0 (0 ocen i 0 opinii) Zobacz oceny
10
0
9
0
8
0
7
0
6
0
5
0
4
0
3
0
2
0
1
0
Edytuj książkę
szczegółowe informacje
data wydania
ISBN
978-83-7326-894-4
liczba stron
400
słowa kluczowe
pragmatyzm, czytanie, lektura, edukacja
język
polski
dodała
ZielonaCytryna

To następny po 'Jestem – więc piszę' tom poświęcony kluczowym kompetencjom edukacyjnym. Autorzy książki (pracownicy naukowi różnych uczelni, doktoranci, studenci) przyglądają się czytaniu jako kształconej przez szkołę podstawowej umiejętności, jako obowiązkowi lekturowemu i jako potrzebie egzystencjalnej. W rezultacie problematyka publikacji koncentruje się wokół następujących pytań-zagadnień,...

To następny po 'Jestem – więc piszę' tom poświęcony kluczowym kompetencjom edukacyjnym. Autorzy książki (pracownicy naukowi różnych uczelni, doktoranci, studenci) przyglądają się czytaniu jako kształconej przez szkołę podstawowej umiejętności, jako obowiązkowi lekturowemu i jako potrzebie egzystencjalnej. W rezultacie problematyka publikacji koncentruje się wokół następujących pytań-zagadnień, połączonych perspektywą edukacji polonistycznej:

1. Jaki jest związek między istnieniem a czytaniem? Jeśli jest konieczny, to dlaczego? Jaką rolę odgrywa bezinteresowna radość czytania i jak łączy się z lekturowymi szkolnymi obowiązkami i strategiami pracy interpretacyjnej na lekcjach polskiego? Co zabija, a co rozbudza czytelnicze pasje: kultura współczesna, instytucjonalne pragmatyzmy szkoły, powszechna zgoda na to, co szybkie i powierzchowne, a może lekceważenie podstaw nauki czytania?

2. Ile czytelniczej wolności ma nauczyciel i uczeń we współczesnej edukacji polonistycznej? Jak przestrzeń tej wolności łączy się z rozbudzaniem bądź gaszeniem czytelniczej pasji uczniów? Jak ta sytuacja wygląda w zderzeniu z doświadczeniami innych krajów? Komu i dlaczego potrzebny jest kanon lektur, a kto i z jakich powodów z niego rezygnuje?

3. Jakie są relacje między książką tradycyjną a jej internetowym potomstwem? Co z tych związków wynika dla współczesnego pokolenia czytelników, zwłaszcza uczniów? Jakie możliwości czytelnicze odsłania współczesna technologia, a jakie pułapki zastawia? Czy rzeczywiście jesteśmy skazani na powszechną zgodę na nieczytanie?

/pod red. Grażyny Tomaszewskiej, Beaty Kapeli-Bagińskiej, Zofii Pomirskiej/

 

źródło opisu: www.kiw.ug.edu.pl

źródło okładki: www.kiw.ug.edu.pl

pokaż więcej

Brak materiałów.
Trwa wyszukiwanie najtańszych ofert.
Dodaj dyskusję
Dyskusje o książce
    Obecnie jeszcze nie ma dyskusji powiązanych z tą książką.
Sortuj opinie wg
Opinie czytelników (0)
 Pokaż tylko oceny z treścią
Brak opinii. Napisz pierwszą opinię!
Przeczytaj także

Moja Biblioteczka
Jeżeli chcesz dodać książkę do biblioteczki, wybierz półkę, oceń lub napisz opinię.
Przeczytane
loading
Zapisując się na newsletter zgadzasz się na otrzymywanie informacji z serwisu Lubimyczytac.pl w tym informacji handlowych, oraz informacji dopasowanych do twoich zainteresowań i preferencji. Twój adres email będziemy przetwarzać w celu kierowania do Ciebie treści marketingowych w formie newslettera. Więcej informacji w Polityce Prywatności.
Cytaty z książki
Na półkach
pokaż wszystkie
zgłoś błąd zgłoś błąd