W sieci umysłów

Cykl: Doktryna śmiertelności (tom 1)
Wydawnictwo: Albatros
6,96 (400 ocen i 74 opinie) Zobacz oceny
10
32
9
45
8
77
7
99
6
70
5
46
4
12
3
14
2
4
1
1
Edytuj książkę
szczegółowe informacje
tytuł oryginału
The Eye of Minds
data wydania
ISBN
9788379856602
liczba stron
448
słowa kluczowe
dystopia
język
polski
dodała
HouseOfReaders

Książka nominowana w Plebiscycie Książka Roku 2015 lubimyczytać.pl w kategorii Sci-fi. Aby schwytać hakera, potrzebujesz hakera. „The Eye of Minds”rozpoczyna serię Mortality Doctrine, której akcja dzieje się w świecie hiperrozwiniętej technologii, cyberterrorystów i gier tak doskonałych, że przerastają najdziksze marzenia… albo najgorsze koszmary. We wrześniu 2015 roku na ekrany kin...

Książka nominowana w Plebiscycie Książka Roku 2015 lubimyczytać.pl w kategorii Sci-fi.

Aby schwytać hakera, potrzebujesz hakera.

„The Eye of Minds”rozpoczyna serię Mortality Doctrine, której akcja dzieje się w świecie hiperrozwiniętej technologii, cyberterrorystów i gier tak doskonałych, że przerastają najdziksze marzenia… albo najgorsze koszmary.

We wrześniu 2015 roku na ekrany kin wchodzi film nakręcony na podstawie książki Jamesa Dashnera.
Michael jest graczem. I – jak większość graczy – więcej czasu niż w realnym świecie spędza w wirtualnej rzeczywistości VirtNet. Do VirtNetu można wejść i umysłem, i ciałem, a jeśli jesteś hakerem, czeka cię jeszcze więcej zabawy. Bo przecież najfajniej jest łamać zasady, prawda?
Ale pewne reguły powstały nie bez powodu… Kiedy jeden z hakerów zaczyna seryjnie mordować, rząd wie, że aby go schwytać, potrzebny będzie równie dobry haker. I to właśnie Michael wygląda na osobę, która może włamać się do najbardziej skomplikowanego systemu na świecie. Jeśli zgodzi się podjąć tej misji, będzie musiał wejść do VirtNetu nigdy nieodkrytymi ścieżkami. I uważać, aby nie stracić z oczu bardzo cienkiej granicy między grą a rzeczywistością…

 

źródło opisu: http://www.wydawnictwoalbatros.com/ksiazka,1614,34...(?)

źródło okładki: Albatros

pokaż więcej

Brak materiałów.
Trwa wyszukiwanie najtańszych ofert.
Już teraz nowa funkcja: pakiety. Dowiedz się więcej jak kupić kilka książek w najlepszej cenie >>>
Dodaj dyskusję
Dyskusje o książce
Sortuj opinie wg
Opinie czytelników (1875)
 Pokaż tylko oceny z treścią
książek: 1342

Książka była fajna, ale nic poza tym. Możliwe, że po serii Więźnia labiryntu, która należy do jednych z moich ulubionych, miałam zawyżone oczekiwania, ale naprawdę spodziewałam się czegoś lepszego.

Świat przyszłości, rzeczywistość zdominowały bardzo realistyczne wirtualne gry i VirtNet. I to nie tylko dostarczające jakiś zupełnie innych niecodziennych wrażeń, ale również takie odwzorowujące życie. Michael, szesnastolatek, połowę swojego życia spędził w cyberprzestrzeni, tam ma przyjaciół, tamtym życiem chce żyć, w realnym świecie bywa rzadko, a wręcz o nim zapomina. Bo najlepszym rozwiązaniem jest położyć się do ‘trumny’ i przenieść w wirtualny świat, trumna zapewni twojemu ciału odczuwanie wszystkich bodźców, możesz zginąć, poczuć śmierć, ale później wracasz i masz się dobrze.

Sama stworzona przez autora rzeczywistość była ciekawa, troszkę zabrakło mi informacji odnośnie tej najpopularniejszej z gier, a mianowicie Lustrze Życia, co sprawia, że ludzie wolą grać w życie, niż...

książek: 572
Książkomania | 2015-10-11
Przeczytana: 09 października 2015

Gra bardziej realna niż życie.

Nasza technologia ciągle jest ulepszana, ciągle mknie do przodu postęp techniczny. Jeszcze 20 lat temu mało kto miał komputer w domu, a jak już go miał to było to ogromne pudło. Dzisiejszy sprzęt technologiczny jest znacznie bardziej zaawansowany, jednak do tej technologii przedstawionej przez James’a Dashner’a jeszcze mu daleko. „W sieci umysłów” to książka, która nie tylko imponuje zadziwiająca technologią, ale ma w sobie tę iskierkę, która sprawia, że czytelnik traci kontakt z rzeczywistością i przenosi się do prawdziwego VirtNetu.

