Annales Academiae Paedagogicae Cracoviensis. Tom 31. Studia Logopaedica I

Wydawnictwo: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
0 (0 ocen i 0 opinii) Zobacz oceny
10
0
9
0
8
0
7
0
6
0
5
0
4
0
3
0
2
0
1
0
Edytuj książkę
szczegółowe informacje
tytuł oryginału
Annales Academiae Paedagogicae Cracoviensis. Tom 31. Studia Logopaedica I
data wydania
ISBN
16436512
liczba stron
608
słowa kluczowe
edukacja, śmierć
kategoria
popularnonaukowa
język
polski

I. W KRĘGU LINGWISTYKI EDUKACYJNEJ: B. Spolsky, Wprowadzenie do lingwistyki edukacyjnej; T. Rittel, Dialogiczność tekstów naukowych (educational linguistics a lingwistyka edukacyjna); M. Rachwałowa, B. Bogusz, Kognitywizm a pragmatyka językowa w ujęciu lingwoedukacyjnym; A. Borzęcka, R. Słabczyński, Komunikowanie przybliżone i relewancja w dyskursie szkolnym; I. Bińczycka, Wybrane zagadnienia...

I. W KRĘGU LINGWISTYKI EDUKACYJNEJ: B. Spolsky, Wprowadzenie do lingwistyki edukacyjnej; T. Rittel, Dialogiczność tekstów naukowych (educational linguistics a lingwistyka edukacyjna); M. Rachwałowa, B. Bogusz, Kognitywizm a pragmatyka językowa w ujęciu lingwoedukacyjnym; A. Borzęcka, R. Słabczyński, Komunikowanie przybliżone i relewancja w dyskursie szkolnym; I. Bińczycka, Wybrane zagadnienia pragmatyki językowej – ujęcie lingwoedukacyjne; II. ASPEKTY PRAGMATYCZNE DYSKURSU SZKOLNEGO: J. Ożdżyński, Znaczenia niedosłowne w pragmatyce językoznawczej i lingwistyce edukacyjnej; S. Śniatkowski, Odbiorczo-nadawczy model przyswajania języka wartości w dyskursie szkolnym; M. Karwatowska, L. Tymiakin, Sprawność pragmatyczna uczniów szkół średnich (na przykładzie zakazu jako gatunku mowy) , T. Maliszewska, Wartościowanie z pomocą predykatywu modalnego powinien na lekcjach języka polskiego w szkole podstawowej i gimnazjum; R. Słabczyński, Nauczycielskie proszę w szkole podstawowej i w gimnazjum; M. Michalik, Konteksty pragmalingwistyczne definicji dziecięcych w dyskursie zaburzonym; III. METAFORA W DYSKURSIE EDUKACYJNYM: J. Ożdżyński, Porównania i metafory w dyskursie szkolnym; T. Rittel, Konteksty słownictwa metaforycznego polskiego i obcego (na przykładzie metafory astronomicznej z „Pana Tadeusza”) ; S. Śniatkowski, Metafory w dyskursie edukacyjnym (na marginesie książki Lynne Cameron) ; J. Bujak-Lechowicz, Metaforyka związana ze SZCZĘŚCIEM; A. Kwaśniewski, Metafory funeralne w kontekście kulturowym; B. Guzik, Metaforyczna konceptualizacja ŚWIATA w wypowiedziach uczniów i studentów; M. Karwatowska, ŻYCIE w metaforach uczniowskich; J. Machowska, Metaforyczne użycie przypadków w języku uczniów w młodszym wieku szkolnym (metafory gramatyczne); I. Bińczycka, Metaforyczne definiowanie cierpienia w języku uczniów; S.J. Rittel, Metafory wszystkiego (podejście systemowe); IV. ASPEKTY PRAGMATYCZNE LINGWISTYKI KULTUROWEJ I EDUKACYJNEJ: J. Kida, Teoria językoznawcza a nauka o literaturze; T. Rittel, Kulturowy dyskurs edukacyjny. Cechy. Gramatyka. Tekstologia komunikacyjna; S.J. Rittel, Znak wobec znaku. Studium prakseosemiotykikrzyża; M. Olma, Akty XIX-wiecznej etykiety grzecznościowej (w korespondencji Józefa Ignacego Kraszewskiego do Władysława Chodźkiewicza); V. PRAGMATYKA DZIENNIKARSKICH WYPOWIEDZI W RADIU I TELEWIZJI: B. Boniecka, J. Panasiuk, Typy wiedzy a ich kontekst pragmatyczny; J. Podracki, M. Trysińska, Metafory a frazeologia w języku polityków (na przykładzie rozmów prowadzonych w TVP i Internecie); G. Ożdżyński, Czasowniki percepcji wzrokowej w mówionym tekście sportowego komentarza telewizyjnego; VI. DIAGNOZOWANIE ZABURZEŃ MOWY W DYSKURSIE LOGOPEDYCZNYM: T. Rittel, Lingwistyka edukacyjna jako nauka diagnozująca konstruowanie „gramatyk” proceduralnych; M. Michalik, Jak diagnozować język ucznia – propozycje dla logopedów i nauczycieli; M. Chęciek, Jąkanie – zaburzeniem kognitywno-lingwistycznym; E. Okarma, Wady wymowy u dzieci z klas „zerowych” na terenie gminy Zielonki (województwo małopolskie) – analiza ilościowa; A. Mamica, Rozległe zaburzenia rozwojowe „inaczej niesprecyzowane” – analiza indywidualnego przypadku; J. Cieszyńska, Logoterapia w przypadkach głębokich zaburzeń komunikacji językowej; M. Korendo, Jak uczyć dzieci dyslektyczne – uwagi praktyka; RECENZJE: Concise Encyclopedia of Educational Linguistics, ed. by Bernard Spolsky, Elsevier, Cambridge University Press 1999, ss. (XXIV) 878 (rec. S. Śniatkowski); Regina Pawłowska, Metodyka ćwiczeń w czytaniu, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk 2002, ss. 324 (rec. M. Karwatowska); Diane Blakemore, Understanding Utterances (an introduction to pragmatics), Blackwell Publishing 1992, ss. (XII) 192 (rec. S. Śniatkowski); Barbara Guzik, Powinnościowy model języka w dyskursie edukacyjnym, Wydawnictwo Naukowe Akademii Pedagogicznej, Kraków 2003, ss. 236 (rec. M. Olma)

 

źródło opisu: http://www.poczytaj.pl/index.php?akcja=spis_tresci&ksiazka=27961

źródło okładki: http://www.poczytaj.pl/okl/27000/27961.jpg

pokaż więcej

Brak materiałów.
Trwa wyszukiwanie najtańszych ofert.
Już teraz nowa funkcja: pakiety. Dowiedz się więcej jak kupić kilka książek w najlepszej cenie >>>
Dodaj dyskusję
Dyskusje o książce
    Obecnie jeszcze nie ma dyskusji powiązanych z tą książką.
Przeczytaj także

Moja Biblioteczka
Jeżeli chcesz dodać książkę do biblioteczki, wybierz półkę, oceń lub napisz opinię.
Przeczytane
loading
Cytaty z książki
Inne książki autora
więcej książek tego autora
zgłoś błąd zgłoś błąd