rozwiń zwiń

Siła nawyku. Dlaczego robimy to, co robimy i jak można to zmienić w życiu i biznesie

Okładka książki Siła nawyku. Dlaczego robimy to, co robimy i jak można to zmienić w życiu i biznesie
Charles Duhigg Wydawnictwo: Wydawnictwo Naukowe PWN nauki społeczne (psychologia, socjologia, itd.)
424 str. 7 godz. 4 min.
Kategoria:
nauki społeczne (psychologia, socjologia, itd.)
Tytuł oryginału:
The Power of Habit
Wydawnictwo:
Wydawnictwo Naukowe PWN
Data wydania:
2013-04-03
Data 1. wyd. pol.:
2013-04-03
Data 1. wydania:
2012-01-01
Liczba stron:
424
Czas czytania
7 godz. 4 min.
Język:
polski
ISBN:
9788377052730
Tłumacz:
Małgorzata Guzowska
Tagi:
nawyk psychologia nałóg społeczeństwo neurologia

Oceń książkę
i
Dodaj do biblioteczki

Porównaj ceny

i
Porównywarka z zawsze aktualnymi cenami
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Ładowanie Szukamy ofert...

Patronaty LC

Książki autora

Mogą Cię zainteresować

Oceny

Średnia ocen
7,4 / 10
4945 ocen
Twoja ocena
0 / 10

Opinia

avatar
37
14

Na półkach: ,

„Dlaczego robimy to, co robimy i jak można to zmienić w życiu i biznesie?” – to bardzo dobre pytanie, które sądzę, każdy sobie prędzej czy później powinien zadać (przychylałbym się wersji, aby jednak prędzej). I na nie właśnie Charles Duhigg postanawia odpowiedzieć w swojej książce. Sam autor to wielokrotnie nagradzany dziennikarz magazynu „New York Times”. Za oceanem z pewnością znany bardziej, ja muszę przyznać, że dowiedziałem się o nim właśnie dzięki „Sile nawyku”. Szczególnie moją uwagę zwrócił fakt, że jako dziennikarz Duhigg przedstawił główny temat książki jako zbiór wielu przypadków, stopniowo analizując ich związki z nawykiem. Nie jest to na całe szczęście naukowa publikacja, przesiąknięta fachowymi terminami naukowymi. I to sobie w tym autorze cenię.
Książka oparta jest przede wszystkim na przedstawieniu czytelnikowi jak ogromny wpływ na życie każdego człowieka mają nawyki. Idąc dalej, jak całe nasze życie zbudowane jest z nawyków. O której wstajemy? Co robimy od razu po przebudzeniu? Jak wyglądają podstawowe, powtarzające się każdego dnia czynności? W zdecydowanej większości padną zapewne odpowiedzi – tak samo lub bardzo podobnie. I właśnie to, że robimy ciągle te same rzeczy, w ten sam sposób uświadamia nam Duhigg i odpowiedzialnością obarcza właśnie nawyki.
Dowiadujemy się, że według badań, nawyk powstaje wtedy, kiedy „mózg chce pracować jak najmniejszym nakładem pracy”, co powoduje „zapisanie” konkretnej czynności w podświadomości i powtarzanie jej ciągle w ten sam sposób. Każdy nawyk, niezależnie czy mowa o paleniu papierosów lub też myciu zębów, składa się z trzech podstawowych czynników. Duhigg daje receptę jak nawyki, z naciskiem na te negatywne, zmieniać. Otóż należy przeanalizować dany nawyk, zwrócić uwagę na jego składowe elementy i poprawić z nich te, które według nas nam nie odpowiadają. Teoretycznie wydaje się proste, ale jak to zwykle bywa teoria nie zawsze idzie w parze z praktyką. Autor widocznie o tym pomyślał i zamieścił w książce wiele historii zmian nawyków, zarówno zwykłych ludzi, jak i dużych międzynarodowych firm, których poznanie ma ułatwić panowanie nad własnymi nawykami.
„Siła nawyku” to pozycja, po którą warto sięgnąć, gdyż rzuca ona światło na sprawy, które przeważnie były oczywiste, ale nie do końca zrozumiałe. Jak już wcześniej wspomniałem ogromnym plusem jest dla mnie brak terminologii naukowej, mimo iż to książka traktująca przede wszystkim o ludzkiej psychice, czyli co nam tak właściwie w głowie siedzi z naukowego punktu widzenia. Zamiast tego możemy zapoznać się z przykładami zmian nawyków, które w swoim życiu postanowili poczynić zarówno zwykli ludzie jak i światowe korporacje. Dzięki temu zabiegowi Duhigg’a książkę czyta się przyjemnie, „od środka” poznając schemat zmiany nawyku, co sprawia, że czytelnik zawartą w książce wiedzę, będzie łatwiej mógł wykorzystać w swoim życiu i czynić kroki ku lepszemu.

„Dlaczego robimy to, co robimy i jak można to zmienić w życiu i biznesie?” – to bardzo dobre pytanie, które sądzę, każdy sobie prędzej czy później powinien zadać (przychylałbym się wersji, aby jednak prędzej). I na nie właśnie Charles Duhigg postanawia odpowiedzieć w swojej książce. Sam autor to wielokrotnie nagradzany dziennikarz magazynu „New York Times”. Za oceanem z...

więcej Pokaż mimo to

Książka na półkach

  • Chcę przeczytać
    7 169
  • Przeczytane
    6 300
  • Posiadam
    1 265
  • Teraz czytam
    493
  • Ulubione
    123
  • Psychologia
    110
  • Chcę w prezencie
    85
  • Rozwój osobisty
    76
  • Audiobook
    74
  • 2021
    52

Cytaty

Więcej
Charles Duhigg Siła nawyku. Dlaczego robimy to, co robimy i jak można to zmienić w życiu i biznesie Zobacz więcej
Charles Duhigg Siła nawyku. Dlaczego robimy to, co robimy i jak można to zmienić w życiu i biznesie Zobacz więcej
Charles Duhigg Siła nawyku. Dlaczego robimy to, co robimy i jak można to zmienić w życiu i biznesie Zobacz więcej
Więcej

Podobne książki

Przeczytaj także