„Jak w wielu innych grach, także i tu obowiązywała jedna zasada: zabijaj albo zgiń.”

Michael, jak większość ludzi, spędza długie godziny grając w najnowsze gry. Najnowsze, czyli najbardziej rozbudowane technologie jakie tylko można sobie wyobrazić. W wirtualnym świecie ma przyjaciół – Brysona i Sarę. Ironia losu sprawia, że nie znają się w realu. W VirtNecie robi się niebezpiecznie, gdy zaczyna tam grasować haker,...

książek: 1292
Wybredna Maruda | 2015-10-02
Przeczytana: październik 2015

Już teraz naszym światem rządzą nowoczesne sprzęty i technologia. Mamy telewizory 3D, Xboxy i PlayStation, które pozwalają poczuć nam to samo, co bohaterowie gier. Zrób jeszcze jeden malutki krok naprzód…

Lustro życia to najpopularniejsza gra w sieci VirtNetu. Za pomocą odpowiedniego sprzętu można wcielić się w postacie z Dzikiego Zachodu, wziąć udział w wojnie secesyjnej lub walczyć ze smokami. Każdy gracz ma w głowie rdzeń, którego zniszczenie w świecie wirtualnym powoduje również śmierć w życiu rzeczywistym. Zwyczajny odbiorca nie ma jednak do niego dostępu. Ale wśród nas są hakerzy, którzy za pomocą kodów przeskakują na wyższe poziomy i wprowadzają do gry błędy. Jednym z hakerów jest Michael, który staje przed trudną misją znalezienia cyberterrorysty zmuszającego graczy do popełniania samobójstw w obu wymiarach.

Gry komputerowe były miłością jego życia, i oto zamierzał wyruszyć na misję, w której gra toczyła się o najwyższe stawki. To będzie rozgrywka nad...

książek: 498
Zakładka | 2015-10-08
Na półkach: Przeczytane, Posiadam
Przeczytana: 08 października 2015

Czytając opis, nie spodziewałam się, że książka zawiera w sobie tak niesamowitą historię. Co prawda przypominała mi ona początkowo „Player one”, lecz im dalej zagłębiałam się w fabułę, okazywało się, iż moje poprzednie wrażenie było mylne. Autor wykreował bardzo ciekawy świat, który pomimo swojej złożoności, jest bardzo przystępny w odbiorze. Skonstruowany został tak, że cały czas czegoś nowego się dowiadujemy, przez co ciężko jest przewidzieć dalsze losy bohaterów. Jeśli już o wydarzeniach mowa, to muszę przyznać, że były one dość łatwe do ogarnięcia przez co, zrozumienie całej powieści, również okazało się bezproblemowe. Sami bohaterowie, a właściwie główny z nich- Michael, bardzo przypadł mi do gustu. :) Spodobały mi się jego przemyślenia, jak i kolejne wybory. W każdym z nich wykazał się niemałą odwaga i odpowiedzialnością. Co ważne, całość zachowana jest w bardzo przystępnej formule, która ogromnie przyspiesza tempo czytania. Rozdziały są krótkie, a i akcja nie wlecze się jak...

książek: 702
Ruthless_Woman | 2015-11-06
Na półkach: Przeczytane, 2015
Przeczytana: 06 listopada 2015

Wszystko szło fajnie.
Jest akcja, jest napięcie, są emocje.
Czytałam z zapartym tchem gdzieś tak do połowy.
Potem przestało być tak fajnie.
Zakończenie kompletnie mnie rozczarowało, nie wiem czy sięgnę po kontynuację...
A szkoda, bo zapowiadało się tak obiecująco :(

książek: 1145
Caroline Livre | 2016-04-13
Przeczytana: 13 kwietnia 2016

Michael to gracz, jakich wielu. Całe dnie potrafi spędzać w cyberprzestrzeni, gdzie zdobywa kolejne punkty w grach, uczy się nowych umiejętności i poznaje przyjaciół. Wirtualny świat z czasem na tyle pochłania chłopaka, że wręcz nie potrafi się już od niego oderwać.

Jednak w komputerowej rzeczywistości zaczyna regularnie dochodzić do łamania prawa. Pewien użytkownik o nazwie Kaine wprowadza do gry technologie niebezpieczne nie tylko dla wirtualnych postaci, ale mające również realny wpływ na życie ludzi.

Chłopak oraz jego przyjaciele - Sara i Bryson, jako lepsi hakerzy, otrzymują od władz VirtNetu zadanie odnalezienia Kaine`a, co wcale nie będzie takie łatwe biorąc pod uwagę fakt, ze to mistrz w dziedzinie programowania...

"Jesteś tylko początkiem, Michaelu. Pierwszym krokiem olbrzymiego skoku ewolucyjnego."

