Nasza strona internetowa wykorzystuje cookies (pol.: ciasteczka)

W celu sprawnego i szybkiego działania serwisu, zapewnienia wygody podczas jego przeglądania, dostosowywania funkcjonalności do indywidualnych potrzeb użytkowników, a także w celach statystycznych oraz reklamowych, używamy informacji zapisanych za pomocą cookies. Korzystanie z serwisu jest równoznaczne ze zgodą użytkownika na stosowanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz tutaj.

The Art of Arabic Drama. A Study in Typology

Książka jest przypisana do serii/cyklu "Teatr Orientu". Edytuj książkę, aby zweryfikować serię/cykl.
Wydawnictwo: Wydawnictwo Akademickie Dialog
0 (0 ocen i 0 opinii) Zobacz oceny
10
0
9
0
8
0
7
0
6
0
5
0
4
0
3
0
2
0
1
0
szczegółowe informacje
data wydania
ISBN
83-86483-44-X
liczba stron
198
słowa kluczowe
teatr, etnografia, kraje arabskie
kategoria
teatr
język
angielski
dodał
A--

Nowa typologia dramaturgicznej twórczości arabskiej, obejmująca czasy nowożytne od roku 1847 po lata 80 naszego wieku. Najwięcej miejsca zajmuje w pracy analiza głównych kierunków rozwojowych tej twórczości, tzn. neoklasycyzmu, realizmu i kreacjonizmu, oraz ocena dzieł ich najwybitniejszych przedstawicieli. The monograph presents a thorough analysis of major trends and movements in Arabic...

Nowa typologia dramaturgicznej twórczości arabskiej, obejmująca czasy nowożytne od roku 1847 po lata 80 naszego wieku. Najwięcej miejsca zajmuje w pracy analiza głównych kierunków rozwojowych tej twórczości, tzn. neoklasycyzmu, realizmu i kreacjonizmu, oraz ocena dzieł ich najwybitniejszych przedstawicieli.

The monograph presents a thorough analysis of major trends and movements in Arabic drama from its early beginnings in the 19th century till late 1980s. Over one thousand plays from Algeria, Egypt, Iraq, Kuwait, Lebanon, Libya, Morocco, Palestine, Syria and Tunisia form the basis of the study. The author attempts at typological classifications of this rich dramaturgical literature and discovers very clear patterns which govern its development. She identifies three major trends in the history of Arabic drama and defines them as neoclassicism, realism, and creationism. All three are clearly independent and cannot be seen solely in the context of our Western perception of drama.

Warszawa 1997, wyd. I

 

źródło opisu: Dialog, 1997

źródło okładki: http://www.dialog.edu.com.pl/image/cache/data/okladka33-250x300.jpg

pokaż więcej

Brak materiałów.
Trwa wyszukiwanie najtańszych ofert.
Dodaj dyskusję
Dyskusje o książce
    Obecnie jeszcze nie ma dyskusji powiązanych z tą książką.
Moja Biblioteczka
Jeżeli chcesz dodać książkę do biblioteczki, wybierz półkę, oceń lub napisz opinię.
Przeczytane
loading
Cytaty z książki
Inne książki autora
więcej książek tego autora
zgłoś błąd zgłoś błąd