Język rzeczy. W jaki sposób przedmioty nas uwodzą?
- Kategoria:
- publicystyka literacka, eseje
- Tytuł oryginału:
- The Language of Things: Understanding the World of Desirable Objects
- Wydawnictwo:
- Karakter
- Data wydania:
- 2013-09-10
- Data 1. wyd. pol.:
- 2013-09-10
- Liczba stron:
- 252
- Czas czytania
- 4 godz. 12 min.
- Język:
- polski
- ISBN:
- 9788362376292
- Tłumacz:
- Adam Puchejda
- Tagi:
- dizajn fetysz archetyp rzecz przedmiot
Czemu wymarzony komputer pod dwóch latach wydaje się nam bezużytecznym, tandetnym złomem? Z jakiego powodu niektóre przedmioty stają się fetyszami, a inne archetypami? Co dziś jest prawdziwym luksusem: posiadanie pewnych rzeczy czy raczej rezygnacja z nich? Dlaczego dajemy się wciągać w obłędny trans konsumpcji? Na te, a także wiele innych pytań, odpowiada Deyan Sudjic. Odwołując się do konkretnych przykładów z historii i współczesności (komputer Apple, pistolet Walther PPK, krzesło Aeron), pokazuje, że dizajn to swoisty język, który podlega ewolucji i który warto nauczyć się czytać. Dzięki temu będziemy mogli lepiej zrozumieć otaczający nas świat i staniemy się bardziej świadomymi odbiorcami, a może nawet uda nam się uniknąć niektórych pułapek konsumpcjonizmu. Wciągający, błyskotliwy esej, który zmienia spojrzenie na wiele rzeczy.
Porównaj ceny
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Mogą Cię zainteresować
Oceny
Książka na półkach
- 835
- 585
- 178
- 29
- 12
- 8
- 7
- 7
- 7
- 7
Cytaty
Dizajn od momentu, gdy zaczął być osobną profesją, służył konstruowaniu naszych pragnień.
Opinia
Tytuł zupełnie mylny, według mnie odpowiedzi na to pytanie próżno w tej książce szukać. Nie wiem dla kogo jest ona napisana. Osoby znające się na dizajnie nie znajdą tutaj nic nowego. Natomiast osoby nie znające się zostaną zalane potokiem nazwisk i rzeczy bez większego wyjaśnienia co, kto, jak i dlaczego. Według mnie książkę tę cechuje chaos i brak przewodniej myśli. Da się przez nią przebrnąć tylko dlatego, że jest krótka, w miarę zgrabnym językiem napisana i zawiera zdjęcia bez których trzeba by było wyszukiwać co drugie słowo w Wikipedii aby w ogóle mieć pojęcie o czym autor pisze. Dodatkowo autor pisze głównie o przedmiotach, które my zwykli śmiertelnicy, możemy obejrzeć głównie na obrazku z racji tego, że są to przedmioty luksusowe. Czytając o sklepie Prady w Tokio nie czuję tej samej co autor nutki podniecenia ponieważ wątpię żeby kiedykolwiek dane mi go było zobaczyć nie mówiąc już o zrobieniu zakupów. Przez to według mnie książka sporo traci, jest oderwana od rzeczywistości znanej większości ludzi. Polecam tylko osobom szczerze zainteresowanym tematem.
Tytuł zupełnie mylny, według mnie odpowiedzi na to pytanie próżno w tej książce szukać. Nie wiem dla kogo jest ona napisana. Osoby znające się na dizajnie nie znajdą tutaj nic nowego. Natomiast osoby nie znające się zostaną zalane potokiem nazwisk i rzeczy bez większego wyjaśnienia co, kto, jak i dlaczego. Według mnie książkę tę cechuje chaos i brak przewodniej myśli. Da...
więcej Pokaż mimo to