"W sieci umysłów" to moje pierwsze spotkanie z twórczością Jamesa Dashnera, o którego książkach było naprawdę głównie za sprawą bestsellerowego "Więźnia...

książek: 1446
patusia_dorota | 2015-10-14
Przeczytana: 13 października 2015

Przenieśmy się w przyszłość.


Internet nie jest już miejscem, gdzie jedynie szuka się informacji, rozmawia poprzez media społecznościowe, czy gra w gry wraz z innymi graczami, stał się czymś więcej. Stwarzając swoją alternatywną osobowość naprawdę możesz przenieść się do wybranego przez siebie świata gry lub spotkać się wraz ze znajomymi i rozmawiać z nimi twarzą w twarz bez wychodzenia z domu. Wszystko to dzięki trumnom, w których człowiek musi jedynie się położyć, ona zaś połączy umysł z VirtNetem. Dzięki temu urządzeniu można grać godzinami, trumna dostarcza potrzebnych organizmowi związków, wystarczy, że Twoja postać się pożywi...

Istny raj dla graczy można by powiedzieć. Jednak nic, co dobre nie trwa wiecznie. Kaine, jeden z graczy, orzekł się władcą VirtNetu, a wszystkim, którzy mu się sprzeciwią torturuje, zabija i to nie tylko w świecie alternatywnym. Władze, które mają pilnować porządku w internetowym światku, postanowiły poprosić o pomoc młodego gracza, jednego z...

książek: 936
Malwina | 2016-03-19
Przeczytana: 19 marca 2016

Zasiadając do lektury "W sieci umysłów" byłam pewna świetnie zapowiadającej się przygody. Mam za sobą genialną trylogię "Więźnia labiryntu" tego autora, którą jestem zachwycona, więc byłam przekonana, że z tą pozycją będzie tak samo. Niestety - w ogólnym rozrachunku jestem delikatnie mówiąc rozczarowana tą książką i nie wiem, czy w przyszłości sięgnę po kolejne tomy.
A zapowiadało się naprawdę ciekawie. Od pierwszych kartek Dashner przedstawia nam intrygujące wydarzenia, które powodują, że aż chce się czytać dalej. Poznajemy głównego bohatera - Michaela, świetnego gracza i hakera - oraz powoli zanurzamy się w jego świat - świat Snu oraz Jawy. Technologia jest tak zaawansowana, że ludzie mogą wręcz zatopić się w wirtualnej przestrzeni, w rzeczywistości, jaką tylko są w stanie sobie wyobrazić. Kiedy się nią znudzą, bądź też kiedy po prostu stracą w niej życie - wracają na Jawę, by iść spokojnie do szkoły czy pracy - by móc zajmować się swoim "rzeczywistym" życiem. Czytając...

książek: 740

Ta książka to taki czytelniczy TRON z zakręciołem. Tak/Nie czy tylko to umiesz?.... Nie..... Czy jesteś bitem?... Tak.... Nie będzie ci brakować twojego programu?..... Nie..... Ja jestem twoim programem?..... Tak..... W sumie można przeczytać jeżeli lubi się literaturę młodzieżową. Dla starszych może być trochę zbyt naiwna. Chociaż w sumie niezły jest ten zakręcioł. A w drugiej części cyklu ciągle trwa.

książek: 632
Rachel3 | 2016-01-04
Na półkach: Przeczytane

Szczerze, zawiodłam się i to niepomiernie. Opis brzmiał bardzo ciekawie - naprawdę bardzo ciekawie. Niestety, rozczarowanie zaczęło się już od pierwszych stron, to jest, od momentu w którym zaczęłam poznawać styl autora - który niepokojąco przypomina styl gimnazjalisty. Ja wiem, że jest to książka zapewne przeznaczona dla młodzieży o parę lat młodszej ode mnie, ale naprawdę nie trzeba zakładać, że młodzież nie zrozumie nieco bardziej zaawansowanego słownictwa, bogatszych opisów (wszystkiego) czy umiarkowanie skomplikowanej składni.

Jakby było tego mało, natychmiast pojawiły się dziury fabularne. Ot, najprostsza. Wyobraźcie sobie, że macie dostęp do wirtualnej rzeczywistości, w której możecie zagrać w dowolną grę. Dowolną - setting s-f czy fantasy, historyczny czy absolutnie abstrakcyjny - co wybierzecie? Nie wiem, ale z pewnością niewielu z Was wybrałoby nudniejszy odpowiednik simsów. Nudniejszy, bo gracie w nim... sobą. Tak, sobą. Ludzie przenoszą się do wirtualnej...

zobacz kolejne z 1865 
Przeczytaj także

Moja Biblioteczka
Jeżeli chcesz dodać książkę do biblioteczki, wybierz półkę, oceń lub napisz opinię.
Przeczytane
loading
Cytaty z książki
lista cytatów dodaj cytat
Inne książki autora
więcej książek tego autora
zgłoś błąd zgłoś błąd