Nasza strona internetowa wykorzystuje cookies (pol.: ciasteczka)

W celu sprawnego i szybkiego działania serwisu, zapewnienia wygody podczas jego przeglądania, dostosowywania funkcjonalności do indywidualnych potrzeb użytkowników, a także w celach statystycznych oraz reklamowych, używamy informacji zapisanych za pomocą cookies. Korzystanie z serwisu jest równoznaczne ze zgodą użytkownika na stosowanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz tutaj.

Neurodydaktyka. Nauczanie i uczenie się przyjazne mózgowi

Wydawnictwo: Wydawnictwo Uniwersytetu Mikołaja Kopernika
7,93 (44 ocen i 13 opinii) Zobacz oceny
10
9
9
6
8
12
7
12
6
3
5
0
4
1
3
1
2
0
1
0
Edytuj książkę
szczegółowe informacje
data wydania
ISBN
9788323130925
liczba stron
316
kategoria
poradniki
język
polski
dodała
Bibi

"Neurodydaktyka. Nauczanie i uczenie się przyjazne mózgowi" to książka, w której zostały zebrane wnioski płynąc z neuronauk. Dzięki postępowi tych nauk możemy dziś zweryfikować metody nauczania stosowane w domach, w przedszkolach i szkołach. Neurobiolodzy obalają wiele wygodnych dla rodziców i nauczycieli mitów i pokazują, jak wiele zależy od nas dorosłych. Tomy, tworząc określone środowisko,...

"Neurodydaktyka. Nauczanie i uczenie się przyjazne mózgowi" to książka, w której zostały zebrane wnioski płynąc z neuronauk. Dzięki postępowi tych nauk możemy dziś zweryfikować metody nauczania stosowane w domach, w przedszkolach i szkołach. Neurobiolodzy obalają wiele wygodnych dla rodziców i nauczycieli mitów i pokazują, jak wiele zależy od nas dorosłych. Tomy, tworząc określone środowisko, decydujemy o tym, czym będą zajmować się dzieci. Ich aktywność znajduje odzwierciedlenie w strukturze sieci neuronalnej, można nawet powiedzieć, że rzeźbi ich mózgi. Dlatego z wnioskami płynącymi z neuronauk powinny zapoznać się zarówno rodzic, jak i nauczyciele oraz studenci kierunków pedagogicznych, a także wszyscy, którzy chcą się dowiedzieć, jak lepiej wykorzystać potencjał dzieci. Jeśli szkoła ma być źródłem prawdy o świecie, sama nie może ignorować wiedzy o tym, jak przebiegają procesy uczenia się.

 

źródło opisu: Wydawnictwo UMK 2013

źródło okładki: http://www.wydawnictwoumk.pl/prod_74250_Neurodydak...»

pokaż więcej

Brak materiałów.
książek: 679
kiniaa_zak | 2015-01-06
Przeczytana: 05 stycznia 2015

Pierwszy raz (i to jeszcze przypadkiem) zetknęłam się z hasłem "neurodydaktyka", choć jestem już na 2 roku studiów pedagogicznych. Nie rozumiem, jak można w ogóle zajmować się edukacją, nauczaniem... nie zapoznając się wcześniej z podstawowymi faktami jak uczy się mózg!!! Ta książka mnie zafascynowała i całkowicie porwała. Dowiedziałam się mnóstwa nowych rzeczy, szczególnie o mózgu, które wydają mnie się tak istotne w procesie nauczania, że gdyby nauczyciele zdawali sobie z nich sprawę i podjęli trud przeprowadzenia lekcji przyjaznych dla mózgu, to dzisiejsza rzeczywistość wyglądałaby inaczej. Książkę czyta się bardzo dobrze i szybko bo każdy rozdział jest podzielony na małe podrozdziały, opatrzone ciekawymi, często zadziwiającymi (paradoksalnymi) tytułami. Z początku musiałam dość często zaglądać do słowniczka z tyłu, gdy pojawiały się nowe specjalistyczne pojęcia, ale nie jest tego tyle, by skutecznie utrudnić czytanie, albo odstraszyć. Autorka świetnie analizuje także polską rzeczywistość szkolną, która skupia się nie na tym jak uczyć, a na tym jak sprawdzać. Nadzwyczajny paradoks: W dzisiejszej szkole punktuje uczeń, który umie podać najbardziej powszechną i oczywistą odpowiedź, natomiast jutrzejszy student dostanie prace, tylko wtedy gdy będzie umiał myśleć twórczo i kreatywnie... Niesamowita lektura, dla mnie bardzo odkrywcza, z pewnością sięgnę po kolejne podobnej tematyki. Jest to pozycja OBOWIĄZKOWA dla wszystkich nauczających!!!

Pokaż wszystkie opinie o tej książce
Trwa wyszukiwanie najtańszych ofert.
Moja Biblioteczka
Jeżeli chcesz dodać książkę do biblioteczki, wybierz półkę, oceń lub napisz opinię.
Przeczytane
loading

Opinie czytelników


O książce:
Co się przydarzyło tej małej dziewczynce?

Kiedyś ktoś opowiadał historię zawartą w filmie , trwało to ponad dwie godziny , a odcinek serialu o którym mówił to była zaledwie czterdzie...

zgłoś błąd zgłoś błąd