Biznes czyli kupa ludzi

Książka jest przypisana do serii/cyklu "psyche". Edytuj książkę, aby zweryfikować serię/cykl.
Wydawnictwo: Zwierciadło
6,87 (23 ocen i 3 opinie) Zobacz oceny
10
1
9
2
8
5
7
8
6
3
5
1
4
2
3
1
2
0
1
0
Edytuj książkę
szczegółowe informacje
data wydania
ISBN
978-83-917955-4-5
liczba stron
232
język
polski
dodała
tristenia

Czy jesteśmy genetycznie zaprogramowani do pracy w zespole? Na czym polega bycie prawdziwym menedżerem? Czy ekspert musi być arogancki? Dlaczego uczniom wmawia się, że powinni się doskonalić tam, gdzie idzie im najgorzej? Jaka jest różnica miedzy zarządzaniem a ręcznym sterowaniem? Czy kujon jest dźwignią handlu? Po co trabantowi sznurek? Na to i wiele innych pytań Autor odpowiada w...

Czy jesteśmy genetycznie zaprogramowani do pracy w zespole? Na czym polega bycie prawdziwym menedżerem? Czy ekspert musi być arogancki? Dlaczego uczniom wmawia się, że powinni się doskonalić tam, gdzie idzie im najgorzej? Jaka jest różnica miedzy zarządzaniem a ręcznym sterowaniem? Czy kujon jest dźwignią handlu? Po co trabantowi sznurek?

Na to i wiele innych pytań Autor odpowiada w niniejszym zbiorze esejów, którego celowo nie chce nazywać poradnikiem. Woli, bowiem, inspirować niż radzić.

„Wszystko, co napisałem w tej książce, ma prowadzić do rozwoju zespołów i wspólnotowego nadążania za zmieniającym się światem. Do osiągania wyników PONADPRZECIĘTNYCH. Aby osiągać te przeciętne, wystarczy robić wszystko samemu, za wszystkich i stale zajmować się kwestiami bieżącymi. Byle zaliczyć na „tróję z minusem” i jakoś dopiąć budżet, zrealizować target czy osiągnąć wynik . Ale wówczas nie ma co mówić o efekcie pracy zespołowej. Jeśli myślimy za zespół, pomysły będą tylko takie, jakie sami wymyślimy. Jeśli cały czas mówimy ludziom, co mają robić, zwalniamy ich z myślenia i ograniczamy rozwój firmy. Jeśli tylko wytykamy im błędy zamiast chwalić za wykorzystanie talentów, nie będą chcieli z nami pracować.

Zwarcia w zespole są nieuniknione. Nie da się, bowiem, wymazać czyjejś wiedzy i na jej miejsce wsadzić mu naszej. Da się natomiast poszukać sposobów komunikacji dwóch zbiorów danych. WiFi, bluetooth, IR... Wspólnej częstotliwości…”.

Miłosz Brzeziński- topowy polski trener z międzynarodowym certyfikatem coacha ICC. Konsultant CNBC Biznes i TVN w zakresie psychologii biznesu. Autor obrazoburczych felietonów, obrzydliwych recenzji i rewolucyjnych artykułów na temat biznesu w teorii i w praktyce. Profesor Działań Skutecznych w Instytucie Kreowania Skuteczności. Konsultuje celebrytów, dziennikarzy i najwyższą kadrę menedżerską w Polsce. Denerwuje. Wyzłośliwia się. Zmusza do myślenia. Ma dwa życiowe motta ( Prawdziwa pasja, to wydzieranie światu wiedzy 24 godziny na dobę oraz Wyróżnij się albo zgiń) i dwa rodzaje wizytówek (poważne i niepoważne).

 

źródło opisu: Zwierciadło 2010

źródło okładki: http://ksiegarnia.zwierciadlo.pl/17,biznes-czyli-kupa-ludzi.html

pokaż więcej

Brak materiałów.
Trwa wyszukiwanie najtańszych ofert.
Dodaj dyskusję
Dyskusje o książce
    Obecnie jeszcze nie ma dyskusji powiązanych z tą książką.
Sortuj opinie wg
Opinie czytelników (3)
 Pokaż tylko oceny z treścią
książek: 511
mts | 2016-06-20
Na półkach: Przeczytane
Przeczytana: 20 czerwca 2016

Lekko napisany zbiór krótkich rozdziałów nt. komunikacji z ludźmi, nie tylko w sytuacjach biznesowych. Znaleźć można tu wiele ciekawych spostrzeżeń, choć podczas lektury miałem wrażenie, że to bardziej zlepek badań i przemyśleń innych autorów, a Brzeziński niewiele dorzuca od siebie. Całość sprawia też niestety wrażenie lekkiego chaosu, skakania z tematu na temat, często ciężko więc jest wydobyć esencję tego o co chodzi autorowi. Mimo wszystko uważam tę książkę za udaną, a tematyka komunikacji międzyludzkiej jest tak istotna, że choćby z tego tylko względu warto po tę książkę sięgnąć. Szczególnie jeśli temat ten nie jest naszym konikiem.

książek: 195
Patrycja | 2016-04-06
Na półkach: Przeczytane
Przeczytana: 06 kwietnia 2016

Pozycja przeczytana z polecenia na blogu Volantification.
Nie spodziewałam się, że ta książka będzie taka dobra. Całe strony można byłoby skopiować i powiesić na ścianie ;)
Niezwykle ciekawy opis sposobów na to, jak radzić sobie z konfliktami i jak sprawnie się komunikować nie tylko w pracy ale i w codziennym życiu. To nie jest kolejna książka coachingowa. To lektura ucząca inaczej patrzeć na podbramkowe sytuacje i podrzucająca pomysły na to, jak je ugryźć. Jak to mówi stare powiedzenie: Jak zjeść słonia? - Po kawałku ;)

książek: 458
hcrzeznik | 2014-01-25
Na półkach: Przeczytane

Takie sobie, zbiór chaotycznych eseji. Ciężko mi się czytało. Mnie osobiście do niczego nie zainspirowało.

Przeczytaj także

Moja Biblioteczka
Jeżeli chcesz dodać książkę do biblioteczki, wybierz półkę, oceń lub napisz opinię.
Przeczytane
loading
Zapisując się na newsletter zgadzasz się na otrzymywanie informacji z serwisu Lubimyczytac.pl w tym informacji handlowych, oraz informacji dopasowanych do twoich zainteresowań i preferencji. Twój adres email będziemy przetwarzać w celu kierowania do Ciebie treści marketingowych w formie newslettera. Więcej informacji w Polityce Prywatności.
Cytaty z książki
Inne książki autora
więcej książek tego autora
zgłoś błąd zgłoś błąd