Nasza strona internetowa wykorzystuje cookies (pol.: ciasteczka)

W celu sprawnego i szybkiego działania serwisu, zapewnienia wygody podczas jego przeglądania, dostosowywania funkcjonalności do indywidualnych potrzeb użytkowników, a także w celach statystycznych oraz reklamowych, używamy informacji zapisanych za pomocą cookies. Korzystanie z serwisu jest równoznaczne ze zgodą użytkownika na stosowanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz tutaj.

Psychologia w Szkole, nr 1 / 2012. Lekcje psychologii

Wydawnictwo: Charaktery
8,5 (2 ocen i 0 opinii) Zobacz oceny
10
0
9
1
8
1
7
0
6
0
5
0
4
0
3
0
2
0
1
0
szczegółowe informacje
data wydania
słowa kluczowe
Charaktery, szkoła, psychologia
kategoria
czasopisma
język
polski
dodał
A--

Będziemy zmieniać „Psychologię w Szkole”. Chcemy, aby ostatni tegoroczny numer, który ukaże się pod koniec listopada, był już całkowicie nowym pismem pod znanym Państwu tytułem: pismem skoncentrowanym na psychologii, zawierającym jak najwięcej praktycznych wskazań i podpowiedzi. Będziemy przekonywać, że we współczesnej szkole psychologia jest niezbędna wszystkim, którym leży na sercu dobro...

Będziemy zmieniać „Psychologię w Szkole”. Chcemy, aby ostatni tegoroczny numer, który ukaże się pod koniec listopada, był już całkowicie nowym pismem pod znanym Państwu tytułem: pismem skoncentrowanym na psychologii, zawierającym jak najwięcej praktycznych wskazań i podpowiedzi.

Będziemy przekonywać, że we współczesnej szkole psychologia jest niezbędna wszystkim, którym leży na sercu dobro edukacji: nauczycielom, rodzicom, uczniom.

Szczególny nacisk położymy na dwie sprawy: pokonywanie agresji i kształcenie ku dobru.

Psychologia dostarcza mnóstwa wiedzy i praktycznych narzędzi, które dobrze wykorzystane pozwolą wychować uczniów na ludzi asertywnych i empatycznych, życzliwych wobec innych i wrażliwych na ich troski, potrafiących stanowczo, ale bez agresji chronić siebie i najbliższych.

LEKCJE PSYCHOLOGII
W 2009 roku przedstawiłam dyrekcji Zespołu Szkół Ogólnokształcących nr 2 w Tarnowie projekt stworzenia klasy psychologicznej i program nauczania psychologii. Uczę psychologii trzeci rok i wygląda na to, że jeszcze długo uczniów mi nie zabraknie - pisze Paula Pilarska.

DZIECI WRACAJĄ ZE ŚWIATA
Mali Polacy, wracający do kraju po latach spędzonych za granicą czy nawet tam urodzeni, potrzebują czasu, żeby odnaleźć się w polskich realiach. Najbardziej mogą im pomóc nauczyciele - uważa prof. Halina Grzymała-Moszczyńska.

SZKOŁA - MIEJSCE DLA WIELU KULTUR
Różnorodność nie jest abstrakcyjnym pojęciem, lecz bogactwem kulturowym doświadczanym na co dzień - podczas podróży, spotkań z obcokrajowcami, nauki języków obcych, oglądania telewizji, surfowania w Internecie, słuchania muzyki, oglądania filmów, czytania książek... - piszą Marie Rose Moro i Joanna Peiron.

SIŁA OCZEKIWAŃ
Oczekiwania nauczycieli mają wyraźny wpływ na osiągnięcia uczniów. Ponad 40 lat temu dowiedli tego Robert Rosenthal i Lenore Jacobson w eksperymencie, który przeszedł do historii psychologii pisze Przemysław Bąbel.
O POCZUCIU WŁASNEJ WARTOŚCI
Wysoka samoocena jest nam wręcz niezbędna do dobrego życia. Ale musi być uzasadniona - pisze Hanna Hamer.

