Mit przedsiębiorczości. Dlaczego większość małych firm upada i jak temu zaradzić
208 str.
3 godz. 28 min.
- Kategoria:
- biznes, finanse
- Wydawnictwo:
- MT Biznes
- Data wydania:
- 2007-01-01
- Data 1. wyd. pol.:
- 2005-03-27
- Liczba stron:
- 208
- Czas czytania
- 3 godz. 28 min.
- Język:
- polski
- ISBN:
- 9788388970887
Patronat: Manager MagazinPierwszy na świecie guru małych przedsiębiorcówMit przedsiębiorczości to mit, w który wierzy większość ludzi zakładających małe firmy. To tragiczne w skutkach łudzenie się, że jeśli ktoś zna się na pracy technicznej w firmie, może z powodzeniem prowadzić firmę wykonującą tę pracę.Ten fenomenalny bestseller rozwiewa powszechny mit o zakładaniu działalności gospodarczej. Mic
Dodaj do biblioteczki
Porównaj ceny
Porównywarka z zawsze aktualnymi cenami
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Szukamy ofert...
Mogą Cię zainteresować
Oceny
Książka na półkach
- 1 382
- 553
- 108
- 53
- 37
- 16
- 6
- 6
- 5
- 5
Cytaty
Bądź pierwszy
Dodaj cytat z książki Mit przedsiębiorczości. Dlaczego większość małych firm upada i jak temu zaradzić
Dodaj cytat
Opinia
Autor wywodzi swoją metodę od spostrzeżenia, iż b.dużo małych firm, które startują na hurra upada, a upadków wśród franczyzobiorców jest niewiele. Proponuje więc, aby jednocześnie być franczyzodawcą (najpierw), a następnie franczyzobiorcą (następnie) -- tj. najpierw opracować jak ma działać firma (także jednoosobowa), jakie procedury stosować, itd. a następnie już jako "franczyzobiorca" do tych zasad się zastosować.
Nawet bez odwoływania się do franczyzy zalecenie jak najbardziej przytomne, ale czytelnik może zapytać — sekunda, to o czym pisać na 200 stronach?
Można np. wymyślić połowicznie rozgarnietą osobę (Sarę) i na kartach książki prowadzić z nią dialog. Można wymyślać różne "ciekawe" historyjki, można też przytoczyć prawdziwą historię (która jest tak sterylna -- hotel -- iż wg mnie nierzeczywista), słowem, gadać, gadać, gadać. No i dodać chwytliwy tytuł jakby autor wymyślił proch na nowo -- nic z tych rzeczy, po prostu powtórzył jak powinny wyglądać fundamenty (projekt firmy) i omówił wyłącznie to. W konkurencyjnych książkach autorzy skupiają się na szerszej gamie tematów, co sprawia wrażenie, iż szkielet firmy to jeden z wielu detali. To zogniskowanie to jedyna wyróżniająca cecha tej pozycji.
Niewiele tu realnego czytania, całość powinna zajać z 10 stron maksimum, dostajemy 20 razy więcej i to zaniżyło moją ocenę. Plusik na marginesie, to autor przypomniał mi, iż miałem przeczytać historię McDonald'sa.
Książka nie jest warta swojej okładkowej ceny, inteligentnej osobie powinna wystarczyć myśl (cytowana w książce) Toma Watsona o budowie IBM-a, z której z kolei zacytuję tutaj urywek zdania "(...) aby stać się wielką firmą [IBM], musiał działać jak wielka firma już na długo, zanim się nią stał".
Autor wywodzi swoją metodę od spostrzeżenia, iż b.dużo małych firm, które startują na hurra upada, a upadków wśród franczyzobiorców jest niewiele. Proponuje więc, aby jednocześnie być franczyzodawcą (najpierw), a następnie franczyzobiorcą (następnie) -- tj. najpierw opracować jak ma działać firma (także jednoosobowa), jakie procedury stosować, itd. a następnie już jako...
więcej Pokaż mimo to