Nasza strona internetowa wykorzystuje cookies (pol.: ciasteczka)

W celu sprawnego i szybkiego działania serwisu, zapewnienia wygody podczas jego przeglądania, dostosowywania funkcjonalności do indywidualnych potrzeb użytkowników, a także w celach statystycznych oraz reklamowych, używamy informacji zapisanych za pomocą cookies. Korzystanie z serwisu jest równoznaczne ze zgodą użytkownika na stosowanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz tutaj.

Odzież używana

Seria: Czas na biznes
Wydawnictwo: Colorful Media
6 (1 ocen i 1 opinia) Zobacz oceny
10
0
9
0
8
0
7
0
6
1
5
0
4
0
3
0
2
0
1
0
Edytuj książkę
szczegółowe informacje
data wydania
ISBN
9788363799595
liczba stron
14
słowa kluczowe
biznes, odzież używana
kategoria
biznes, finanse
język
polski

Poznaj charakterystykę rynku i konkurencję w sektorze, który najbardziej Cię interesuje. Dowiedz się, jakiej kadry potrzebujesz, w co musisz wyposażyć lokal, i co najważniejsze – ile to wszystko kosztuje. W poradniku znajdziesz również rady dotyczące planów marketingowego oraz technicznego, a także analizę SWOT.

 

źródło opisu: http://www.publio.pl/

źródło okładki: http://www.publio.pl/

Brak materiałów.
książek: 29287
Książkowa-Fantazja | 2014-12-09
Przeczytana: 01 września 2014

Wydawnictwo Colorful Media, które jest znane z publikacji magazynów językowych, postanowiło rozszerzyć swoje horyzonty i sprawdzić się w zupełnie innej dziedzinie, mianowicie biznesu. Wydawnictwo pod nazwą Colorful Books wydało w formie e-booków, mini poradników, serię, która nazywa się "Czas na biznes". Publikacje w dużej mierze skierowane są do osób, które rozważają założenie własnej działalności gospodarczej,a dziś przedstawię Wam pomysł na biznes z odzieżą używaną.

Za początki sklepów z odzieżą używaną uważa się lata 70 ubiegłego wieku. Wówczas studenci, zwykli ludzie, czy artyści zaczęli poszukiwać ubrań, które wyróżnią ich z tłumu, ale i podkreślą ich osobowość. W Polsce moda na second handy przyszła w latach 90 ubiegłego wieku.
Kto zastanawia się nad otworzeniem takiego biznesu, musi sobie odpowiedzieć na pytanie, czy na rynku, który jest obfity w tej materii, znajdzie się dla niego miejsce? Należy również poddać analizie koszty otwarcia, utrzymania i zysku.

Publikacja podzielona została na 8 krótkich rozdziałów:
Charakterystyka rynku - dotyczy przedstawienia rynku związanego z działalnością sklepów z odzieżą używaną, autorzy tutaj powielają dane statystyczne, a także analizują, kto jest potencjalnym klientem takich sklepów,
Konkurencja - dotyczy zwrócenia uwagi na pobliskie otoczenie, ile takich sklepów w pobliżu działa, a także należy podjąć strategię zwrócenia uwagi klienta,
Kadra - dotyczy zatrudnienia odpowiedniego personelu, bowiem nie każdy dobrze się czuję kupując używaną odzież, a na to z kolei wpływa przeświadczenie wśród naszych rodaków, że tylko biedni kupują w second - handach,
Plan marketingowy - dotyczy zwrócenia uwagi na lokalizację, ceny oraz asortyment. Jeżeli wystrój, towar i atmosfera spodobają się pierwszym klientom, istnieje wówczas duża szansa na marketing szeptany, który wciąż jest skutecznym i sprawdzonym zabiegiem marketingowym i zupełnie darmowym,
Lokalizacja - dotyczy podjęcia decyzji o lokalizacji, czy to będzie centrum miasta (wtedy można liczyć na duże zaplecze klientów, ale wysoki czynsz), czy może obrzeża (wtedy trzeba dostosować odpowiednio cenę i wyeksponować towar). Korzystnym rozwiązaniem pozostaje pasaż handlowy, gdzie czynsz może być dużo niższy, ale i może przyciągnąć potencjalnych klientów,
Plan techniczny - dotyczy ustalenia profilu sklepu i sposobu pozyskiwania towaru. Najczęstszym rozwiązaniem jest zakup odzieży używanej od hurtowników. Natomiast, jeżeli zdecydujemy prowadzić się kilka sklepów naraz, wówczas korzystniejsze jest samodzielne sprowadzenie towaru z Zachodu,
Wyposażenie- dotyczy zakupu niezbędnych rzeczy do sklepu (wieszaki, kasa, lada),
Szanse, zagrożenia, mocne i słabe strony - dotyczy zarówno plusów, jak i minusów prowadzenia sklepu.
"Odzież używana" to mini poradnik dotyczący otworzenia własnej działalności gospodarczej, w tym wypadku konkretnie sklepu z odzieżą używaną. Po krótkiej, ale treściwej analizie na otwarcie małego sklepu bym się nie zdecydowała, gdyż wypierają je duże, nawet centra z odzieżą używaną. Ale publikacja rzuca światło na kilka innych pomysłów, które jeszcze nie opanowały rynku, chociażby komisy odzieży używanej, których faktycznie jest mało. Treść zawarta w tymże poradniku została przedstawiona klarowanie, podane zostały przykładowe koszty, czy zyski. Całość oceniam bardzo pozytywnie.

Recenzja pochodzi z mojej strony:
http://ksiazkowa-fantazja.blogspot.com/2014/12/odziez-uzywana-praca-zbiorowa.html

Pokaż wszystkie opinie o tej książce
Już teraz nowa funkcja: pakiety. Dowiedz się więcej jak kupić kilka książek w najlepszej cenie >>>
Trwa wyszukiwanie najtańszych ofert.
Moja Biblioteczka
Jeżeli chcesz dodać książkę do biblioteczki, wybierz półkę, oceń lub napisz opinię.
Przeczytane
loading

Opinie czytelników


O książce:
Pokochawszy. Miłość w języku

Bardzo ciepła, przyjemna i zabawna książka, niosąca ze sobą dużo ciekawostek, zarówno językowych, jak i psychologicznych. Jak zaczęłam ją czytać, tak...

zgłoś błąd zgłoś błąd