Nasza strona internetowa wykorzystuje cookies (pol.: ciasteczka)

W celu sprawnego i szybkiego działania serwisu, zapewnienia wygody podczas jego przeglądania, dostosowywania funkcjonalności do indywidualnych potrzeb użytkowników, a także w celach statystycznych oraz reklamowych, używamy informacji zapisanych za pomocą cookies. Korzystanie z serwisu jest równoznaczne ze zgodą użytkownika na stosowanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz tutaj.

Gatunki filmowe

Tłumaczenie: Maria Zawadzka
Wydawnictwo: Wydawnictwo Naukowe PWN
6,91 (11 ocen i 1 opinia) Zobacz oceny
10
0
9
1
8
1
7
5
6
4
5
0
4
0
3
0
2
0
1
0
Edytuj książkę
szczegółowe informacje
tytuł oryginału
Film/Genre
data wydania
ISBN
978-83-01-17066-0
liczba stron
460
słowa kluczowe
film
język
polski
dodała
einsatz

Wyjątkowa publikacja kompleksowo omawiająca zagadnienie gatunków filmowych a szczególnie syntetycznie przedstawiająca ewolucję gatunków filmowych i historię badań nad nimi. Genologię filmową Autor wpisuje w tradycyjny kontekst filozoficzny i literaturoznawczy sięgający „Poetyki” Arystotelesa. Na tle dotychczasowych osiągnięć dziedziny prezentuje własną teorię, której podstawą jest definicja...

Wyjątkowa publikacja kompleksowo omawiająca zagadnienie gatunków filmowych a szczególnie syntetycznie przedstawiająca ewolucję gatunków filmowych i historię badań nad nimi.

Genologię filmową Autor wpisuje w tradycyjny kontekst filozoficzny i literaturoznawczy sięgający „Poetyki” Arystotelesa. Na tle dotychczasowych osiągnięć dziedziny prezentuje własną teorię, której podstawą jest definicja gatunku uwzględniająca nie tylko formalne cechy filmu, ale również społeczny odbiór filmu, cel jego stworzenia czy sposób dystrybucji. Tok wykładu jest klarowny, a język przystępny, większość rozdziałów zawiera krótkie podsumowania najważniejszych zagadnień, a w ramkach zostały objaśnione trudniejsze terminy lub skomentowane mniej znane zjawiska kulturowe. Na szczególną uwagę zasługuje umiejętne połączenie krytycznego spojrzenia na tradycyjne badania genologiczne z pragmatyzmem, co pozwoliło stworzyć nowoczesną teorię adekwatną do ciągle zmieniającego się przedmiotu badań.

„Wydaje się, że łączenie gatunków nie jest wyłącznie chwilową modą związaną z postmodernizmem. Wręcz przeciwnie: praktyka ta okazuje się niezbędna dla samego procesu tworzenia gatunków. Choć kino istnieje już od ponad stu lat, nadal zbyt łatwo zapominamy, że dzisiejsze czyste gatunki musiały wyłonić się z bogatych, niezwykle zróżnicowanych filmowych złóż. Dopiero po długich dziesięcioleciach drobiazgowych analiz i udoskonaleń udało się ukształtować obecny kanon gatunków. Choć trudno nam to sobie wyobrazić, magma, z której wyłoniły się złoża gatunków, nadal pozostaje w ruchu. To, co postrzegamy jako mieszaninę ugruntowanych kategorii, okazuje się często zaledwie płynną lawą nowego gatunku, który właśnie się formuje”.

 

źródło opisu: http://ksiegarnia.pwn.pl

źródło okładki: http://ksiegarnia.pwn.pl

pokaż więcej

Brak materiałów.
książek: 87
Sławomir Grochowski | 2016-05-07
Na półkach: Przeczytane
Przeczytana: 07 maja 2016

Bardzo ciekawa pozycja, dająca do myślenia. Jednak trochę brakuję jej precyzji, a w połowie trochę przysypiałem. Jeśli chodzi o tę tematykę to jest to najnowsza i chyba jedyna w Polsce pozycja. Więc must read.

Pokaż wszystkie opinie o tej książce
Już teraz nowa funkcja: pakiety. Dowiedz się więcej jak kupić kilka książek w najlepszej cenie >>>
Trwa wyszukiwanie najtańszych ofert.
Moja Biblioteczka
Jeżeli chcesz dodać książkę do biblioteczki, wybierz półkę, oceń lub napisz opinię.
Przeczytane
loading

Opinie czytelników


O książce:
Rady dla młodego dżentelmena

Najpierw się trochę rozczarowałam - książeczka niewielka (mniejsza od formatu zeszytu) i nie za gruba. A jak jeszcze przekartkowałam, to zauważyłam, ż...

zgłoś błąd zgłoś błąd