Nasza strona internetowa wykorzystuje cookies (pol.: ciasteczka)

W celu sprawnego i szybkiego działania serwisu, zapewnienia wygody podczas jego przeglądania, dostosowywania funkcjonalności do indywidualnych potrzeb użytkowników, a także w celach statystycznych oraz reklamowych, używamy informacji zapisanych za pomocą cookies. Korzystanie z serwisu jest równoznaczne ze zgodą użytkownika na stosowanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz tutaj.
Zgłosuj na książki roku 2017

Player One

Tłumaczenie: Dariusz Ćwiklak
Wydawnictwo: Amber
7,84 (974 ocen i 140 opinii) Zobacz oceny
10
140
9
194
8
272
7
207
6
105
5
30
4
11
3
10
2
4
1
1
Edytuj książkę
szczegółowe informacje
tytuł oryginału
Ready Player One
data wydania
ISBN
9788324142729
liczba stron
416
język
polski

Nominacje: Campbell (2012)

Wejdź do OASIS – globalnego wirtualnego świata 2044, w którym każdy może być tym, kim chce Rok 2044. Kryzys zrujnował największe mocarstwa. W Ameryce ludzie głodują i zamarzają na ulicach. Miasta zamieniły się w osiedla slumsów i przyczep kampingowych. Osiemnastoletni Wade ucieka od rzeczywistości i cały wolny czas spędza w OASIS, globalnym wirtualnym świecie, w którym każdy może być tym, kim...

Wejdź do OASIS – globalnego wirtualnego świata 2044, w którym każdy może być tym, kim chce

Rok 2044. Kryzys zrujnował największe mocarstwa. W Ameryce ludzie głodują i zamarzają na ulicach. Miasta zamieniły się w osiedla slumsów i przyczep kampingowych.
Osiemnastoletni Wade ucieka od rzeczywistości i cały wolny czas spędza w OASIS, globalnym wirtualnym świecie, w którym każdy może być tym, kim chce. To internet nowej generacji, wszechobecna symulacja, gdzie można robić wszystko – żyć, uczyć się, bawić i kochać.
W OASIS jej twórca, ekscentryczny geniusz-multimiliarder Halliday, zakodował zagadki – kod do kolosalnej fortuny i absolutnej władzy. Miliony ludzi bezowocnie próbowały go złamać, by zdobyć nagrodę. I odkrywały nowe znaczenie ucieczki od rzeczywistości i pogoni za szczęściem, obsesyjnie studiując ikony Hallidaya – enigmatyczne wskazówki, których nie odczyta nikt, kto nie jest maniakiem gier, fi lmów i muzyki z lat 80. Nagle Wade odkrywa pierwszą zagadkę...
Cały świat patrzy, tysiące przyłączają się do gry – wśród nich potężni wirtualni gracze gotowi popełnić realne morderstwo, by przeszkodzić Wade’owi. Teraz Wade żeby przeżyć, musi wygrać. Ale żeby wygrać, musi porzucić doskonały wirtualny świat i stanąć twarzą w twarz z życiem i z miłością – w realu, z którego tak rozpaczliwie chciał uciec.
STAWKĄ JEST ŚWIAT.
CELEM – NAJWYŻSZA NAGRODA.
JESTEŚ GOTOWY?

 

źródło opisu: http://www.wydawnictwoamber.pl/ksiazka/1277/player-one

źródło okładki: http://www.wydawnictwoamber.pl/ksiazka/1277/player-one

pokaż więcej

Brak materiałów.
książek: 26
Kajmanzzaokładki | 2017-06-12
Na półkach: Przeczytane

,,Player One" to jedna z moich ulubionych pozycji, głównie dlatego, że dzięki niej zacząłem głębiej interesować się latami 80. XX wieku. To właśnie muzyka, gry i filmy z tego okresu poruszają najczulsze struny w moim sercu. Dzięki tej książce odkryłem takie klasyki, jak: Rush, Monty Python, czy choćby ,,Łowca androidów". Powtarzam czytanie co kilka miesięcy i za każdym razem odkrywam nowy szczegół - coś, na co nie zwróciłem poprzednio uwagi. ,,Player One" to obowiązkowa pozycja dla każdego fana dystopii o bohaterze walczącym z demoniczną korporacją dla dobra świata.


