Kultura masowa a marketing polityczny

Książka jest przypisana do serii/cyklu "Wybory, Demokracja, Polityka". Edytuj książkę, aby zweryfikować serię/cykl.
Wydawnictwo: Wydawnictwo Adam Marszałek
6 (1 ocen i 0 opinii) Zobacz oceny
10
0
9
0
8
0
7
0
6
1
5
0
4
0
3
0
2
0
1
0
Edytuj książkę
szczegółowe informacje
data wydania
ISBN
9788376113845
liczba stron
131
kategoria
popularnonaukowa
język
polski

„Kultura masowa a marketing polityczny” to interesująca pozycja prezentująca zależności pomiędzy tymi dziedzinami na przykładzie kampanii prezydenckich w USA w 2004 i 2004 roku. Poza pierwszym, mocno teoretycznym, rozdziałem cała książka jest napisana w sposób bardzo przystępny i może być znakomitym przewodnikiem po głównych elementach procesu wyłaniania amerykańskiego prezydenta. Autor...

„Kultura masowa a marketing polityczny” to interesująca pozycja prezentująca zależności pomiędzy tymi dziedzinami na przykładzie kampanii prezydenckich w USA w 2004 i 2004 roku. Poza pierwszym, mocno teoretycznym, rozdziałem cała książka jest napisana w sposób bardzo przystępny i może być znakomitym przewodnikiem po głównych elementach procesu wyłaniania amerykańskiego prezydenta. Autor trafnie wskazuje na bardzo istotne dla nowoczesnej polityki trendy, omawiając jej coraz większą symbiozę z kulturą masową.


Notatki z lektury


Mediatyzacja


zjawisko opisujące wkraczanie polityki na obszar kultury masowej i popularnej, czy wzajemne przenikanie się systemów medialnych, kulturowych i politycznych,


systemy medialne górują nad systemem politycznym, uzależniając aktorów politycznych od medialnego funkcjonowania – politycy stając pod presją obecności w mediach dostosowują się do narzucanych przez nie reguł,


Marketing polityczny i kultura masowa


kultura masowa stanowi pas transmisyjny pomiędzy politykami a społeczeństwem,


twórcy kultury masowej uczestniczą w marketingu wyborczym.


kultura masowa może być narzędziem manipulacji, szczególnie młodych wyborców.


obopólne korzyści – politycy zyskują lepsze dotarcie do wyborców, artyści zwiększają swoją popularność i podkreślają swoje znaczenie.


ELEMENTY KULTURY MASOWEJ A POLITYKA

Plakaty wyborcze


personalne – prezentujące kandydata,


tematyczne – odnoszące się do kwestii programowych.


Radio


wywiady wyborcze,


audycje polityczne,


miejsce emisji reklam politycznych.


Muzyka


element pozytywnej kampanii – ścieżka dźwiękowa klipów wyborczych, temat muzyczny kampanii,


element kampanii negatywnej – zniechęcanie przez muzyków konkurenta lub reprezentowanej przez niego idei poprzez np. publiczne deklaracje niechęci, teksty piosenek, przemowy na koncertach.


poparcie udzielane przez muzyków kandydatowi.


Kino


filmy dokumentalne – kino zaangażowane np. krytyka administracji Busha w filmach Michaela Moore’a.


filmy o politykach – rzadko stosowane ze względu na długość filmu, chociaż zdarzają się takie produkcje np. Bill Clinton – „The man from Hope” z 1992.


Telewizja


telewizja sprawozdawcą i kreatorem rzeczywistości politycznej,


istotna rola telewizyjnych debat prezydenckich,


reklama polityczna – spoty wyborcze.


Internet


dwukierunkowość wymiany informacji,


efektywność cenowa,


wysoka multimedialność.


