Pytania które się nie kończą

Wydawnictwo: Czuły Barbarzyńca
6,1 (10 ocen i 4 opinie) Zobacz oceny
10
0
9
0
8
1
7
3
6
4
5
1
4
0
3
1
2
0
1
0
Edytuj książkę
szczegółowe informacje
data wydania
ISBN
9788363427818
język
polski
dodał
Mirek Szulc

To pierwsza publikacja przygotowana przez Teatr Mazowiecki (do tej pory TEATRPRAGA.PL) i Mazowiecki Instytut Kultury. Współwydawcą książki jest nasze wydawnictwo Czuły Barbarzyńca Press. „Rozmowy Tadeusza Sobolewskiego z Mają Komorowską to rodzaj medytacji nad istotą gry, istotą teatru, nad życiem. Maja Komorowska ma niezwykłą zdolność dotykania ciemnych stron życia i prześwietlania ich...

To pierwsza publikacja przygotowana przez Teatr Mazowiecki (do tej pory TEATRPRAGA.PL) i Mazowiecki Instytut Kultury. Współwydawcą książki jest nasze wydawnictwo Czuły Barbarzyńca Press.

„Rozmowy Tadeusza Sobolewskiego z Mają Komorowską to rodzaj medytacji nad istotą gry, istotą teatru, nad życiem. Maja Komorowska ma niezwykłą zdolność dotykania ciemnych stron życia i prześwietlania ich wewnętrzną jasnością. Skąd ją czerpie? Z własnej natury? Z rodzinnego domu? Z teatru Jerzego Grotowskiego, Krystiana Lupy? Czasem trzeba maski, żeby zobaczyć prawdziwą twarz. Trzeba absurdu, żeby zobaczyć dobro i sens. Winnie w Szczęśliwych dniach Becketta, Sarah Bernhardt w Mimo wszystko Murrella – w tych rolach, o których mowa jest w książce, możemy jeszcze Maję Komorowską zobaczyć”. Tak pisze o książce Tadeusz Sobolewski, jej współautor.

Książka już cieszy się uznaniem krytyków i recenzentów. Wybitny polski eseista Wojciech Karpiński napisał o niej: „Książka jest znakomita i pasjonująca, do powolnego i długiego przeżywania. Autorzy mogą być z niej dumni. Podziwiam ich sztukę rozmowy”.

 

źródło opisu: https://www.facebook.com/czuly/photos/a.4389117363...(?)

źródło okładki: https://www.facebook.com/czuly/photos/a.4389117363...»

pokaż więcej

Brak materiałów.
Trwa wyszukiwanie najtańszych ofert.
Sortuj opinie wg
Opinie czytelników (4)
 Pokaż tylko oceny z treścią
książek: 603
wiesia | 2019-09-11
Na półkach: Przeczytane, 2019
Przeczytana: 08 września 2019

Lubię Maję Komorowską i Tadeusza Sobolewskiego. Z przyjemnością przeczytałam tę książkę; mądrą i głęboką dyskusję o trzech przedstawieniach teatralnych, omówienia niektórych ról filmowych wybitnej aktorki, bardzo ciekawy zapis z jej spotkania w Klubie Przyjaciół Życia (jaka ładna nazwa:), w trakcie którego czytała wiersze poetów polskich.
Obejrzałam wiele zdjęć Mai Komorowskiej z przedstawień teatralnych, ale i z prób, oraz z filmów.
Polecam tę książkę, o której Sobolewski pisze we wstępie, że "jest próbą dotarcia do wewnętrznego monologu wielkiej aktorki".

książek: 778
Monika | 2017-03-28
Przeczytana: 28 marca 2017

Opinia zaznaczona jako spoiler. Pokaż ją.