TRAUMA LECZONA MUZYKĄ
Te dzieci bezsilnie patrzyły na straszną śmierć swoich najbliższych. Przez dziesięć lat nie miały komu opowiedzieć o swoich przeżyciach. Dopiero my dałyśmy im taką możliwość – opowiada muzykoterapeutka Beata Shyaka.
GDY DZIECKO TRACI KOGOŚ BLISKIEGO
Z dziećmi trzeba otwarcie rozmawiać o śmierci bliskich im ludzi, nie mamić obietnicami rychłego powrotu albo wizją szybkiego spotkania. Okłamywanie dziecka jedynie pogarsza jego sytuację psychiczną - pisze Ewa Chalimoniuk.

KLASA W ŻAŁOBIE
Jak nauczyciel może pomóc uczniowi, który stracił kogoś bliskiego? Co może zrobić, kiedy klasa pogrąża się w rozpaczy po stracie kolegi lub koleżanki? - zastanawia się Piotr Żak.

CZEGO BOJĄ SIĘ MATURZYŚCI
Uczelnie wyższe i rynek pracy to dziś dwa zupełnie odrębne światy. Wygląda na to, że ten fakt najlepiej rozumieją... maturzyści. Władze uczelni nie chcą albo nie potrafią tej rozbieżności dostrzec - pisze Tomasz Kozłowski.

ZALECENIA W KWESTII UCZENIA
Nauczyciel decyduje o tym, czego się uczyć, zaś uczeń o tym, jak się uczyć. Ale nauczyciel może i powinien pokazać uczniowi różne metody uczenia się, podsuwane przez psychologię - piszą Maria Ledzińska i Ewa Czerniawska.

DROGA DO WYCHOWANIA
Żeby wychowanie było skuteczne, nie wystarczy stworzenie przez nauczyciela spójnego systemu celów, treści i metod wychowawczych. Ten system musi uwzględniać potrzeby i możliwości uczniów, nie może też być oderwany od programu wychowawczego szkoły - pisze Dorota Pankowska.

SZWEDZKI BUFET EDUKACJI
Oferta edukacyjna dla nauczycieli jest bogata, barwna i wielosmakowa- każdy może coś wybrać dla siebie - pisze Bogusław Śliwerski.

PRAWA RODZICÓW
Wbrew pozorom rodzice mają ogromne możliwości wpływu na proces wychowawczy w szkole. Tylko kto o nich wie? I jak je wykorzystywać dla dobra uczniów, nauczycieli i samych rodziców? - zastanawia się Bogusław Śliwerski.

SZCZEGÓLNI PARTNERZY SZKOŁY
Rodzice stają się partnerami szkoły wówczas, gdy mogą mieć rzeczywisty, a nie jedynie fikcyjny i pokazowy, wpływ na sposób funkcjonowania szkoły, gdy mogą współdecydować o najważniejszych dla całej szkolnej społeczności sprawach - pisze Krystyna Starczewska.

CO UMIEJĄ DZIECI I DLACZEGO
Szkoły wielkomiejskie wcale nie pracują lepiej od tych w małych miejscowościach czy na wsiach. Mają lepsze wyniki, bo w dużych miastach jest znacznie więcej dobrze wykształconych rodziców - pisze Małgorzata Żytko.

RODZIC, CZYLI DOMOWY NAUCZYCIEL
Uczniowie zdecydowanie częściej szukają pomocy u rodziców niż u nauczycieli, choć to ci drudzy mają kompetencje, aby rozwiązywać ich trudności edukacyjne - pisze Agnieszka Konieczna.

OSOBISTY OPIEKUN UCZNIA
Kim jest tutor: pomocnikiem wychowawcy klasy, drugim wychowawcą? A może kimś zupełnie innym? Czy może zastąpić rodziców? Komu jest potrzebny i do czego? - zastanawia się Adrianna Sarnat-Ciastko i Mariusz Budzyński.

