Powiedz dobranoc bezsenności - Jak zdrowo spać i lepiej żyć

Tłumaczenie: Ischim Odorowicz
Wydawnictwo: Stu­dio Astrop­sy­cho­lo­gii
5,83 (6 ocen i 5 opinii) Zobacz oceny
10
0
9
0
8
0
7
2
6
2
5
1
4
1
3
0
2
0
1
0
Edytuj książkę
szczegółowe informacje
tytuł oryginału
Say good night to insomnia. The 6-week program peoven more effective than sleeping pills
data wydania
ISBN
978-83-7377-515-2
liczba stron
304
słowa kluczowe
bezsenność, medycyna, lekarstwa
kategoria
zdrowie, medycyna
język
polski
dodała
Scarlett

Nie możesz zmrużyć oka? Nawet cała noc snu sprawia, że czujesz się zmęczony? Od snu zależy wszystko. Sukces w pracy, miłości i życiu rodzinnym. Jak jesteś niewyspany, nie powinieneś nawet wsiadać za kierownicę. Nie musisz sięgać po chemiczne środki nasenne – pojawiła się dla nich skuteczna i w pełni naturalna alternatywa. Dr Jacobs w swojej przełomowej książce uczy, w jaki sposób możesz...

Nie możesz zmrużyć oka? Nawet cała noc snu sprawia, że czujesz się zmęczony? Od snu zależy wszystko. Sukces w pracy, miłości i życiu rodzinnym. Jak jesteś niewyspany, nie powinieneś nawet wsiadać za kierownicę. Nie musisz sięgać po chemiczne środki nasenne – pojawiła się dla nich skuteczna i w pełni naturalna alternatywa.

Dr Jacobs w swojej przełomowej książce uczy, w jaki sposób możesz poradzić sobie z bezsennością. Umożliwi Ci to opracowany przez niego innowacyjny program walki z zaburzeniami snu o naukowo udowodnionej skuteczności. Autor obala wiele mitów dotyczących bezsenności i ukazuje zagrożenie, jakie niesie coraz powszechniejsze zażywanie pigułek nasennych.

I ty możesz poprawić jakość życia – zarówno we śnie, jak i na jawie. Pomogą Ci w tym techniki relaksacyjne i skuteczne sposoby redukcji poziomu stresu. Jednocześnie wzmocnisz swój system odpornościowy i znacząco zmniejszysz ryzyko zapadnięcia na poważne choroby. Dowiesz się, w jaki sposób Twój umysł wpływa na ciało i nauczysz się kontrolować emocje. Wyrobisz w sobie zdrowe nawyki zapewniające spokojną i gwarantującą pełną regenerację noc. Już po tygodniu stosowania programu doktora Jacobsa będziesz w stanie sprawdzić postępy za pomocą prostego testu.

Czas wyśnić zdrowie!

 

źródło opisu: http://www.talizman.pl

źródło okładki: http://www.talizman.pl

pokaż więcej

Brak materiałów.
książek: 59
Sylwia_85 | 2012-10-15
Na półkach: Przeczytane, Posiadam

NOTA WYDAWCY:
Dr Gregg D. Jacobs – specjalista leczący bezsenność. Od lat uświadamia zagrożenia wynikające z używania środków nasennych, zgłębia także naturalne techniki pozwalające przezwyciężyć zaburzenia snu.

Nie możesz zasnąć?
Czujesz ciągłe zmęczenie?
Oto szansa dla Ciebie!

MOJA OPINIA:
Bezsenność – chyba, każdy jej doświadczył, wkrada się w naszą podświadomość i organizm w momentach, gdy może nam najbardziej zaszkodzić. Zmartwienia, problemy, nowa praca i wiele innych czynników powodują, że nie możemy zasnąć. Mimo, iż w takich sytuacjach najczęściej odczuwamy zmęczenie, to wciąż się wiercimy, nerwowo spoglądamy na zegarek doprowadzając się do jeszcze większej frustracji. W końcu sięgamy po lekarstwa przeciwko bezsenności, które tylko łagodzą objawy w danym momencie, ale nie leczą, wręcz przeciwnie. Często po zażyciu środków na bezsenność, po „przespanej” nocy organizm jest osłabiony, zdolność koncentracji niewystarczająca, co prowadzi do przygnębienia i obwiniania się o tę sytuację.