Na pewno nie jest to książka dla wszystkich. I dobrze, że tak jest. Dla miłośników teatru (i aktorstwa Mai Komorowskiej) będzie to prawdziwa gratka. Rozmowa z aktorką o jej pracy, o inspiracjach, o sposobie dochodzenia do pewnych rozwiązań scenicznych. Maja Komorowska uchyla kurtynę i na moment zaprasza nas do swojego świata. Świata intrygującego, erudycyjnego i pełnego szacunku dla granego słowa i dla widza.

Fascynuje mnie Maja Komorowska, i może w słowach Tadeusza Sobolewskiego znalazłam odpowiedź dlaczego tak jest. "Maja Komorowska ma niezwykłą zdolność dotykania najciemniejszych stron życia i prześwietlania ich wewnętrzną jasnością".

książek: 2306
Wojciech Gołębiewski | 2015-04-05
Na półkach: Przeczytane
Przeczytana: 05 kwietnia 2015

Zacznę od Sobolewskiego. W recenzji jego książki pt "Dziecko Peerelu. Esej – dziennik" pisałem:

"Sobolewski jest autorem bestselleru, biografii pt „Człowiek - Miron”, wydanej razem z „Tajnym Dziennikiem” Mirona, którego prawa autorskie należą do Anny i Tadeusza Sobolewskich, jako, że poetka Stańczakowa, towarzyszka Mirona, to jego teściowa."

Komorowska - znana aktorka, szerokiej publiczności głównie z filmów Zanussiego.

Na LC pisze recenzje jako drugi, po moim znajomym "almos", i posłużę się fragmentem jego opinii, którą w całości podzielam:

"Czytelnicy, którzy oczekują kolejnego wywiadu rzeki z mnóstwem anegdotek i wspomnień rodzinnych, srodze się zawiodą. Ta książka to raczej intelektualna rozmowa o sztuce aktorskiej i o wybranych spektaklach teatralnych."

I to właśnie "almosa" opinia spowodowała, że złagodziłem swój pierwotny tekst, 70% wykreśliłem, a pozostała jedynie uwaga:

"Cenię Liberę, a szczególnie ...

książek: 1551
almos | 2014-10-27
Przeczytana: 24 października 2014

Czytelnicy, którzy oczekują kolejnego wywiadu rzeki z mnóstwem anegdotek i wspomnień rodzinnych, srodze się zawiodą. Ta książka to raczej intelektualna rozmowa o sztuce aktorskiej i o wybranych spektaklach teatralnych.

Ponad połowę książki zajmuje głęboka dyskusja o trzech spektaklach. Pierwszy z nich to 'Szczęśliwe dni' Becketta gdzie od lat Komorowska gra Winnie; drugi spektakl to 'Mimo wszystko' też grany od wielu lat. Komorowska gra w nim Sarę Bernhardt a partneruje jej Wiesław Komasa. Wreszcie trzeci spektaklem są 'Panny z Wilka', przedstawienie dyplomowe studentów Akademii Teatralnej w Warszawie z 2011r. w reżyserii Mai Komorowskiej. Rozmowy są szalenie ciekawe, mówi się metodzie aktorskiej, o relacji między instynktem a świadomością, o metodzie Stanisławskiego. Niestety, ponieważ nie znam owych spektakli, czytając rozmowy, czułem się jakiś zmarginalizowany, nienależący do klanu, bo pan Sobolewski wielokrotnie oglądał te przedstawienia i oczywiście zna je dogłębnie. Siłą...

Przeczytaj także

Moja Biblioteczka
Jeżeli chcesz dodać książkę do biblioteczki, wybierz półkę, oceń lub napisz opinię.
Przeczytane
loading
Zapisując się na newsletter zgadzasz się na otrzymywanie informacji z serwisu Lubimyczytac.pl w tym informacji handlowych, oraz informacji dopasowanych do twoich zainteresowań i preferencji. Twój adres email będziemy przetwarzać w celu kierowania do Ciebie treści marketingowych w formie newslettera. Więcej informacji w Polityce Prywatności.
Cytaty z książki
Inne książki autora
więcej książek tego autora
zgłoś błąd zgłoś błąd