HURRA, BŁĄD!, CZYLI DOMOWY MODEL EDUKACJI JĘZYKOWEJ
Jeśli uda mi się porozumieć w obcym języku, to odnoszę sukces zupełnie niezależnie od tego, jak bardzo ten język kaleczę. Lingwistyczna jakość tej wypowiedzi nie ma żadnego znaczenia - pisze Grzegorz Śpiewak.

POCHWAŁA LENISTWA, CZYLI CO DRZEMIE W DRZEMCE
Jeśli biegniesz - zwolnij, jeśli idziesz - zatrzymaj się, jeśli stoisz - usiądź, jeśli siedzisz - połóż się, a jeśli już leżysz, najlepiej zaśnij - pisze Maciej Karwowski.

 

źródło opisu: www.charaktery.eu/psychologia_w_szkole/2012/01/

źródło okładki: www.charaktery.eu/psychologia_w_szkole/2012/01/

pokaż więcej

Brak materiałów.

Mogą Cię również zainteresować

  • Morderstwa w Somerset
  • Zaklinacz ognia
  • Zbrodnia nad urwiskiem
  • Mężczyzna, który gonił swój cień
  • Mózg. Rozwiń swój potencjał
  • 1000 słów
  • Dziewczyna mojego brata
  • Niepowszedni. Obława
  • Zapach diabła
  • W godzinie śmierci
  • Słup ognia
  • Dziedzice ziemi
  • Odyseusze. Zemsta Królowej Piratów
  • Ostatnia chowa klucz
  • Zrób to kochanie
  • Reguła nr 1
Morderstwa w Somerset
Anthony Horowitz

8 (1 ocen i opinii)
Zaklinacz ognia
Cinda Williams Chima

6,5 (72 ocen i opinii)
Zbrodnia nad urwiskiem
Marta Matyszczak

7,19 (27 ocen i opinii)
Mężczyzna, który gonił swój cień
David Lagercrantz

6,49 (286 ocen i opinii)
Mózg. Rozwiń swój potencjał
Sylwester Kowalski

0 (0 ocen i opinii)
1000 słów
Jerzy Bralczyk

8 (1 ocen i opinii)
Dziewczyna mojego brata
K.A. Linde

7,14 (93 ocen i opinii)
Niepowszedni. Obława
Justyna Drzewicka

7,33 (3 ocen i opinii)
Zapach diabła
Mons Kallentoft

7,25 (8 ocen i opinii)
W godzinie śmierci
Peter James

7,33 (3 ocen i opinii)
Słup ognia
Ken Follett

8,08 (13 ocen i opinii)
Dziedzice ziemi
Ildefonso Falcones

9 (2 ocen i opinii)
Odyseusze. Zemsta Królowej Piratów
Agnieszka Stelmaszyk

0 (0 ocen i opinii)
Ostatnia chowa klucz
Ałbena Grabowska

7,2 (5 ocen i opinii)
Zrób to kochanie
Katarzyna Miller

8 (1 ocen i opinii)
Reguła nr 1
Marta Guzowska

7,31 (29 ocen i opinii)
Dodaj dyskusję
Dyskusje o książce
    Obecnie jeszcze nie ma dyskusji powiązanych z tą książką.
Sortuj opinie wg
Opinie czytelników (4)
 Pokaż tylko oceny z treścią
książek: 1170
Małgosia | 2015-05-25
książek: 7439
Antoni Leśniak | 2012-11-25
Na półkach: Przeczytane
Przeczytana: grudzień 2012
książek: 3019
kaka84k | 2014-01-07
Na półkach: Chcę przeczytać
książek: 1937
linka35 | 2013-12-27
Na półkach: Przeczytane, Posiadam
Moja Biblioteczka
Jeżeli chcesz dodać książkę do biblioteczki, wybierz półkę, oceń lub napisz opinię.
Przeczytane
loading
Cytaty z książki
Inne książki autora
więcej książek tego autora
zgłoś błąd zgłoś błąd