Jak podaje dr Jacobs, temat bezsenności nie jest dobrze znany, lekarze nie próbują podjąć się leczenia tego schorzenia, tylko od razu wypisują lekarstwa, które mają „zbawienny” wpływ na sen. Według autora bezsenność, to bardzo poważny problem. Boryka się z nią około 1/3 populacji. Ale czy można złagodzić bądź wyeliminować tę chorobę z naszego życia bez zastosowania leków? Otóż dr Jacobs odpowiada twierdząco. Na podstawie wieloletnich badań opracował program bezlekowej kuracji. Najważniejszy w jego programie jest punkt, w którym należy zapoznać się ze źródłem bezsenności, dokładnie poznać jej przyczyny i właśnie na tych przyczynach skupić się najbardziej, bo u każdej osoby mogą być one bardzo różne.

„Próbując radzić sobie z bezsennością, większość osób na nią cierpiących zaczyna angażować się w szereg zachowań bądź nawyków, które wydają się doraźnie pomagać, ale długofalowo jedynie podtrzymują bezsenność” [1]

Autor podaje w książce wiele fachowych określeń, analizuje fazy snu, charakteryzuje fizjologię bezsenności w różnych wariantach, opisuje niekorzystny wpływ leków na nasze samopoczucie, ale najważniejsze jest to, że bardzo dokładnie opisuje swój program leczenia bezsenności. Czytelnik mam do dyspozycji dziennik snu, w którym musi samodzielnie przeprowadzić swoją ocenę stanu bezsenności, a następnie musi wypełnić ankietę dotyczącą poziomu stresu. Pytania doktora Jacobsa zawarte w tej części dają nam do myślenia. Musimy przeprowadzić analizę swojej osobowości, określić to, co nas najbardziej stresuje, musimy nabrać pozytywnej wiary i myśli, i nauczyć się je kontrolować.

„Przyzwyczajenia, o których mówi się, że są naszą drugą naturą, rządzą również i snem” [2]

Autor przez sześć tygodni prowadzi czytelnika krok po kroku, a na koniec każdego tygodnia proponuje podsumowanie postępów. Wszystkie uwagi autora są bardzo cenne. Dr Jacobs przedstawia wiele zależności snu od czynności, które wydawałyby się bez wpływu na sen.

Książka na pewno trafi do osób, które cierpią na problemy z bezsennością, bądź zaczynają ją zauważać. Pozycją tą zainteresują się także te osoby, które na przykład pod wpływem stresu nie umieją zasnąć. Książka ta będzie istotną wskazówką dla osób, które kiedykolwiek borykały się z tym jakże istotnym problemem. Powiedz dobranoc bezsenności, to niezwykle cenna lektura.

Ocena: 5/6

[1] Dr Gregg D. Jacobs - Powiedz dobranoc bezsenności. Jak zdrowo spać i lepiej żyć, Wydawnictwo Studio Astropsychologii, str. 71.
[2] j/w., str. 174.

Za możliwość przeczytania i zrecenzowania książki, dziękuję Wydawnictwu Studio Astropsychologii.

Recenzja pochodzi z mojego blogu: http://ksiazkowakrainalagodnosci.blogspot.com

Pokaż wszystkie opinie o tej książce
Już teraz nowa funkcja: pakiety. Dowiedz się więcej jak kupić kilka książek w najlepszej cenie >>>
Trwa wyszukiwanie najtańszych ofert.
Moja Biblioteczka
Jeżeli chcesz dodać książkę do biblioteczki, wybierz półkę, oceń lub napisz opinię.
Przeczytane
loading

Opinie czytelników


O książce:
Nieśmiałość : co to jest? jak sobie z nią radzić?

,,Każdy człowiek, doświadczający na swój własny sposób samotności i odosobnienia, pragnie zjednoczenia z innym człowiekiem. Tęskni do udziału w związk...

zgłoś błąd zgłoś błąd