Kultura szkoły. Studium teoretyczno-empiryczne

Wydawnictwo: Impuls
8,5 (2 ocen i 1 opinia) Zobacz oceny
10
1
9
0
8
0
7
1
6
0
5
0
4
0
3
0
2
0
1
0
Edytuj książkę
szczegółowe informacje
data wydania
ISBN
9788378508021
liczba stron
146
kategoria
popularnonaukowa
język
polski

Kultura szkoły. Studium teoretyczno-empiryczne Urszuli Dernowskiej i Aleksandry Tłuściak-Deliowskiej, książka budząca w środowisku pedagogicznym spore emocje jeszcze przed swą własną premierą. Skąd tak wielkie zainteresowanie? O szkole nie bez racji można powiedzieć, trawestując znane słowa: „szkoła jaka jest, każdy widzi”, niemniej warto podjąć wysiłek zorientowany na dotarcie do tego, co...

Kultura szkoły. Studium teoretyczno-empiryczne Urszuli Dernowskiej i Aleksandry Tłuściak-Deliowskiej, książka budząca w środowisku pedagogicznym spore emocje jeszcze przed swą własną premierą. Skąd tak wielkie zainteresowanie?

O szkole nie bez racji można powiedzieć, trawestując znane słowa: „szkoła jaka jest, każdy widzi”, niemniej warto podjąć wysiłek zorientowany na dotarcie do tego, co wprawdzie skryte, niewidoczne, ale obecne i znaczące, jeśli chodzi o jakość działań szkoły i możliwość zmieniania jej na lepsze. Warto podjąć namysł nad miejscem zwanym szkołą, warto o nie pytać, zastanawiać się nad nim – nad tym, jakie ono jest, a jakie może być, i co zrobić, żeby było ono przestrzenią przyjazną, miejscem współpracy, osiągnięć i rozwoju. Te pytania zaś zawsze dotyczą kultury szkoły.

 

źródło opisu: http://impulsoficyna.com.pl/nowosci/kultura-szkoly...(?)

źródło okładki: http://impulsoficyna.com.pl/okladki/big/978-83-7850-802-1.jpg?v=0

pokaż więcej

Brak materiałów.
Trwa wyszukiwanie najtańszych ofert.
Dodaj dyskusję
Dyskusje o książce
    Obecnie jeszcze nie ma dyskusji powiązanych z tą książką.
Sortuj opinie wg
Opinie czytelników (1)
 Pokaż tylko oceny z treścią
książek: 884
Na półkach: Przeczytane

Można sądzić, że badanie kultury szkoły wymaga równoczesnego zmagania się z przynajmniej dwoma kręgami powiązanych ze sobą zagadnień. Jeden z nich wiąże się z samym przedmiotem, który ma nieostre granice, a zarazem jest w literaturze odczytywany na różne sposoby i na różne sposoby operacjonalizowany. Drugi krąg zagadnień wiąże się z wyborem strategii badawczej, przy założeniu, że powinna ona korespondować z tym, jak poradzono sobie z pierwszym kręgiem. […]

Nie tylko w polskiej pedagogice obserwujemy rosnące zainteresowanie kulturą szkoły. Niniejsza książka wpisuje się w ten nurt. Poprzez sięgnięcie do nowszej literatury – zwłaszcza obcojęzycznej – Autorki udostępniają polskiemu czytelnikowi nowe wątki. Jestem przekonany, że dzięki temu publikacja będzie inspirować rozwój badań w tym kierunku i spotka się z żywym zainteresowaniem licznych odbiorców.

Z recenzji prof. dr. hab. Stefana Mieszalskiego

Przeczytaj także

Moja Biblioteczka
Jeżeli chcesz dodać książkę do biblioteczki, wybierz półkę, oceń lub napisz opinię.
Przeczytane
loading
Zapisując się na newsletter zgadzasz się na otrzymywanie informacji z serwisu Lubimyczytac.pl w tym informacji handlowych, oraz informacji dopasowanych do twoich zainteresowań i preferencji. Twój adres email będziemy przetwarzać w celu kierowania do Ciebie treści marketingowych w formie newslettera. Więcej informacji w Polityce Prywatności.
Cytaty z książki
lista cytatów dodaj cytat
zgłoś błąd zgłoś błąd