Rozwijanie poczucia własnej wartości u dzieci w młodszym wieku szkolnym

Wydawnictwo: Impuls
8,67 (3 ocen i 1 opinia) Zobacz oceny
10
1
9
1
8
0
7
1
6
0
5
0
4
0
3
0
2
0
1
0
Edytuj książkę
szczegółowe informacje
data wydania
ISBN
978-83-7587-285-9
liczba stron
100
język
polski
dodała
fervently

Książka wpisuje się w nurt współczesnych koncepcji metodycznych w zakresie rozwijania umiejętności psychospołecznych dzieci i młodzieży. Umiejętności te wydają się być szczególnie istotne w świecie zdominowanym przez przemoc, świecie, w którym zatracane są prawidłowe relacje interpersonalne. Dlatego warto już od najmłodszych lat wyposażać w nie dzieci oraz wzmacniać w nich poczucie własnej...

Książka wpisuje się w nurt współczesnych koncepcji metodycznych w zakresie rozwijania umiejętności psychospołecznych dzieci i młodzieży. Umiejętności te wydają się być szczególnie istotne w świecie zdominowanym przez przemoc, świecie, w którym zatracane są prawidłowe relacje interpersonalne. Dlatego warto już od najmłodszych lat wyposażać w nie dzieci oraz wzmacniać w nich poczucie własnej wartości. W odpowiedzi na ten postulat, powstała niniejsza książka, której głównym celem jest prezentacja programu zajęć z dziećmi w młodszym wieku szkolnym, umożliwiającego rozwijanie ich poczucia własnej wartości.
Książka składa się z trzech części. W pierwszej z nich przedstawiono zagadnienie poczucia własnej wartości, odwołując się w znacznej mierze do teorii N. Brandena. W przystępny sposób omówiono czynniki mające wpływ na budowanie pozytywnego obrazu własnej osoby oraz opisano zachowania osób o prawidłowym i niewłaściwym poczuciu własnej wartości. W części drugiej Autorki zapoznają czytelnika z warsztatem metodycznym nauczyciela-wychowawcy, prezentując etapy, strategie i zasady pracy z grupą a także zagadnienia dotyczące ewaluacji programów profilaktyczno-wychowawczych. Najbardziej znacząca dla praktyki pedagogicznej jest trzecia część książki, w której przedstawiono autorski program rozwijania poczucia własnej wartości u dzieci w młodszym wieku szkolnym. Część praktyczna stanowi ponad 48 stron opracownia.

 

źródło opisu: http://www.impulsoficyna.com.pl/index.php?cat=wysz...(?)

źródło okładki: http://www.impulsoficyna.com.pl/index.php?cat=wysz...»

pokaż więcej

Brak materiałów.
Trwa wyszukiwanie najtańszych ofert.
Dodaj dyskusję
Dyskusje o książce
    Obecnie jeszcze nie ma dyskusji powiązanych z tą książką.
Sortuj opinie wg
Opinie czytelników (1)
 Pokaż tylko oceny z treścią
książek: 683
kiniaa_zak | 2015-05-27
Przeczytana: 27 maja 2015

Książka porusza bardzo ważny temat dla wszystkich rodziców i nauczycieli. Jeśli zlekceważymy problemy naszych uczniów natury niskiego poczucia własnej wartości, nie możemy mówić o jakiejkolwiek edukacji! Dziecko, które jest niedowartościowane, które myśli o sobie źle, które uważa się za nielubiane- nigdy nie osiągnie sukcesu, na jaki byłoby go stać, gdyby rodzice i nauczyciele odpowiednio je wsparli. Książka (jak najbardziej lubię)łączy teorię z praktyką. Najpierw możemy ogólnie i krótko zapoznać się z terminem: poczucie własnej wartości w świetle literatury psychopedagogicznej. A następnie, po krótkim rozdziale o metodyce pracy z grupą, dotrzemy do 17 scenariuszy poruszających takie tematy, jak asertywność; nasze zalety; poczucie własnej wartości; uczucia i emocje itd. Z wielu propozycji na zabawy i ćwiczenia skorzystałam. Książkę czyta się szybko, gdyż jest prosto i przejrzycie napisana, no i to w końcu tylko 3 rozdziały. Warto!

Przeczytaj także

Moja Biblioteczka
Jeżeli chcesz dodać książkę do biblioteczki, wybierz półkę, oceń lub napisz opinię.
Przeczytane
loading
Zapisując się na newsletter zgadzasz się na otrzymywanie informacji z serwisu Lubimyczytac.pl w tym informacji handlowych, oraz informacji dopasowanych do twoich zainteresowań i preferencji. Twój adres email będziemy przetwarzać w celu kierowania do Ciebie treści marketingowych w formie newslettera. Więcej informacji w Polityce Prywatności.
Cytaty z książki
Inne książki autora
więcej książek tego autora
zgłoś błąd zgłoś błąd