Doskonale zwyczajna rzeczywistość. Socjologia, geografia albo metafizyka muzyki

Wydawnictwo: Krytyka Polityczna
7,25 (4 ocen i 1 opinia) Zobacz oceny
10
0
9
1
8
0
7
2
6
1
5
0
4
0
3
0
2
0
1
0
Edytuj książkę
szczegółowe informacje
data wydania
ISBN
9788363855147
słowa kluczowe
muzyka, socjologia
język
polski
dodała
joly_fh

Tworzenie muzyki to nie tylko godziny w studiu, ślęczenie nad zapisem nutowym czy komputerem. Robiąc muzykę, musisz decydować o materiale, który się na nią składa, o tym, w jaki sposób będzie dystrybuowana i prezentowana. Za pomocą jakich narzędzi, przez kogo i na jakich zasadach? Świat społeczny jest integralnym elementem tego, co nazywamy „dziełem muzycznym”. Doskonale zwyczajna...

Tworzenie muzyki to nie tylko godziny w studiu, ślęczenie nad zapisem nutowym czy komputerem. Robiąc muzykę, musisz decydować o materiale, który się na nią składa, o tym, w jaki sposób będzie dystrybuowana i prezentowana. Za pomocą jakich narzędzi, przez kogo i na jakich zasadach? Świat społeczny jest integralnym elementem tego, co nazywamy „dziełem muzycznym”. Doskonale zwyczajna rzeczywistość to zbiór esejów analizujących muzykę z perspektywy socjologicznej, antropologicznej i kulturoznawczej.

Autor poszukuje pojęć niezbędnych do zrozumienia muzyki nie w analizach teoretycznych, lecz bezpośrednio w muzyce głównych bohaterów książki, m.in. Corneliusa Cardew, Alvina Luciera, Johna Lomaxa, Luca Ferrariego, Keitha Rowe’a, Luigiego Russolo, Toshiya Tsunoda, Ludwiga van Beethovena. To oni sami okazują się tutaj teoretykami muzyki.

 

źródło opisu: Wydawnictwo Krytyki Politycznej, 2013

źródło okładki: http://www.krytykapolityczna.pl/wydawnictwo/doskon...»

pokaż więcej

Brak materiałów.
Trwa wyszukiwanie najtańszych ofert.
Dodaj dyskusję
Dyskusje o książce
    Obecnie jeszcze nie ma dyskusji powiązanych z tą książką.
Sortuj opinie wg
Opinie czytelników (1)
 Pokaż tylko oceny z treścią
książek: 7
hańczańska | 2016-08-30
Przeczytana: 30 sierpnia 2016

Zbiór esejów Michała Libery rozpoczyna się analizą noise'u i gdybym nie była fetyszystką słowa, pewnie bardziej wprawiłyby mnie te rozważania w konsternację niż zachwyt, a to ze względu na stężenie nieznanych mi pojęć czy też nazwisk. Stało się jednak inaczej. Czytanie o muzyce w zasadzie dla mnie obcej lub znanej bardzo mało, zaczęło być przygodą, w której ciągle poznawałam nowe znaczenia, nazwy i dźwięki. Co więcej, chciałam te odgłosy, hałasy i szumy poetycko interpretować, podczas słuchania rozpatrując różne do nich podejścia. W tym jest naprawdę sporo magii, to takie opisywanie dźwięków przeróżnych, dywagacje o nich, o formach, gęstnieniu, złożoności lub jej braku. Zaglądanie pod podszewkę współczesnej muzyki. Szukanie analogii, przeciwstawianie różnych teorii, budowanie nowych światów. Po przeczytaniu danego fragmentu, puszczałam utwór, a później starałam się odnaleźć to, co w swoich erudycyjnych rozprawach zawiera Libera. I co? Udawało się. Ba, nawet zaczęłam to lubić.

To...

Przeczytaj także

Moja Biblioteczka
Jeżeli chcesz dodać książkę do biblioteczki, wybierz półkę, oceń lub napisz opinię.
Przeczytane
loading
Zapisując się na newsletter zgadzasz się na otrzymywanie informacji z serwisu Lubimyczytac.pl w tym informacji handlowych, oraz informacji dopasowanych do twoich zainteresowań i preferencji. Twój adres email będziemy przetwarzać w celu kierowania do Ciebie treści marketingowych w formie newslettera. Więcej informacji w Polityce Prywatności.
Cytaty z książki
Inne książki autora
więcej książek tego autora
zgłoś błąd zgłoś błąd