Nasza strona internetowa wykorzystuje cookies (pol.: ciasteczka)

W celu sprawnego i szybkiego działania serwisu, zapewnienia wygody podczas jego przeglądania, dostosowywania funkcjonalności do indywidualnych potrzeb użytkowników, a także w celach statystycznych oraz reklamowych, używamy informacji zapisanych za pomocą cookies. Korzystanie z serwisu jest równoznaczne ze zgodą użytkownika na stosowanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz tutaj.
0 (0 ocen i 0 opinii) Zobacz oceny
10
0
9
0
8
0
7
0
6
0
5
0
4
0
3
0
2
0
1
0
Edytuj książkę
szczegółowe informacje
data wydania
ISBN
978-83-7326-894-4
liczba stron
400
słowa kluczowe
pragmatyzm, czytanie, lektura, edukacja
język
polski
dodała
ZielonaCytryna

To następny po 'Jestem – więc piszę' tom poświęcony kluczowym kompetencjom edukacyjnym. Autorzy książki (pracownicy naukowi różnych uczelni, doktoranci, studenci) przyglądają się czytaniu jako kształconej przez szkołę podstawowej umiejętności, jako obowiązkowi lekturowemu i jako potrzebie egzystencjalnej. W rezultacie problematyka publikacji koncentruje się wokół następujących pytań-zagadnień,...

To następny po 'Jestem – więc piszę' tom poświęcony kluczowym kompetencjom edukacyjnym. Autorzy książki (pracownicy naukowi różnych uczelni, doktoranci, studenci) przyglądają się czytaniu jako kształconej przez szkołę podstawowej umiejętności, jako obowiązkowi lekturowemu i jako potrzebie egzystencjalnej. W rezultacie problematyka publikacji koncentruje się wokół następujących pytań-zagadnień, połączonych perspektywą edukacji polonistycznej:

1. Jaki jest związek między istnieniem a czytaniem? Jeśli jest konieczny, to dlaczego? Jaką rolę odgrywa bezinteresowna radość czytania i jak łączy się z lekturowymi szkolnymi obowiązkami i strategiami pracy interpretacyjnej na lekcjach polskiego? Co zabija, a co rozbudza czytelnicze pasje: kultura współczesna, instytucjonalne pragmatyzmy szkoły, powszechna zgoda na to, co szybkie i powierzchowne, a może lekceważenie podstaw nauki czytania?

2. Ile czytelniczej wolności ma nauczyciel i uczeń we współczesnej edukacji polonistycznej? Jak przestrzeń tej wolności łączy się z rozbudzaniem bądź gaszeniem czytelniczej pasji uczniów? Jak ta sytuacja wygląda w zderzeniu z doświadczeniami innych krajów? Komu i dlaczego potrzebny jest kanon lektur, a kto i z jakich powodów z niego rezygnuje?

3. Jakie są relacje między książką tradycyjną a jej internetowym potomstwem? Co z tych związków wynika dla współczesnego pokolenia czytelników, zwłaszcza uczniów? Jakie możliwości czytelnicze odsłania współczesna technologia, a jakie pułapki zastawia? Czy rzeczywiście jesteśmy skazani na powszechną zgodę na nieczytanie?

/pod red. Grażyny Tomaszewskiej, Beaty Kapeli-Bagińskiej, Zofii Pomirskiej/

 

źródło opisu: www.kiw.ug.edu.pl

źródło okładki: www.kiw.ug.edu.pl

pokaż więcej

Brak materiałów.
Już teraz nowa funkcja: pakiety. Dowiedz się więcej jak kupić kilka książek w najlepszej cenie >>>
Trwa wyszukiwanie najtańszych ofert.
Dodaj dyskusję
Dyskusje o książce
    Obecnie jeszcze nie ma dyskusji powiązanych z tą książką.
Sortuj opinie wg
Opinie czytelników (1)
 Pokaż tylko oceny z treścią
książek: 1270
ZielonaCytryna | 2012-12-27
Na półkach: Przeczytane
Przeczytana: 01 stycznia 2013
Moja Biblioteczka
Jeżeli chcesz dodać książkę do biblioteczki, wybierz półkę, oceń lub napisz opinię.
Przeczytane
loading
Cytaty z książki
Na półkach
pokaż wszystkie
zgłoś błąd zgłoś błąd