Władza komunikacji

Wydawnictwo: Wydawnictwo Naukowe PWN
8,4 (5 ocen i 3 opinie) Zobacz oceny
10
2
9
0
8
1
7
2
6
0
5
0
4
0
3
0
2
0
1
0
Edytuj książkę
szczegółowe informacje
tytuł oryginału
Communication Power
data wydania
ISBN
9788301170219
liczba stron
514
słowa kluczowe
władza, komunikowanie, socjologia
język
polski
dodała
Bożena

Nowa książka Manuela Castellsa przenosi rozważania na temat wieku informacji w nowe stulecie. Castells podejmuje w niej temat wzajemnych związków między władzą a komunikacją, pokazując, na ile każda forma politycznego zaangażowania jest uzależniona od kontrolowania przepływu i treści informacji. Odpowiada przy tym na pytania, dlaczego tak ważne jest zarządzanie procesami komunikacyjnymi oraz...

Nowa książka Manuela Castellsa przenosi rozważania na temat wieku informacji w nowe stulecie. Castells podejmuje w niej temat wzajemnych związków między władzą a komunikacją, pokazując, na ile każda forma politycznego zaangażowania jest uzależniona od kontrolowania przepływu i treści informacji. Odpowiada przy tym na pytania, dlaczego tak ważne jest zarządzanie procesami komunikacyjnymi oraz jaką rolę odgrywa przemysł medialny i polityka państwa w rozwoju komunikacji masowej w ramach społeczeństwa sieci. Bazując na wielu przykładach, takich jak kampania prezydencka Baracka Obamy czy dezinformowanie społeczeństwa amerykańskiego na temat wojny w Iraku, wskazuje również na nowy emancypacyjny wymiar komunikacji, który określa mianem masowej komunikacji zindywidualizowanej.

Władza jest czymś więcej niż komunikacją, a komunikacja jest czymś więcej niż władzą. Władza jednak opiera się na kontroli komunikacji, tak jak podstawą przeciwwładzy jest obalanie tej kontroli. Komunikacja masowa, która potencjalnie dociera do wszystkich członków społeczeństwa, jest kształtowana i zarządzana przez relacje władzy, o korzeniach tkwiących w biznesie medialnym i polityce państwowej. Władza komunikacji znajduje się w samym sercu struktur i dynamik społecznych. To właśnie jest tematem tej książki. Jak, dlaczego i przez kogo relacje władzy są tworzone i wprowadzane w życie za pośrednictwem zarządzania procesami komunikacyjnymi. A także, w jaki sposób mogą je zmieniać aktorzy społeczni, którzy chcą doprowadzić do zmiany społecznej, wpływając na umysł publiczny.(Z tekstu)

 

źródło opisu: http://ksiegarnia.pwn.pl

źródło okładki: http://ksiegarnia.pwn.pl

pokaż więcej

Brak materiałów.
Trwa wyszukiwanie najtańszych ofert.
Dodaj dyskusję
Dyskusje o książce
    Obecnie jeszcze nie ma dyskusji powiązanych z tą książką.
Sortuj opinie wg
Opinie czytelników (3)
 Pokaż tylko oceny z treścią
książek: 10
Michał | 2015-08-12
Przeczytana: 2015 rok

Interesująca

książek: 284
abel | 2013-05-17
Na półkach: Przeczytane, Mam, Nieznane lądy
Przeczytana: 14 maja 2013

Doskonała książka Castellsa. W pierwszych trzech rozdziałach wprowadzenie aparatu pojęciowego i teorii władzy oraz jej przeniesienie na badania nad społeczeństwem sieci, rozumianym w najszerszym możliwym znaczeniu. Dwa kolejne rozdziały stanowią egzymplifikację przedstawionej wcześniej teorii. Przemyślana, logicznie ułożona książka, przekonująco wyjaśniająca wiele zjawsisk współczesności. Na uwagę zasługuje też praca tłumaczy, Jakuba Jedlińskiego i Pawła Tomanka, którzy bardzo dobrze poradzili sobie z tym niełatwym tekstem.

książek: 301
Novik | 2013-05-12
Na półkach: Przeczytane, Posiadam
Przeczytana: 12 maja 2013

Poza dość trudną w czytaniu częścią zawierającą aparat pojęciowy, gdzieś mniej więcej do 2/3 książki byłem całkiem zafrapowany, trochę mnie puściło przy wywodach na temat globalnego ocieplenia. Przy końcu wróciłem jednak na dobrą stronę mocy czytania. Konkluzja: wielki brat nie przestaje się na nas gapić! Jak ochronić skarb swojej wolności w tych czasach?

Przeczytaj także

Moja Biblioteczka
Jeżeli chcesz dodać książkę do biblioteczki, wybierz półkę, oceń lub napisz opinię.
Przeczytane
loading
Zapisując się na newsletter zgadzasz się na otrzymywanie informacji z serwisu Lubimyczytac.pl w tym informacji handlowych, oraz informacji dopasowanych do twoich zainteresowań i preferencji. Twój adres email będziemy przetwarzać w celu kierowania do Ciebie treści marketingowych w formie newslettera. Więcej informacji w Polityce Prywatności.
Cytaty z książki
Inne książki autora
więcej książek tego autora
zgłoś błąd zgłoś błąd