Nasza strona internetowa wykorzystuje cookies (pol.: ciasteczka)

W celu sprawnego i szybkiego działania serwisu, zapewnienia wygody podczas jego przeglądania, dostosowywania funkcjonalności do indywidualnych potrzeb użytkowników, a także w celach statystycznych oraz reklamowych, używamy informacji zapisanych za pomocą cookies. Korzystanie z serwisu jest równoznaczne ze zgodą użytkownika na stosowanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz tutaj.

Teoria społecznego uczenia się

Książka jest przypisana do serii/cyklu "Biblioteka Klasyków Psychologii". Edytuj książkę, aby zweryfikować serię/cykl.
Wydawnictwo: Wydawnictwo Naukowe PWN
7,2 (5 ocen i 1 opinia) Zobacz oceny
10
0
9
1
8
2
7
0
6
1
5
1
4
0
3
0
2
0
1
0
szczegółowe informacje
tytuł oryginału
Social Learning Theory
data wydania
ISBN
978-83-01-15302-1
liczba stron
280
język
polski
dodała
Livi

Książka prezentuje jedną z podstawowych koncepcji psychologicznych, wykorzystywanych bardzo szeroko we wszystkich gałęziach tej dyscypliny. Podejście to łączy podstawy teorii uczenia z naciskiem na ludzkie interakcje z otoczeniem społecznym. Uwypukla złożone i dynamiczne powiązania między czynnikami indywidualnymi, zachowaniami a bodźcami środowiskowymi. Praca jest uznawana za kluczową dla...

Książka prezentuje jedną z podstawowych koncepcji psychologicznych, wykorzystywanych bardzo szeroko we wszystkich gałęziach tej dyscypliny. Podejście to łączy podstawy teorii uczenia z naciskiem na ludzkie interakcje z otoczeniem społecznym. Uwypukla złożone i dynamiczne powiązania między czynnikami indywidualnymi, zachowaniami a bodźcami środowiskowymi. Praca jest uznawana za kluczową dla poznawczych teorii osobowości. Ma ona również ważne znaczenie aplikacyjne, ucząc, jak lepiej wychowywać dzieci i pomagać im w nauce, dlatego też jest niezbędną pozycją nie tylko dla psychologów, ale i odpowiedzialnych rodziców i nauczycieli, dbających o rozwój społeczno-poznawczy swoich podopiecznych. Wskazując na takie kluczowe procesy, jak uczenie się przez obserwację, rolę wzmocnień (nagród, kar), oczekiwane cele, które motywują do działania, zwraca uwagę na to, że nasze zachowania stają się modelami dla innych. Opinia o książce: Książka Bandury jest ważnym elementem rewolucji poznawczej w psychologii, która wycisnęła swoje piętno na współczesnej psychologii, a tymczasem polski czytelnik nie dysponuje żadnym ważnym dziełem z tego zakresu. (prof. Ryszard Stachowski)

 

źródło opisu: http://www.pwn.pl/

źródło okładki: http://www.pwn.pl/

pokaż więcej

Brak materiałów.
Trwa wyszukiwanie najtańszych ofert.
Dodaj dyskusję
Dyskusje o książce
    Obecnie jeszcze nie ma dyskusji powiązanych z tą książką.
Sortuj opinie wg
Opinie czytelników (25)
 Pokaż tylko oceny z treścią
książek: 370
Anna Koniec | 2016-11-17
Na półkach: Przeczytane
Przeczytana: 2016 rok

Klasyka. Trzeba znać. Trzeba, ale - uważam, że również warto. Bo ta książka jest po prostu dobrze napisana.

Podział na części ułatwia odbiór. Każda część ukazuje słynne modelowanie z troche innej strony.

Bandura, polegając na wynikach swoich badań formułje hipotezy, dbając o jej przejrzystość i jasność. Tego pokroju książki rekrutują studentów psychologii.

książek: 263
Ielenia | 2017-06-25
Przeczytana: 25 czerwca 2017
książek: 497
Jaszcz | 2015-03-25
Na półkach: Przeczytane
książek: 158
Alicja | 2015-03-21
Na półkach: Przeczytane
książek: 186
anetkalulu23 | 2014-10-29
Na półkach: Przeczytane, Posiadam
książek: 378
Ewelina91 | 2017-08-13
Na półkach: Przeczytane
książek: 501
słodzini | 2017-08-05
Na półkach: Psychologia, Przeczytane
książek: 261
krzysiek333 | 2017-08-02
Na półkach: Chcę przeczytać
książek: 1170
TYLER | 2017-05-26
Na półkach: Chcę przeczytać
zobacz kolejne z 15 
Moja Biblioteczka
Jeżeli chcesz dodać książkę do biblioteczki, wybierz półkę, oceń lub napisz opinię.
Przeczytane
loading
Cytaty z książki
Inne książki autora
więcej książek tego autora
zgłoś błąd zgłoś błąd