Nasza strona internetowa wykorzystuje cookies (pol.: ciasteczka)

W celu sprawnego i szybkiego działania serwisu, zapewnienia wygody podczas jego przeglądania, dostosowywania funkcjonalności do indywidualnych potrzeb użytkowników, a także w celach statystycznych oraz reklamowych, używamy informacji zapisanych za pomocą cookies. Korzystanie z serwisu jest równoznaczne ze zgodą użytkownika na stosowanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz tutaj.

Kultura masowa a marketing polityczny

Książka jest przypisana do serii/cyklu "Wybory, Demokracja, Polityka". Edytuj książkę, aby zweryfikować serię/cykl.
Wydawnictwo: Wydawnictwo Adam Marszałek
6 (1 ocen i 0 opinii) Zobacz oceny
10
0
9
0
8
0
7
0
6
1
5
0
4
0
3
0
2
0
1
0
Edytuj książkę
szczegółowe informacje
data wydania
ISBN
9788376113845
liczba stron
131
kategoria
popularnonaukowa
język
polski

„Kultura masowa a marketing polityczny” to interesująca pozycja prezentująca zależności pomiędzy tymi dziedzinami na przykładzie kampanii prezydenckich w USA w 2004 i 2004 roku. Poza pierwszym, mocno teoretycznym, rozdziałem cała książka jest napisana w sposób bardzo przystępny i może być znakomitym przewodnikiem po głównych elementach procesu wyłaniania amerykańskiego prezydenta. Autor...

„Kultura masowa a marketing polityczny” to interesująca pozycja prezentująca zależności pomiędzy tymi dziedzinami na przykładzie kampanii prezydenckich w USA w 2004 i 2004 roku. Poza pierwszym, mocno teoretycznym, rozdziałem cała książka jest napisana w sposób bardzo przystępny i może być znakomitym przewodnikiem po głównych elementach procesu wyłaniania amerykańskiego prezydenta. Autor trafnie wskazuje na bardzo istotne dla nowoczesnej polityki trendy, omawiając jej coraz większą symbiozę z kulturą masową.


Notatki z lektury


Mediatyzacja


zjawisko opisujące wkraczanie polityki na obszar kultury masowej i popularnej, czy wzajemne przenikanie się systemów medialnych, kulturowych i politycznych,


systemy medialne górują nad systemem politycznym, uzależniając aktorów politycznych od medialnego funkcjonowania – politycy stając pod presją obecności w mediach dostosowują się do narzucanych przez nie reguł,


Marketing polityczny i kultura masowa


kultura masowa stanowi pas transmisyjny pomiędzy politykami a społeczeństwem,


twórcy kultury masowej uczestniczą w marketingu wyborczym.


kultura masowa może być narzędziem manipulacji, szczególnie młodych wyborców.


obopólne korzyści – politycy zyskują lepsze dotarcie do wyborców, artyści zwiększają swoją popularność i podkreślają swoje znaczenie.


ELEMENTY KULTURY MASOWEJ A POLITYKA

Plakaty wyborcze


personalne – prezentujące kandydata,


tematyczne – odnoszące się do kwestii programowych.


Radio


wywiady wyborcze,


audycje polityczne,


miejsce emisji reklam politycznych.


Muzyka


element pozytywnej kampanii – ścieżka dźwiękowa klipów wyborczych, temat muzyczny kampanii,


element kampanii negatywnej – zniechęcanie przez muzyków konkurenta lub reprezentowanej przez niego idei poprzez np. publiczne deklaracje niechęci, teksty piosenek, przemowy na koncertach.


poparcie udzielane przez muzyków kandydatowi.


Kino


filmy dokumentalne – kino zaangażowane np. krytyka administracji Busha w filmach Michaela Moore’a.


filmy o politykach – rzadko stosowane ze względu na długość filmu, chociaż zdarzają się takie produkcje np. Bill Clinton – „The man from Hope” z 1992.


Telewizja


telewizja sprawozdawcą i kreatorem rzeczywistości politycznej,


istotna rola telewizyjnych debat prezydenckich,


reklama polityczna – spoty wyborcze.


