Ciszej proszę...
- Kategoria:
- nauki społeczne (psychologia, socjologia, itd.)
- Tytuł oryginału:
- Quiet: The Power of Introverts in a World That Can't Stop Talking
- Wydawnictwo:
- Laurum
- Data wydania:
- 2012-09-18
- Data 1. wyd. pol.:
- 2012-09-18
- Data 1. wydania:
- 2012-01-01
- Liczba stron:
- 464
- Czas czytania
- 7 godz. 44 min.
- Język:
- polski
- ISBN:
- 9788377462157
- Tłumacz:
- Jerzy Korpanty
- Tagi:
- introwertyzm introwertyk samotność cisza milczenie spokój odludek charakter
- Inne
Cicha rewolucja...
Co najmniej jedna trzecia spośród osób, które znamy, to introwertycy. To ci, którzy wolą słuchać niż mówić, czytać książki niż chodzić na przyjęcia. Są oni pomysłowi i twórczy, ale nie lubią się promować; wolą pracować samodzielnie niż w zespole. Choć często mówi się o takich osobach „ciche” i „spokojne”, to właśnie introwertykom zawdzięczamy wiele z najwspanialszych dokonań – od słynnych słoneczników van Gogha do pierwszego komputera osobistego.
Ta napisana z pasją, oparta na wynikach badań naukowych, pełna zapadających w pamięć fascynujących opowieści o rzeczywistych osobach książka pokazuje nam, jak bardzo nie docenia się introwertyków oraz ile na tym traci nasz rozgadany świat.
Korzystając z wyników najnowszych badań z dziedziny psychologii oraz neurobiologii, autorka ujawnia zadziwiające, mało znane dotąd różnice między ekstrawertykami a introwertykami.
Zapewne najbardziej inspirującym aspektem Ciszej, proszę… jest to, że Susan Cain prezentuje nam galerię introwertyków, którzy odnieśli sukces – od superinteligentnego, niezwykle dynamicznego prelegenta, który po wykładach odzyskuje siły w samotności, do osiągającego rekordowe wyniki sprzedaży akwizytora, który w spokoju swoich czterech ścian korzysta z mocy, jaką daje mu zadawanie pytań. Wreszcie autorka udziela nam mnóstwa bezcennych rad dotyczących m.in. tego, w jaki sposób lepiej i skuteczniej radzić sobie z różnicami w relacjach introwertyk/ekstrawertyk, jak wzmacniać poczucie własnej wartości w introwertycznym dziecku oraz czy i kiedy warto „udawać” ekstrawertyka.
Ta niezwykła książka na zawsze już zmieni nasz sposób postrzegania introwertyków oraz, co równie ważne, to, w jaki sposób introwertycy postrzegają samych siebie.
Porównaj ceny
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Mogą Cię zainteresować
Oceny
Książka na półkach
- 2 543
- 952
- 265
- 116
- 48
- 36
- 23
- 15
- 12
- 12
Opinia
Świetna, wciagająca książka badaczki introwertyków, Susan Cain, autorki popularnego wykładu na Ted.com. Sama będąc introwertyczką, bada skąd wziął się ideał ekstrawertyka, otwartego, kontaktowego, dzielącego się żywo swoimi pomysłami człowieka (wg niej to ideał amerykański i europejski - w Azji i Afryce wciąż bardziej doceniany jest introwertyzm, skromność i refleksyjność).
Wg Cain fakt, że żyjemy w coraz szybszym tempie, robimy interesy z nieznanymi nam ludźmi, stąd tak ważne jest "zrobienie dobrego wrażenia" a ono jest bardzo często kojarzone z ekstrawertycznymi zachowaniami.
Przytacza ciekawe badania psychologiczne na temat obu biegunów: ektrawertycy potrzebują większej stymulacji i szukają pobudzenia (stąd częściej zdradzają i uprawiają sporty ekstremalne), introwertycy natomiast mają wyższą wrażliwość na dotyk i bodźce. Ekstrawertyk będzie nieuważny za kierownicą, jeśli nie jest dostatecznie pobudzony np. kawą, a introwertyk będzie nieuważny, jeśli coś go za bardzo rozproszy np. hałas. Ekstrawertycy są bardziej skupieni na celu, a introwertycy również na sposobie w jaki cel osiągają, na procesie i częściej poddają swoje zachowania tzw. self-monitoringowi, np. przez kontrolę swojej ekspresji.
Przykłady badań efektywności burzy mózgów pokazuje, że nie zawsze najgłośniejsze pomysły są najlepsze, a skoro 1/3 świata to introwertycy, więc by nie stracisz ich pomysłów, ważne, żeby dawać im również miejsce w dyskusji, np. czas na wcześniejszą refleksję.
Cain pisze też, jak ważne jest znać swoje mocne strony i z nich korzystać, umieć znaleźć swoją "niszę regeneracyjną", porozumieć się ze sobą i korzystać ze swojej energii w najlepszy sposób. Książka zawiera też praktyczne porady jak ekstrawertycy i introwertycy mogą się od siebie uczyć w pracy i jak rodzice mogą wspierać swoje introwertywne dzieci w głośnym świecie pracy grupowej:)
Bardzo polecam!
Świetna, wciagająca książka badaczki introwertyków, Susan Cain, autorki popularnego wykładu na Ted.com. Sama będąc introwertyczką, bada skąd wziął się ideał ekstrawertyka, otwartego, kontaktowego, dzielącego się żywo swoimi pomysłami człowieka (wg niej to ideał amerykański i europejski - w Azji i Afryce wciąż bardziej doceniany jest introwertyzm, skromność i refleksyjność)....
więcej Pokaż mimo to