Laboratories of Art. Alchemy and Art Technology from Antiquity to the 18th Century

Wydawnictwo: Springer
0 (0 ocen i 1 opinia) Zobacz oceny
10
0
9
0
8
0
7
0
6
0
5
0
4
0
3
0
2
0
1
0
Edytuj książkę
szczegółowe informacje
data wydania
ISBN
9783319050652
liczba stron
200
kategoria
historia
język
polski

This book explores the interconnections and differentiations between artisanal workshops and alchemical laboratories and between the arts and alchemy from Antiquity to the eighteenth century. In particular, it scrutinizes epistemic exchanges between producers of the arts and alchemists. In the fifteenth and sixteenth centuries the term laboratorium uniquely referred to workplaces in which...

This book explores the interconnections and differentiations between artisanal workshops and alchemical laboratories and between the arts and alchemy from Antiquity to the eighteenth century. In particular, it scrutinizes epistemic exchanges between producers of the arts and alchemists. In the fifteenth and sixteenth centuries the term laboratorium uniquely referred to workplaces in which ‘chemical’ operations were performed: smelting, combustion, distillation, dissolution and precipitation. Artisanal workshops equipped with furnaces and fire in which ‘chemical’ operations were performed were also known as laboratories. Transmutational alchemy (the transmutation of all base metals into more noble ones, especially gold) was only one aspect of alchemy in the early modern period. The practice of alchemy was also about the chemical production of things--medicines, porcelain, dyes and other products as well as precious metals and about the knowledge of how to produce them. This book uses examples such as the Uffizi to discuss how Renaissance courts established spaces where artisanal workshops and laboratories were brought together, thus facilitating the circulation of materials, people and knowledge between the worlds of craft (today’s decorative arts) and alchemy. Artisans became involved in alchemical pursuits beyond a shared material culture and some crafts relied on chemical expertise offered by scholars trained as alchemists. Above all, texts and books, products and symbols of scholarly culture played an increasingly important role in artisanal workshops. In these workplaces a sort of hybrid figure was at work. With one foot in artisanal and the other in scholarly culture this hybrid practitioner is impossible to categorize in the mutually exclusive categories of scholar and craftsman. By the seventeenth century the expertise of some glassmakers, silver and goldsmiths and producers of porcelain was just as based in the worlds of alchemical and bookish learning as it was grounded in hands-on work in the laboratory. This book suggests that this shift in workshop culture facilitated the epistemic exchanges between alchemists and producers of the decorative arts.

 

źródło opisu: http://www.springer.com

źródło okładki: http://www.springer.com

pokaż więcej

Brak materiałów.
książek: 0
| 2015-09-26
Przeczytana: wrzesień 2015

Świetne naukowe opracowanie, pod redakcją Svena Dupre, zawiera artykuły dotyczące związków alchemików z artystami i wymiany doświadczeń, materiałów i myśli pomiędzy nimi. Od starożytnego Egiptu po renesans mistrzowie tajemnych nauk, w centrum których była praca z materialną substancją i przekształcanie jej, gromadzili wiedzę o właściwościach metali, minerałów i roślin. Artyści pracując ze złotem, pigmentami i mediami także eksperymentowali, szukając najlepszych ich kombinacji i najtrwalszych barwników o długiej żywotności i intensywności koloru.

Spotkanie tych dwóch światów na płaszczyźnie materii i badania jej właściwości dało początek równie twórczemu przenikaniu symboliki i duchowej otoczki alchemicznego laboratorium do świata sztuki.

Warto poznać historię alchemików i dostrzec jak istotny wpływ na nasze życie miały ich spotkania ze światem sztuki. Dzisiejsza nauka wyrosła na alchemicznej tradycji badania natury a dzieła malarzy, na przykład włoskich mistrzów renesansu, po dziś dzień stanowią trwały element naszej kultury.

.:exile:.

---

Autorzy opracowania.

O tych inspirujących zjawiskach i ich konsekwencjach piszą z pasją i znawstwem tematu:

Marco Beretta -profesor historii na Uniwersytecie w Bolonii, edytor magazynu naukowego o historii nauki i sztuki "Nuncius" Autor książki "The Alchemy of Glass" (2009) nagrodzonej w 2013 Paul-Bunge Prize.

Andrea Bernardoni - pracownik naukowy Instytutu i Muzeum Historii Nauki (Museo Galileo) we Florencji, autor publikacji naukowych o rozwoju metalurgii i innych dziedzin techniki.

Sven Dupre - profesor historii wiedzy w Instytucie Historii Sztuki na Freie Universitat w Berlinie oraz dyrektor Research Group w Instytucie Maxa Planck'a (Historia Sztuki) w Berlinie.

Henrike Haug - asystentka na Technical University w Berlinie, zajmująca się materiałoznawstwem w kontekście odkryć historycznych.

Fanny Kieffer - pracownica Centre d’E´ tudes Supe´rieures de la Renaissance w Tours oraz wykładowczyni historii sztuki (Tours & Poitiers). Badaczka włoskiego renesansu i związków nauki ze sztuką w tym okresie.

Matteo Martelli - doktor historii nauki na Universytetach w Bolonii i w Pisa), obecnie pracuje w Humboldt Universitat zu Berlin przy programie “Medicine of the Mind, Philosophy of the Body” oraz “Der Transfer medizinischer Episteme in den enzyklopadischen Sammelwerken der Spatantike”. Zajmuje się historią starożytnej alchemii w Grecji, Syrii i Arabii, medycyną Galena i medycyną bizantyjską.

Sylvie Neven - wykładowczyni, doktorka historii sztuki i archeolożka na Universytecie Liege oraz w Instytucie Maxa Planck'a w Berlinie. Pracuje w programie “Art and Knowledge in Pre-Modern Europe”.

Lawrence M. Principe -profesor humanistyki na Johns Hopkins University w Departmentach Historii Sztuki i Technologii oraz Chemii. Autor licznych publikacji o historii alchemii.

Morgan Wesley - doktoryzuje się na University of Oxford. Ekspert w dziedzinie historii ceramiki.

Pokaż wszystkie opinie o tej książce
Już teraz nowa funkcja: pakiety. Dowiedz się więcej jak kupić kilka książek w najlepszej cenie >>>
Trwa wyszukiwanie najtańszych ofert.
Moja Biblioteczka
Jeżeli chcesz dodać książkę do biblioteczki, wybierz półkę, oceń lub napisz opinię.
Przeczytane
loading

Opinie czytelników


O książce:
Nastolatki. Kiedy kończy się wychowanie?

Uwielbiam książki Tego psychologa. Wiele z nich czerpię. Chociaż z niektórymi poradami się nie zgadzam, to większość jest dla mnie bardzo wartości...

zgłoś błąd zgłoś błąd