Siła nawyku. Dlaczego robimy to, co robimy i jak można to zmienić w życiu i biznesie

Okładka książki Siła nawyku. Dlaczego robimy to, co robimy i jak można to zmienić w życiu i biznesie
Charles Duhigg Wydawnictwo: Wydawnictwo Naukowe PWN nauki społeczne (psychologia, socjologia, itd.)
424 str. 7 godz. 4 min.
Kategoria:
nauki społeczne (psychologia, socjologia, itd.)
Tytuł oryginału:
The Power of Habit
Wydawnictwo:
Wydawnictwo Naukowe PWN
Data wydania:
2013-04-03
Data 1. wyd. pol.:
2013-04-03
Data 1. wydania:
2012-01-01
Liczba stron:
424
Czas czytania
7 godz. 4 min.
Język:
polski
ISBN:
9788377052730
Tłumacz:
Małgorzata Guzowska
Tagi:
nawyk psychologia nałóg społeczeństwo neurologia

Oceń książkę
i
Dodaj do biblioteczki

Porównaj ceny

i
Porównywarka z zawsze aktualnymi cenami
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Ładowanie Szukamy ofert...

Patronaty LC

Książki autora

Mogą Cię zainteresować

Oceny

Średnia ocen
7,4 / 10
4945 ocen
Twoja ocena
0 / 10

Opinia

avatar
1852
1504

Na półkach: , , , , ,

Świetnie napisana książka popularnonaukowa prezentująca najnowsze badania nad kształtowaniem się nawyków i metodami ich zmiany. Autor przytacza wiele przykładów z praktyki, daje też sporo ważnych wskazówek dla chcących zmienić swoje nawyki. Wrażenie psuje druga część mówiąca o nawykach w organizacjach: przypomina standardową książkę biznesową.

W pierwszej części książki autor, używając bardzo ciekawych przykładów i obficie korzystając z literatury naukowej, przedstawia najnowszy stan wiedzy na temat kształtowania się nawyków. Sprawa to ważna, bo nawyki wpływają w olbrzymim stopniu na nasze życie, poza tym są one często zupełnie nieświadome. Na dodatek, mamy wiele szkodliwych nawyków, ich pozbycie się bardzo ułatwiło by nam życie.

Kluczowe jest tu odkrycie, że nawyk może być przedstawiony jako triada: wskazówka, zwyczaj, nagroda; triada owa tworzy pętlę nawyku. Znajomość owej triady może być szczególnie ważna dla tych którzy chcą wypracować nowe nawyki, na przykład codzienne bieganie.

Z drugiej strony badania pokazują, iż raz utrwalone nawyki nigdy w pełni nie znikają, niemniej można je 'przykryć' nowymi nawykami: wiedza to bardzo ważna dla tych, co chcą zmienić szkodliwe nawyki. Autor dokładnie przedstawia mechanizm owego przykrycia: fascynująca jest szczegółowo opisana historia zmiany nawyku obgryzania paznokci u Mandy; pokazuje ona, że zmiana złego nawyku nie musi być tak trudna, jeśli się wie o co chodzi.

To jeszcze nie wszystko, mówi autor, aby zmienić szczególnie głęboko utrwalone nawyki (na przykład nałogi), potrzebna jest wiara, że zmiana może się udać, ważne też wsparcie grupy która ową wiarę podtrzymuje, przykładem program AA dla trzeźwiejących alkoholików.

Druga część książki, w której autor mówi o nawykach w organizacjach, odbiega bardzo poziomem od doskonałej części pierwszej, mamy tam bowiem zbiór historii o różnych firmach, w których zmiana nawyków pracowników przyczyniła się do sukcesu firmy. Niemniej związek owych historii z nawykami jest luźny, nie wiadomo czy niosą one jakieś ogólne przesłanie, bo każdy przykład jest specyficzny. Niektóre przykłady są wręcz niesmaczne gdy autor np. zachwyca się umiejętnościami analityków danych. którzy są w stanie przewidzieć z wyprzedzeniem zmiany popytu klientów. Ta część przypomina typową książkę o biznesie, pełną optymistycznych przykładów i nie prezentującą żadnej ogólnie akceptowanej wiedzy.

Zacząłem książkę słuchać w postaci audiobooka, ale słuchało się ciężko, lepiej jednak czytać, bo za dużo tam ważnych treści, poza tym można przeskoczyć niekończące się i niezbyt interesujące rozdziały o biznesie.

Bardzo polecam pierwszą część książki wszystkim którzy chcą wypracować nowe nawyki albo pragną skończyć ze starymi, szkodliwymi nawykami.

Świetnie napisana książka popularnonaukowa prezentująca najnowsze badania nad kształtowaniem się nawyków i metodami ich zmiany. Autor przytacza wiele przykładów z praktyki, daje też sporo ważnych wskazówek dla chcących zmienić swoje nawyki. Wrażenie psuje druga część mówiąca o nawykach w organizacjach: przypomina standardową książkę biznesową.

W pierwszej części książki...

więcej Pokaż mimo to

Książka na półkach

  • Chcę przeczytać
    7 167
  • Przeczytane
    6 298
  • Posiadam
    1 265
  • Teraz czytam
    494
  • Ulubione
    123
  • Psychologia
    110
  • Chcę w prezencie
    85
  • Rozwój osobisty
    76
  • Audiobook
    74
  • 2021
    52

Cytaty

Więcej
Charles Duhigg Siła nawyku. Dlaczego robimy to, co robimy i jak można to zmienić w życiu i biznesie Zobacz więcej
Charles Duhigg Siła nawyku. Dlaczego robimy to, co robimy i jak można to zmienić w życiu i biznesie Zobacz więcej
Charles Duhigg Siła nawyku. Dlaczego robimy to, co robimy i jak można to zmienić w życiu i biznesie Zobacz więcej
Więcej

Podobne książki

Okładka książki Dlaczego narody przegrywają Daron Acemoglu, James A. Robinson
Ocena 7,5
Dlaczego narod... Daron Acemoglu, Jam...
Okładka książki Aktywizator seniorów. Scenariusze zajęć Małgorzata Brzezińska, Małgorzata Graczkowska, Anna Kwaśniewska
Ocena 6,8
Aktywizator se... Małgorzata Brzezińs...
Okładka książki Ból emocjonalny. Strategie i ćwiczenia, dzięki którym przezwyciężysz cierpienie psychiczne Patrick Fanning, Matthew McKay, Patricia Zurita Ona, Erica Pool
Ocena 10,0
Ból emocjonaln... Patrick Fanning, Ma...

Przeczytaj także