Internet


dwukierunkowość wymiany informacji,


efektywność cenowa,


wysoka multimedialność.


KAMPANIA W 2004

Debaty prezydenckie


3 debaty kandydatów na prezydenta – najważniejsza jest pierwsza debata, później wyborcy nie oglądają uważnie,


1 debata kandydatów na wiceprezydentów,


podczas kampanii reelekcyjnej debaty są korzystniejsze dla osoby ubiegającej się o wybór, niż dla urzędującego prezydenta, bo mają mniej do stracenia i mogą atakować prezydenta za niepowodzenia kadencji.


Muzycy w kampanii 2004


muzycy i twórcy kultury masowej występują podczas konwencji i spotkań wyborczych,


twórcy kultury masowej pomagają politykom w tworzeniu klipów wyborczych,


muzycy deklarują sprzeciw wobec urzędującej administracji.


NGO w kampanii 2004


Rock the Vote – organizacja broniąca artystów rockowych przed atakami Republikanów, zachęcająca młodzież do partycypacji poprzez akcje kulturalne i rozrywkowe – aktywna na początku lat 90-tych i w pierwszej dekadzie XXI wieku,


Billionaries for Bush – tworzyła prześmiewcze kampanie spotów w Internecie, organizowała uliczne happeningi przeciwko administracji Busha, która zdaniem członków BfB działała w interesie bogaczy,


NY America – wzmożona kampania antyprezydencka podczas konwencji Republikanów w Nowym Jorku. Zorganizowała festiwal sztuki i cykl debat politycznych,


National Hip-hop Political Convention, Punkvoter – organizacje muzyków, zespołów i wytwórni przeciwko polityce Busha,


The Backbone Campaign – organizacja zabiegająca o dobre imię Demokratów, zorganizowała uliczny marsz poparcia dla Kerry’ego w Bostonie podczas Konwencji Demokratów, wręczyła podczas prawyborów nagrodę za szerzenie demokracji jednemu z kandydatów.


INNE

Konwencje wyborcze


trwają kilka dni,


są wyreżyserowane, z pokazami multimedialnymi i oprawą audiowizualną,


główny punkt programu to wystąpienie kandydata na prezydenta,


wystąpienia wspierających polityków i artystów.


Rola reklamy politycznej


kreacja wizerunku polityka,


utrwalanie wizerunku polityka,


tworzenie negatywnego wizerunku przeciwnika,


przedstawianie i wyjaśnianie programu wyborczego,


zdobywanie funduszy na kampanię.


Koncepcja racjonalnego wyborcy S.L. Popkina (reasoning voter)

Wyborca racjonalny postrzega rzeczywistość za pomocą:


skryptu – scenariusz, przybliżony opis, uproszczenie rzeczywistości,


skrótów – np. wnioskowanie o poglądach kandydata na podstawie jego przeszłości.


„Trzecia partia w USA”

Nie odgrywa dużego znaczenia, ale może odbierać istotne kilka procent j

 

źródło opisu: Wydawnictwo Adam Marszałek, 2010

źródło okładki: http://www.marszalek.com.pl/

pokaż więcej

Brak materiałów.
Już teraz nowa funkcja: pakiety. Dowiedz się więcej jak kupić kilka książek w najlepszej cenie >>>
Trwa wyszukiwanie najtańszych ofert.
Dodaj dyskusję
Dyskusje o książce
    Obecnie jeszcze nie ma dyskusji powiązanych z tą książką.
Sortuj opinie wg
Opinie czytelników (4)
 Pokaż tylko oceny z treścią
książek: 7461
Antoni Leśniak | 2013-02-18
Przeczytana: 18 lutego 2013
książek: 57
rafguz | 2015-06-23
Na półkach: Przeczytane
książek: 2830
Anastazja | 2013-09-12
Na półkach: Chcę przeczytać
książek: 77
kass | 2013-03-10
Na półkach: Chcę przeczytać
Moja Biblioteczka
Jeżeli chcesz dodać książkę do biblioteczki, wybierz półkę, oceń lub napisz opinię.
Przeczytane
loading
Cytaty z książki
Inne książki autora
więcej książek tego autora
zgłoś błąd zgłoś błąd