Droga Toyoty do Lean Leadership

Wydawnictwo: MT Biznes
8,14 (14 ocen i 1 opinia) Zobacz oceny
10
2
9
2
8
6
7
4
6
0
5
0
4
0
3
0
2
0
1
0
Edytuj książkę
szczegółowe informacje
data wydania
ISBN
9788377464069
liczba stron
324
kategoria
biznes, finanse
język
polski
dodała
joly_fh

TOYOTA. Nazwa tożsama z wielkością ? światowej klasy samochody i myślenie zmieniające reguły gry w biznesie. Toyota ponosi ogromne nakłady inwestycyjne, aby uważnie wyselekcjonować, a następnie wykształcić przywódców, którzy wpiszą się w jej unikalną filozofię i kulturę. Jak wyjaśniają autor Drogi Toyoty, Jeffery Liker oraz były dyrektor Toyoty, Gary Convis, dzięki takiemu podejściu do...

TOYOTA. Nazwa tożsama z wielkością ? światowej klasy samochody i myślenie zmieniające reguły gry w biznesie. Toyota ponosi ogromne nakłady inwestycyjne, aby uważnie wyselekcjonować, a następnie wykształcić przywódców, którzy wpiszą się w jej unikalną filozofię i kulturę. Jak wyjaśniają autor Drogi Toyoty, Jeffery Liker oraz były dyrektor Toyoty, Gary Convis, dzięki takiemu podejściu do przewodzenia firmie, uznany producent samochodów rozbudził potrzebę dążenia do doskonałości na każdym poziomie organizacji. To pozwala na:

stały wzrost: Toyota zwiększa rentowność nieprzerwanie od 58 lat ? zwolniła jedynie w roku 2008 w obliczu światowej recesji, kryzysu wadliwych samochodów i najtragiczniejszego trzęsienia ziemi, które nawiedziło Japonię; niewyczerpaną pomysłowość: podejście Toyoty do innowacyjnego myślenia i rozwiązywania problemów przynosi rezultaty w postaci czołowych miejsc w rankingach i rzeszy niezwykle zadowolonych klientów, a jednocześnie pozwala firmie na zregenerowanie sił po trzech kryzysach, które ją dotknęły w krótkich odstępach czasu; zbudowanie silnej marki i szacunku: reputacja Toyoty miała kluczowe znaczenie dla zdolności firmy do przetrwania kryzysu wadliwych samochodów ? burzy medialnej z roku 2010. A cóż to była za burza! Jednak statek, który według niektórych osób zdawał się tonąć, znów wypływa na szerokie wody. Możliwe, że kultura Toyoty straciła wtedy na sile, lecz przywództwo było jak latarnia wskazująca drogę powrotną.

W rzeczywistości, jak pisze Liker, firma ?stanowi prawdopodobnie jeszcze lepszy model szczupłego przywództwa niż kiedykolwiek wcześniej?.

Na potwierdzenie tych słów Toyota za niedługo obchodzić będzie osiemdziesięciolecie ciągłego rozwoju i innowacji. A jednak według magazynu Industry Week jedynie 2% firm stosujących Lean może pochwalić się długoterminowymi sukcesami. To, czego brakuje pozostałym 98% to ujednolicone metody i spójna filozofia leżące u podstaw przywództwa.

 

źródło opisu: MT Biznes, 2012

źródło okładki: http://www.mtbiznes.pl/b1259-DROGA-TOYOTY-DO-LEAN-LEADERSHIP.htm

pokaż więcej

Brak materiałów.
Trwa wyszukiwanie najtańszych ofert.
Dodaj dyskusję
Dyskusje o książce
    Obecnie jeszcze nie ma dyskusji powiązanych z tą książką.
Sortuj opinie wg
Opinie czytelników (1)
 Pokaż tylko oceny z treścią
książek: 147
Agata | 2019-01-29
Na półkach: Przeczytane
Przeczytana: 29 stycznia 2019

W momencie kiedy ksiazke mialam tylko i wylacznie "przejrzec" i wykorzystac najprzydatniejsze informacje, sprawila ona ze zostalam z nia na dluzej i pozwolilam sobie na nico dokladniejsze zglebienie sie. W bardzo latwy i przekonujacy czytelnika sposob, opowiedziana historia firmy oraz to jak wykorzystuje TQM. Książka wyjaśnia, dlaczego Toyota stała się jedną z najlepiej prosperujacych firm na świecie i dlaczego producenci innych firm zaczeli czerpac inspiracje z systemu produkcyjnego TPS. Bardzo istotnym aspektem jest rowniez zrozuienie oraz opanowanie minimalizacji marnotrawienia oraz zanieczyszczania srodowiska, poprawiac przy tym wydajnosc produktow. Lektura ta pomogla mi rowniez zrozumiec metody tj. JIT wykorzystywane przez firmy

Przeczytaj także

Moja Biblioteczka
Jeżeli chcesz dodać książkę do biblioteczki, wybierz półkę, oceń lub napisz opinię.
Przeczytane
loading
Zapisując się na newsletter zgadzasz się na otrzymywanie informacji z serwisu Lubimyczytac.pl w tym informacji handlowych, oraz informacji dopasowanych do twoich zainteresowań i preferencji. Twój adres email będziemy przetwarzać w celu kierowania do Ciebie treści marketingowych w formie newslettera. Więcej informacji w Polityce Prywatności.
Cytaty z książki
Inne książki autora
więcej książek tego autora
zgłoś błąd zgłoś błąd