Nasza strona internetowa wykorzystuje cookies (pol.: ciasteczka)

W celu sprawnego i szybkiego działania serwisu, zapewnienia wygody podczas jego przeglądania, dostosowywania funkcjonalności do indywidualnych potrzeb użytkowników, a także w celach statystycznych oraz reklamowych, używamy informacji zapisanych za pomocą cookies. Korzystanie z serwisu jest równoznaczne ze zgodą użytkownika na stosowanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz tutaj.

What Makes a Great Exhibition?

Wydawnictwo: Reaktion Books
0 (0 ocen i 0 opinii) Zobacz oceny
10
0
9
0
8
0
7
0
6
0
5
0
4
0
3
0
2
0
1
0
Edytuj książkę
szczegółowe informacje
data wydania
ISBN
9780970834614
liczba stron
184
słowa kluczowe
wystawy, muzealnictwo
kategoria
sztuka
język
angielski
dodała
Celaeno

Rising attendance at museums, along with increased press coverage in the age of the international biennial and the ‘blockbuster’ exhibition, has translated into a growing interest in how exhibitions are made. The new curatorial studies programmes springing up across Europe and North America often deal with theoretical issues, yet one of the central questions of curating frequently remains...

Rising attendance at museums, along with increased press coverage in the age of the international biennial and the ‘blockbuster’ exhibition, has translated into a growing interest in how exhibitions are made. The new curatorial studies programmes springing up across Europe and North America often deal with theoretical issues, yet one of the central questions of curating frequently remains unframed: What makes an exhibition great? In this book, fourteen essays by active curators and historians address the issue head-on.

Focusing on the curation of contemporary art in North America and Europe, "What Makes a Great Exhibition?" includes essays by the prolific curator Robert Storr on the meaning of ‘exhibition’ and ‘exhibition-maker’; Studio Museum in Harlem director Thelma Golden writes on ethnically specific exhibitions; Dia Foundation curator Lynne Cooke shows how to firmly ground rarified aims; Iwona Blazwick details a century of trailblazing at London’s Whitechapel Art Gallery, where she is director; and curator Carlos Basualdo reflects on the need to establish a meaningful critical context for international biennials. Other writers address such issues as the labelling of exhibits, group exhibitions, exhibiting design, video and craft, as well as the way a venue’s architecture can influence the exhibitions it houses. "What Makes a Great Exhibition?" contains carefully considered answers to numerous questions of practice even as it raises more questions about exhibition-making today.

Stimulating thought about how curatorial objectives mesh with on-the-ground practicalities, this book is vital reading for arts professionals, students of art and curatorial studies, art historians, practising artists and anyone curious about exhibition-making today.

Essays by Glenn Adamson, Paola Antonelli, Carlos Basualdo, Iwona Blazwick, Lynne Cooke, Thelma Golden, Mary Jane Jacob, Jeffrey Kipnis, Paula Marincola, Detlef Mertins, Mark Nash, Ralph Rugoff, Ingrid Schaffner and Robert Storr.

 

źródło opisu: http://www.reaktionbooks.co.uk/book.html?id=263

źródło okładki: http://www.reaktionbooks.co.uk/book.html?id=263

pokaż więcej

Brak materiałów.
Już teraz nowa funkcja: pakiety. Dowiedz się więcej jak kupić kilka książek w najlepszej cenie >>>
Trwa wyszukiwanie najtańszych ofert.
Dodaj dyskusję
Dyskusje o książce
    Obecnie jeszcze nie ma dyskusji powiązanych z tą książką.
Sortuj opinie wg
Opinie czytelników (1)
 Pokaż tylko oceny z treścią
książek: 2087
Celaeno | 2012-06-07
Moja Biblioteczka
Jeżeli chcesz dodać książkę do biblioteczki, wybierz półkę, oceń lub napisz opinię.
Przeczytane
loading
Cytaty z książki
zgłoś błąd zgłoś błąd