szkodliwy cholesterol?
* Jak zmniejszyć ilość spożywanych węglowodanów i czym jest indeks glikemiczny?
* Jak uniknąć senności po lunchu?
* Co należy zapakować do pudełka na lunch?
* Jak to w końcu jest z nabiałem?
* Dlaczego spożywanie tłustych ryb przynosi korzyści?
* Jak dostarczać organizmowi witaminę D zimą?
* Jakie przekąski są najlepsze i dlaczego?
* Czy można pić kawę bezkofeinową?
* Co jest najlepszym rozwiązaniem, jeśli chodzi o alkohol?

Odkryj podstawy wiedzy o zdrowym i świadomym odżywianiu i ciesz się pełnowartościowymi posiłkami każdego dnia!

 

źródło opisu: Wydawnictwo Vivante, 2015

źródło okładki: http://www.illuminatio.pl

pokaż więcej

Brak materiałów.
książek: 411
Magdalena | 2016-02-01
Przeczytana: 01 lutego 2016

Zdrowie na talerzu Marii Cross to uniwersalny poradnik przydatny dla tych, którzy chcą się zdrowo i świadomie odżywiać.
Książka jest idealna dla osób takich jak ja, które rozpoczęły swoją przygodę ze zmianą sposobu odżywiania. Nie mam zbyt wiele czasu, aby przeszukiwać strony w internecie na ten temat, a w tej książce - w jednym miejscu znalazłam odpowiedzi na nurtujące mnie pytania i nie tylko.

Maria Cross w przystępny sposób analizuje jak i co jeść na śniadanie, obiad i kolację.
Co sprawia, że śniadanie uważane jest za najważniejszy posiłek w ciągu dnia, jak zachowuje się nasze ciało tuż po przebudzeniu i co ma wpływ na to, że pomimo nocnego postu budzimy się pełni energii? Dlaczego lepiej zjeść owsiankę niż płatki śniadaniowe? Czy słodzić i czym słodzić. Omówione są tutaj również potrawy zjadane na śniadania jak jajka, bekon i kiełbasa, dżemy i słodkie bułeczki. I wiele innych ciekawostek.

Zdawaliście sobie sprawę z tego, że obiad zjadany w zaciszu domu, o określonej godzinie, ze spokojem w miłej, rodzinnej czy przyjacielskiej atmosferze należy powoli do rzadkości? W ciągłym pośpiechu, zanika forma tradycyjnego obiadu. Nie ma to dobrego wpływu ani na zdrowie ani na kondycję psychiczną człowieka. Dlatego zjadajcie obiad nawet w pracy i nie wstydźcie się go przynosić z domu - bo domowy, przygotowany ze zdrowych składników jest najlepszy. Jeśli nie macie pomysłów co zjeść na obiad - z książki Marii dowiecie się co jeszcze można wymyślić.

Jedźcie również kolację, przygotowujcie przekąski oraz to co najważniejsze - pijcie, żeby nie odwodnić organizmu. Ale wszystko to róbmy z głową! Na talerzu przygotowujmy to, co lubimy ale miejmy na uwadze zdrowie i to, że producentowi pokarmów przetworzonych na naszym zdrowiu zależy najmniej.

Powiem Wam szczerze, że potrzebowałam tej książki właśnie teraz, żebym miała potwierdzenie tego co robię dobrego, zmieniając nawyki żywieniowe. A jeśli wszystko podane jest przez autorkę - smacznie- i która jest od ponad 20 lat dietetykiem, zajmuje się jedzeniem, popiera swoje spostrzeżenia badaniami naukowymi do których ma dostęp. A także pisząc o jedzeniu dodaje do tego wiele faktów, obala pewne żywieniowe mity i podaje przepisy kulinarne - warte jest to polecenia :)

Recenzja dostępna na blogu:
http://podrozprzezzycie2.blogspot.com/2016/02/zdrowie-na-talerzu-maria-cross.html

Pokaż wszystkie opinie o tej książce
Już teraz nowa funkcja: pakiety. Dowiedz się więcej jak kupić kilka książek w najlepszej cenie >>>
Trwa wyszukiwanie najtańszych ofert.
Moja Biblioteczka
Jeżeli chcesz dodać książkę do biblioteczki, wybierz półkę, oceń lub napisz opinię.
Przeczytane
loading

Opinie czytelników


O książce:
Tylko dobre wiadomości

Trochę słabsza książka niż te, do których zdążyła nas przyzwyczaić Autorka. Nie jest taka "smaczna", ale czyta się fajnie. Postaci wyraziste...

zgłoś błąd zgłoś błąd