Nasza strona internetowa wykorzystuje cookies (pol.: ciasteczka)

W celu sprawnego i szybkiego działania serwisu, zapewnienia wygody podczas jego przeglądania, dostosowywania funkcjonalności do indywidualnych potrzeb użytkowników, a także w celach statystycznych oraz reklamowych, używamy informacji zapisanych za pomocą cookies. Korzystanie z serwisu jest równoznaczne ze zgodą użytkownika na stosowanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz tutaj.

Zbigniew Bujarski. Twórczość i osobowość

Wydawnictwo: Akademia Muzyczna w Krakowie
0 (0 ocen i 0 opinii) Zobacz oceny
10
0
9
0
8
0
7
0
6
0
5
0
4
0
3
0
2
0
1
0
szczegółowe informacje
data wydania
ISBN
8387182648
liczba stron
208
kategoria
sztuka
język
polski

Zawartość: Od autorki Uwagi wstępne I. ŻYCIE TWÓRCY 1. Lata i przeżycia młodzieńcze 2. Lata doświadczeń i nauki 3. Lata dojrzałości i stabilizacji zawodowej II. MUZYKA 1. Inspiracje twórcze 2. Twórczość muzyczna w znaczących utworach A. Początki. Eksperyment i poszukiwania W kręgu dodekafonii i swobodnego serializmu: Krzewy płonące, Kompozycja kameralna Sonoryzm a piękno brzmienia:...

Zawartość:
Od autorki
Uwagi wstępne
I. ŻYCIE TWÓRCY
1. Lata i przeżycia młodzieńcze
2. Lata doświadczeń i nauki
3. Lata dojrzałości i stabilizacji zawodowej
II. MUZYKA
1. Inspiracje twórcze
2. Twórczość muzyczna w znaczących utworach
A. Początki. Eksperyment i poszukiwania
W kręgu dodekafonii i swobodnego serializmu: Krzewy płonące, Kompozycja kameralna
Sonoryzm a piękno brzmienia: Contraria
B. Dojrzałość. Krystalizacja stylu indywidualnego i zwrot ku tradycji
Odrodzenie melodyki, czyli pożegnanie sonoryzmu: Musica domestica per archi
Odnowienie gatunku koncertu instrumentalnego: Concerto per archi I
Wypowiedź kameralna: Kwartet „Na otwarcie domu”
Sonoryzm malarski – neoimpresjonizm: Ogrody
C. Styl późny. Problematyka egzystencjalna
Muzyka w muzyce: Pawana dla oddalonej
„Liryka ulotna” w muzyce: Pięć pieśni na sopran i orkiestrę smyczkową
Oratorium na koniec wieku: Stabat Mater
Nowa programowość. Odrodzenie gatunku poematu symfonicznego: Peirene
3. Aspekty – problemy
Technika wczesnej twórczości
Krąg idei lat wczesnych
Przełom stylistyczny
Odnawianie gatunków
Odrodzenie melodyki. Nowa tonalność
Forma
Krąg idei późniejszych. Przesłania
Zwrot ku tradycji – a indywidualność twórcy
III. MALARSTWO – MUZYKA
1. Przygoda z malarstwem. Szkic do charakterystyki
Autorefleksja twórcy
Uwagi wstępne
Komentarz do klasyfikacji
Wybrane problemy artystyczne
2. Relacje malarstwa i muzyki w twórczości Bujarskiego
Inspiracje malarskie w muzyce
Quasi-malarskie cechy strukturalne muzyki
Tematyka muzyczna w malarstwie
Od notacji muzycznej do obrazu
IV. TWÓRCZOŚĆ BUJARSKIEGO WOBEC KATEGORII INTERPRETACYJNEJ EKPHRASIS
1. Ekphrasis w literaturze i w muzyce
2. Kompozytor – malarz
3. Malarstwo – muzyka
4. Czas i przestrzeń w malarstwie i w muzyce
5. Reminiscencje muzyczne w malarstwie
6. Literatura – muzyka
Posłowie. Historia artysty niezależnego
ANEKSY
Teksty prezentowanych utworów wokalno-instrumentalnych
Katalog obrazów
Bibliografia
Utwory Zbigniewa Bujarskiego
Indeks nazwisk
Summary

 

źródło opisu: materiały wydawnictwa

źródło okładki: materiały wydawnictwa

pokaż więcej

Brak materiałów.
Trwa wyszukiwanie najtańszych ofert.
Dodaj dyskusję
Dyskusje o książce
    Obecnie jeszcze nie ma dyskusji powiązanych z tą książką.
Moja Biblioteczka
Jeżeli chcesz dodać książkę do biblioteczki, wybierz półkę, oceń lub napisz opinię.
Przeczytane
loading
Cytaty z książki
zgłoś błąd zgłoś błąd