KAMPANIA W 2004

Debaty prezydenckie


3 debaty kandydatów na prezydenta – najważniejsza jest pierwsza debata, później wyborcy nie oglądają uważnie,


1 debata kandydatów na wiceprezydentów,


podczas kampanii reelekcyjnej debaty są korzystniejsze dla osoby ubiegającej się o wybór, niż dla urzędującego prezydenta, bo mają mniej do stracenia i mogą atakować prezydenta za niepowodzenia kadencji.


Muzycy w kampanii 2004


muzycy i twórcy kultury masowej występują podczas konwencji i spotkań wyborczych,


twórcy kultury masowej pomagają politykom w tworzeniu klipów wyborczych,


muzycy deklarują sprzeciw wobec urzędującej administracji.


NGO w kampanii 2004


Rock the Vote – organizacja broniąca artystów rockowych przed atakami Republikanów, zachęcająca młodzież do partycypacji poprzez akcje kulturalne i rozrywkowe – aktywna na początku lat 90-tych i w pierwszej dekadzie XXI wieku,


Billionaries for Bush – tworzyła prześmiewcze kampanie spotów w Internecie, organizowała uliczne happeningi przeciwko administracji Busha, która zdaniem członków BfB działała w interesie bogaczy,


NY America – wzmożona kampania antyprezydencka podczas konwencji Republikanów w Nowym Jorku. Zorganizowała festiwal sztuki i cykl debat politycznych,


National Hip-hop Political Convention, Punkvoter – organizacje muzyków, zespołów i wytwórni przeciwko polityce Busha,


The Backbone Campaign – organizacja zabiegająca o dobre imię Demokratów, zorganizowała uliczny marsz poparcia dla Kerry’ego w Bostonie podczas Konwencji Demokratów, wręczyła podczas prawyborów nagrodę za szerzenie demokracji jednemu z kandydatów.


INNE

Konwencje wyborcze


trwają kilka dni,


są wyreżyserowane, z pokazami multimedialnymi i oprawą audiowizualną,


główny punkt programu to wystąpienie kandydata na prezydenta,


wystąpienia wspierających polityków i artystów.


Rola reklamy politycznej


kreacja wizerunku polityka,


utrwalanie wizerunku polityka,


tworzenie negatywnego wizerunku przeciwnika,


przedstawianie i wyjaśnianie programu wyborczego,


zdobywanie funduszy na kampanię.


Koncepcja racjonalnego wyborcy S.L. Popkina (reasoning voter)

Wyborca racjonalny postrzega rzeczywistość za pomocą:


skryptu – scenariusz, przybliżony opis, uproszczenie rzeczywistości,


skrótów – np. wnioskowanie o poglądach kandydata na podstawie jego przeszłości.


„Trzecia partia w USA”

Nie odgrywa dużego znaczenia, ale może odbierać istotne kilka procent j

 

źródło opisu: Wydawnictwo Adam Marszałek, 2010

źródło okładki: http://www.marszalek.com.pl/

pokaż więcej

Brak materiałów.
Trwa wyszukiwanie najtańszych ofert.
Dodaj dyskusję
Dyskusje o książce
    Obecnie jeszcze nie ma dyskusji powiązanych z tą książką.
Sortuj opinie wg
Opinie czytelników (0)
 Pokaż tylko oceny z treścią
Brak opinii. Napisz pierwszą opinię!
Przeczytaj także

Moja Biblioteczka
Jeżeli chcesz dodać książkę do biblioteczki, wybierz półkę, oceń lub napisz opinię.
Przeczytane
loading
Zapisując się na newsletter zgadzasz się na otrzymywanie informacji z serwisu Lubimyczytac.pl w tym informacji handlowych, oraz informacji dopasowanych do twoich zainteresowań i preferencji. Twój adres email będziemy przetwarzać w celu kierowania do Ciebie treści marketingowych w formie newslettera. Więcej informacji w Polityce Prywatności.
Cytaty z książki
Inne książki autora
więcej książek tego autora
zgłoś błąd zgłoś błąd