Nasza strona internetowa wykorzystuje cookies (pol.: ciasteczka)

W celu sprawnego i szybkiego działania serwisu, zapewnienia wygody podczas jego przeglądania, dostosowywania funkcjonalności do indywidualnych potrzeb użytkowników, a także w celach statystycznych oraz reklamowych, używamy informacji zapisanych za pomocą cookies. Korzystanie z serwisu jest równoznaczne ze zgodą użytkownika na stosowanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz tutaj.

Rozwój kontaktów małego dziecka z literaturą. Podręcznik

Książka jest przypisana do serii/cyklu "Biblioteki - Dzieci - Młodzież". Edytuj książkę, aby zweryfikować serię/cykl.
Wydawnictwo: Stowarzyszenie Bibliotekarzy Polskich
7 (1 ocen i 0 opinii) Zobacz oceny
10
0
9
0
8
0
7
1
6
0
5
0
4
0
3
0
2
0
1
0
szczegółowe informacje
data wydania
ISBN
9788361464921
liczba stron
122
język
polski
dodała
Jewel

Dorośli nie zawsze doceniają wagę pierwszych lat życia dziecka. Oto zmęczona młoda matka, patrząc na swoje nowonarodzone niemowlę mówi: – Chciałabym, aby miał już choć cztery lata… – Żartujesz? – odpowiada jej babka dziecka. – Ominąłby cię najpiękniejszy i najważniejszy dla was czas. Współczesna psychologia rozwojowa mówi, że istotne znaczenie dla dalszych etapów życia dziecka ma okres...

Dorośli nie zawsze doceniają wagę pierwszych lat życia dziecka. Oto zmęczona młoda matka, patrząc na swoje nowonarodzone niemowlę mówi:

– Chciałabym, aby miał już choć cztery lata…
– Żartujesz? – odpowiada jej babka dziecka. – Ominąłby cię najpiękniejszy i najważniejszy dla was czas.

Współczesna psychologia rozwojowa mówi, że istotne znaczenie dla dalszych etapów życia dziecka ma okres wczesnego rozwoju, a nawet okres prenatalny, w którym zdaniem niektórych badaczy, dziecko odbiera bodźce z zewnątrz. Choć nie jest to słuchanie i czucie podobne do tego, którego doświadcza ono poza organizmem matki, wywiera wpływ na późniejsze stadia. Zaniechanie ważnych zadań w tym najwcześniejszym okresie, może stać się przyczyną luki rozwojowej, której wypełnienie często nigdy nie będzie możliwe.



Seria wydawnicza BDM „Biblioteka – Dzieci – Młodzież” ma na celu […] dostarczyć bibliotekarzom fachowej wiedzy dotyczącej pracy z dzieckiem w bibliotece. Dziecięcy użytkownik stanowi wszak znaczny procent wszystkich użytkowników bibliotek […] co oznacza, że praktycznie większość kadry bibliotekarskiej prowadzi pracę z dziećmi i powinna być przygotowana do niej. Wydaje się to ważne tym bardziej, że współcześnie przywiązuje się coraz większą wagę do tego, aby kontakt z książką, literaturą, pięknym słowem dziecko rozpoczynało możliwie najwcześniej.
Joanna Papuzińska

 

źródło opisu: Wydawnictwo Stowarzyszenia Bibliotekarzy Polskich, 2011

źródło okładki: http://www.sbp.pl/wydawnictwa/produkt?produkt_id=152

pokaż więcej

Brak materiałów.
Trwa wyszukiwanie najtańszych ofert.
Dodaj dyskusję
Dyskusje o książce
    Obecnie jeszcze nie ma dyskusji powiązanych z tą książką.
Sortuj opinie wg
Opinie czytelników (8)
 Pokaż tylko oceny z treścią
książek: 538
tuttut | 2013-03-13
Na półkach: Przeczytane
książek: 184
JaSamotna | 2017-01-28
Na półkach: Przeczytane
książek: 2863
Monika | 2016-09-29
Na półkach: Chcę przeczytać
książek: 120
iovaa | 2016-02-13
Na półkach: Chcę przeczytać
książek: 689
Baryłka | 2015-12-08
książek: 374
Monika | 2014-05-12
Na półkach: Chcę przeczytać
książek: 333
Ismena | 2013-11-06
Na półkach: Chcę przeczytać
książek: 790
Jewel | 2013-03-01
Na półkach: Przeczytane, Naukowe
Moja Biblioteczka
Jeżeli chcesz dodać książkę do biblioteczki, wybierz półkę, oceń lub napisz opinię.
Przeczytane
loading
Cytaty z książki
Inne książki autora
więcej książek tego autora
zgłoś błąd zgłoś błąd