James Webb Space Telescope: Science Guide

język
angielski
dodał
Paweł

Hubble's successor, the Webb Space Telescope, will reveal a cosmos hidden from us, showing the first stars flickering to life in the distant universe and the dust-obscured surpises within our own galaxy. Find out how its innovative technology will give us this new view of the universe.

źródło opisu: http://hubblesite.org/ibooks/

źródło okładki: screenshot

Brak materiałów.
Paweł | 2012-12-23
Na półkach: Przeczytane
Przeczytana: 23 grudnia 2012

Ebook "James Webb Space Telescope: Science Guide" w wersji PDF to zaledwie przedsmak tego co oferuje wydanie interaktywne dla posiadaczy iPadów (lub użytkowników PC z kontem iTunes). Mimo, iż PDF jest o wiele uboższy warto zwrócić uwagę na zwiastun następcy Kosmicznego Teleskopu Hubble`a. Takich wydawnictw będzie przybywać z racji kolejnego niezwykłego w dziejach ludzkości osiągnięcia. Ebook o charakterze popularno-naukowym z wyraźnie zarysowanym walorem edukacyjnym. Mimo naszpikowania terminologią jaką przywykło się nazywać mianem fachowej ciekawy Czytelnik stwierdzi, iż rzecz przedłożona została przystępną angielszczyzną. Uwagę przykuwają ilustracje (fotografie, ryciny, schematy, wykresy i inne) i rzec by można, że tego rodzaju wydawnictwa tym zdobywają Czytelnika. Poniekąd tłumaczy to zadania jakie spoczywać będą na JWST i oczekiwanych efektów, rezultatów, wyników, którymi w dużej części będą dane jakie w swojej finalnej postaci przedstawią się jako fotografie czy może poprawniej astrofotografie. O ile Kosmiczny Teleskop Hubble`a można rozumując w uproszczeniu postrzegać jako teleskop zwierciadlany w odpowiednio większej skali, o tyle JWST jest narzędziem mniej tradycyjnego formatu. Jego zaawansowanie technologiczne i większe możliwości to zdolność do obserwacji w podczerwieni.

James Webb Space Telescope czyli Kosmiczny Teleskop Jamesa Webba jak wskazuje jego nazwa został ochrzczony w hołdzie dla człowieka o niebagatelnym wkładzie w rozwój nauk. James Webb był jednym z administratorów NASA i postacią pierwszoplanową przy realizacji wielu kosmicznych przedsięwzięć.

Ebook nie powinien być traktowany jako pobieżne omówienie fachowych terminów i kluczowych pojęć. Jest to raczej zbiór podstawowych haseł o znaczeniu encyklopedycznym czy podręcznikowym co jako wypunktowane główne odnośniki związane z tytułową tematyką mogą stanowić wskazówki przygotowującym się do zapoznania z literaturą fachową przedmiotu jak też pomocne przy redagowaniu prezentacji lub pracy o znaczeniu popularyzatorskim.

Pokaż wszystkie opinie o tej książce
Już teraz nowa funkcja: pakiety. Dowiedz się więcej jak kupić kilka książek w najlepszej cenie >>>
Trwa wyszukiwanie najtańszych ofert.
Moja Biblioteczka
Jeżeli chcesz dodać książkę do biblioteczki, wybierz półkę, oceń lub napisz opinię.
Przeczytane

Ekspozycja

Książka trzymająca w napięciu. Liczne zwroty akcji i szokujące zkonczenie,zachęcające do sięgnięcia po kolejne części.