Głównym bohaterem ,,Player One" jest Wade Watts, ubogi licealista żyjący z ciotką w stosach(poukładanych na sobie pojazdach połączonych siecią kładek) na przedmieściach Oklahoma City. W wirtualnym świecie posługuje się awatarem o pseudonimie Parzival. Bohaterowi nie przyszło żyć w szczęśliwych czasach: ludzkość została rzucona na kolana przez kryzys energetyczny, miasta popadają w ruinę, a populacja ma ograniczony dostęp do wody, jedzenia i prądu. Ludzie uciekają od szarej rzeczywistości w wirtualny świat OASIS, stworzony przez Jamesa Hallidaya, ekscentrycznego programistę z obsesją na punkcie lat 80. XX wieku. Akcja zaczyna się w momencie śmierci multimiliardera. Halliday pozostawił po sobie testament, w którym ogłosił, że całą jego fortunę wygra ten, kto znajdzie wielkanocne jajo, ukryte gdzieś w OASIS. Główny bohater zostaje poszukiwaczem jaja - jajogłowym.

,,Ta kasa jest do wzięcia - mówi Halliday z szerokim uśmiechem - a co mi tam. Przecież nie zabiorę jej że sobą, prawda?"

W książce występuje narracja pierwszoosobowa, dzięki której głębiej poznajemy emocje trzęsące głównym bohaterem, jego przemyślenia i spostrzeżenia dotyczące codzienności w dystopijnym świecie. Konkurs jest jego jedyną nadzieją na wyrwanie się z biedy, więc podporządkowuje mu całe swoje życie. W OASIS poznaje najlepszego przyjaciela - Aecha, który też jest jajogłowym. Dialogi miedzy tymi dwoma to wielki plus książki - są kąśliwe i pełne ironicznego humoru. Na pierwszy rzut oka widać, że ich przyjaźń jest autentyczna i niezaprzeczalna. W trakcie czytania poznajemy także innych bohaterów: Art3mis, do której Wade żywi wyjątkowo silne uczucia oraz Daito i Shoto - współpracujące ze sobą bliźniaki. Na bohaterów czyha IOI - demoniczna korporacja planująca przejąć władzę nad OASIS dla zysków, wróg wszystkich jajogłowych. Główny Owolog IOI Nolan Sorrento zrobi wszystko, by zdobyć jajo Hallidaya.

Co się tyczy Szóstek: IOI występuje w roli złej korporacji, której nikt nie może się sprzeciwić - to oni w większej części dostarczają dostępu do Internetu. Jak na złą korporację przystało, dysponują gargantuiczną ilością funduszy, broni, pojazdów, artefaktów i żołnierzy, którzy mają tylko jeden cel: za wszelką cenę znaleźć jajo. Paradoksalnym jest fakt, że nawet jeśli awatar IOI odnajdzie jajo, nagroda całkowicie przypadnie jego pracodawcom. Plusem jest to, że korporacja zapewnia pracownikom wikt i opierunek oraz opiekę medyczną, o co trudno w ,,normalnych", jak na te czasy warunkach. Ludzie żyją, ale co to za życie? Szóstki korzystają z każdej brudnej sztuczki, by osiągnąć cel; nie cofają się przed przekupstwem, oszustwem, czy nawet morderstwem. Gra toczy się więc o najwyższą stawkę.

Opowieść została podzielona na 3 etapy, z których każdy kolejny wciąga bardziej niż poprzedni. Autor stworzył dystopijny świat, który straszy odniesieniami do teraźniejszości. Pomimo rozrywkowej powierzchownej warstwy, książka kryje drugie dno, którego nie wstydzi się pokazywać. E. Cline porusza takie tematy, jak: zanikanie kontaktów międzyludzkich wraz z rozwojem technologii, samotność w sieci, coraz większe zapotrzebowanie na energię(co prowadzi do nieuniknionego kryzysu) oraz rasizm. Historia niesie za sobą jasny przekaz: nie można zamykać się w sobie i za najcenniejszego towarzysza mieć komputer. Kontakt z innymi ludźmi to jeden z najważniejszych aspektów życia ludzkiego.

Pokaż wszystkie opinie o tej książce
Już teraz nowa funkcja: pakiety. Dowiedz się więcej jak kupić kilka książek w najlepszej cenie >>>
Trwa wyszukiwanie najtańszych ofert.
Moja Biblioteczka
Jeżeli chcesz dodać książkę do biblioteczki, wybierz półkę, oceń lub napisz opinię.
Przeczytane
loading

Opinie czytelników


O książce:
Gra o wszystko

Zwykle czytam książki innego rodzaju, a po tę sięgnęłam pragnąć jakiejś odmiany. Podobało się, przeczytałam w dwa dni, akcja toczy się wartko i nawet...

zgłoś błąd zgłoś błąd