Nowy Jednominutowy Menedżer
- Kategoria:
- biznes, finanse
- Tytuł oryginału:
- The New One Minute Manager
- Wydawnictwo:
- MT Biznes
- Data wydania:
- 2015-05-29
- Data 1. wyd. pol.:
- 2015-05-29
- Liczba stron:
- 100
- Czas czytania
- 1 godz. 40 min.
- Język:
- polski
- ISBN:
- 9788377469446
- Tłumacz:
- Magda Witkowska
- Tagi:
- Spencer Johnson Blanchard Menedżer nowy jednominutowy
NOWE wydanie, oparte na ponadczasowym biznesowym klasyku – zaktualizowane tak, aby współczesny czytelnik mógł szybciej odnieść sukces w szybko zmieniającym się świecie.
Jednominutowy Menedżer to książka, która pomogła milion ludziom osiągnąć sukces w życiu zawodowym i osobistym. Choć ogólne zasady w niej przedstawione mają charakter ponadczasowy, nasz świat bardzo się zmienił, odkąd została ona wydana po raz pierwszy.
W związku z dynamicznym rozwojem technologii, globalizacją rynków, usprawnieniem komunikacji, a także rosnącą presją na pracowników korporacji, od których oczekuje się coraz lepszych wyników przy coraz niższym nakładzie środków – zasobów, pieniędzy czy czasu pracy – w naszym świecie dokonała się prawdziwa rewolucja.
Ken Blanchard i Spencer Johnson przedstawiają zatem Nowego Jednominutowego Menedżera, czyli te same cenne i ważne wnioski w ujęciu bliższym nowemu pokoleniu.
Podstawowym założeniem książki jest przekonanie, że jedna minuta naprawdę może wiele zmienić. Stosując Trzy Sekrety w praktyce, ludzie często odkrywają, że 20 procent ich wysiłków pozwala im osiągnąć 80 procent oczekiwanych przez nich rezultatów.
Pierwszy sekret: Jednominutowe cele. Cele muszą być jednoznaczne. Pokaż, na czym polega właściwe zachowanie. Umieść każdy cel na oddzielnej stronie. Często do nich wracaj i sprawdzaj ich realizację. Zachęcaj ludzi do analizowania swoich działań i kontrolowania, czy są one zgodne z ich celami. Jeśli nie, nakłaniaj ich do zmiany postępowania.
Drugi sekret: Jednominutowe pochwały. Przyłapuj ludzi na tym, co robią dobrze! Chwal ich zachowanie. Rób to bezzwłocznie. Bądź konkretny. Powiedz, co czujesz w związku z tym. Zrób krótką przerwę, by ludzie także poczuli się dobrze. Zachęcaj ich do dalszej pracy.
Trzeci sekret: Jednominutowe przekierowania. Raz jeszcze wyjaśnij cele i upewnij się, że pracownicy dobrze je rozumieją. Podsumuj to, co się wydarzyło. Jak najszybciej omów błąd, który się przydarzył. Powiedz o swoich troskach i obawach. Zrób krótką przerwę, by pracownicy też zaczęli odczuwać ten sam niepokój. Przypomnij, że masz do nich zaufanie, wierzysz w ich możliwości i wspierasz ich w dążeniu do sukcesu. Co się stało, to się nie odstanie i nie ma sensu do tego wracać.
Autorzy książki pokazują, w jaki sposób działa Nowy Jednominutowy Menedżer i dlaczego jest on bardziej skuteczny we współczesnym świecie niż jego poprzednik:
• Uznaje, że współpraca z ludźmi – praca z nimi – przynosi lepsze rezultaty niż stary, hierarchiczny styl zarządzania.
• Stosuje zmodyfikowane Trzy Sekrety – każde działanie zajmuje tylko minutę, a wszystkie razem mają naprawdę znaczący wpływ.
• Zmienił sposób komunikowania się z ludźmi, a także sposób, w jaki stosuje swój nowy Trzeci Jednominutowy Sekret.
• Pokazuje ludziom, jak powinni zarządzać samymi sobą, tak aby praca sprawiała im więcej przyjemności i aby byli w niej bardziej wydajni.
• Wie, że pomimo wszystkich postępów technologicznych najważniejszą i najcenniejszą minutą w ciągu dnia wciąż jest ta, którą inwestuje w swoich ludzi.
Osiągnięcie sukcesu w zarządzaniu swoją pracą i życiem nigdy nie było tak istotne jak teraz. Nie zmarnuj okazji – poznaj sekrety Nowego Jednominutowego Menedżera i wykorzystaj je w praktyce!
Porównaj ceny
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Mogą Cię zainteresować
Książka na półkach
- 638
- 598
- 118
- 19
- 13
- 11
- 10
- 6
- 6
- 5
Cytaty
- Jeżeli nie potrafi Pan powiedzieć mi, co chce Pan, aby się wydarzyło - powiedział - nie ma Pan jeszcze problemu. Pan tylko narzeka. Problem istnieje tylko wtedy, kiedy istnieje różnica pomiędzy tym, co dzieje się w rzeczywistości, a tym czego pragnie Pan, aby się wydarzyło.
Opinia
Książka licząca zaledwie 100 stron. Uważam, że za długa jak na to co przekazuje. Jak czytałem miałem odczucie, że czytam jakieś, na zmianę, banialuki i oczywistości. Próbowałem odnosić tę książkę, np do Lencioniego czy Marqueta. Lencioni pisze w bardzo podobnym stylu a jednak ma się zupełnie inny odbiór tamtej książki. Dlaczego? Uważam, że przekazywała więcej informacji. Historia była ciekawsza. Model nie był taki banalny, rozmowy nie były wymuszone i nie wydawały się sztuczne. W książce NJM nie ma żadnych dowodów na poparcie tezy, że te zasady działają. Jedynym dowodem jest jedna fikcyjna firma... Argumenty czasem za to bywają całkiem trafne (może dlatego, że koniec końców te wartości o których pisze w NJM są ważne). Zdarzają się też dość spore wpadki i argumentacje z którymi się nie zgadzam. Dodatkowo uważam, że rola menedżera w tej książce jest bardzo spłycona. Nie podobało mi się także częste odwoływanie do zasady Pareto.
Książka licząca zaledwie 100 stron. Uważam, że za długa jak na to co przekazuje. Jak czytałem miałem odczucie, że czytam jakieś, na zmianę, banialuki i oczywistości. Próbowałem odnosić tę książkę, np do Lencioniego czy Marqueta. Lencioni pisze w bardzo podobnym stylu a jednak ma się zupełnie inny odbiór tamtej książki. Dlaczego? Uważam, że przekazywała więcej informacji....
więcej Pokaż mimo to